Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Noen som har opplevd å ha fått en liten rød prikk på kameraet etter oppdateringen? Det har jeg fått. Aldri hatt det før. Gjelder kun hovedkameraet.

 

Her er et bilde jeg har tatt med "flekken" med. Noen som vet hva det kan være. Den kom etter oppdateringen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Noen som vet sånn ca når ICS kommer til vi som er Telenor låst?

 

Ringte kundeservice på telenor og spurte om ics - ingen bombe at operatøren repliserte med; HÆ!!???????

Lenke til kommentar

Jøss, har Litening dukket opp igjen?

 

Uansett (nei, dette er ikke ICS), begynner å skjønne hva som trekker batteriet mitt siste tiden. Småfresh wakelock dette. Skulle ikke slike markeres i rødt av programmet?

 

Skal være det, men kan være themet på romet du bruker gjør at det ikke vises i rødt. Ser ut som om my data eller noe sånt som trekker strøm hos deg.

Lenke til kommentar

Hei, har hatt endel problemer med mms fra dag en med min s2. Har fått riktig oppsett av Ventelo osv, men når jeg sender mms får motakeren enten opp mange småe bilder av samme bilde eller så er halve bilde grått. Noen som har vært borti lignende? Om det evt bare er noen innstillinger som er feil e.l. Takk for evt svar :-)

Lenke til kommentar

Hei, har hatt endel problemer med mms fra dag en med min s2. Har fått riktig oppsett av Ventelo osv, men når jeg sender mms får motakeren enten opp mange småe bilder av samme bilde eller så er halve bilde grått. Noen som har vært borti lignende? Om det evt bare er noen innstillinger som er feil e.l. Takk for evt svar :-)

Samme her, men det ser ut til å virke mye bedre med 3G enn med 2G.

Edit: Jeg har Tele2, så det ligger ikke hos operatøren din Ventelo (mest sannsynlig, med mindre det er noe med roamingen vår som klabber)

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

har fått problemer med norsk-tipping appen etter oppdateringen noen som vet om fiks ??

 

Den virket første dagen etter oppdatering,men nå vil den ikkje starte står bare å blinker blå og svart skjerm under oppstart av appen.

 

Avinstaller appen og ta den ned på nytt.

 

 

Har prøvd 4 ganger,vil ikkje virke

 

Forresten noen som vet hvilken kernel som brukes for root på ics ???

Endret av k-sundvo
Lenke til kommentar

Hatt MIUI ganske lenge selv og ikke opplevd en eneste bug annet en at kamera-appen crashet på en build, men det ble kjapt fikset med ny update. Kommer updates OTA hver fredag og nå sist med ICS. Utseendemessig er det fint, og litt fresht og nytt en det vanlige TW/vanilla utsteende. Enkelt og laste ned nye themes osv. er det og. Alt i alt veldig fornøyd med MIUI

Lenke til kommentar

Noen som vet sånn ca når ICS kommer til vi som er Telenor låst?

 

Ringte kundeservice på telenor og spurte om ics - ingen bombe at operatøren repliserte med; HÆ!!???????

Hvis du kommer i download mode, (først power off, så volum ned, home, power on) kan du bare legge inn NEE fra samfirmware.com med odin, og evt. bytte CSC fra TEN til NEE hvis du ønsker det

Lenke til kommentar

Etter at jeg i går oppdaterte til 4.0.3 kommer ikke PIN kode skjermen opp når jeg starter telefonen.

 

Jeg må gå inn å skru av og på PIN låsen for å få komme på nett..

 

 

Hva er galt?

 

Har samme problemet. Samsung har ikke fikset alt virker det som..

Lenke til kommentar

Jeg har nå kjørt offisiell Ice Cream Sandwich siden oppdateringen ble gjort tilgjengelig, og er veldig fornøyd med alt bortsett fra batterilevetiden. Man skal la det gå en stund for man klager på akkurat dette, men det er helt tydelig at batterilevetiden er en god del dårligere enn på Gingerbread. Jeg har også prøvd å resette og installere på nytt uten at det hjalp. Blir spennende å prøve den britiske oppdateringen når den kommer i morgen. Får håpe de har fikset noen feil i den.

Lenke til kommentar

Etter at jeg i går oppdaterte til 4.0.3 kommer ikke PIN kode skjermen opp når jeg starter telefonen.

 

Jeg må gå inn å skru av og på PIN låsen for å få komme på nett..

 

Hva er galt?

 

Og når man holder inne power knappen slår bare telefonen seg av..? Skal jo komme opp en meny?

Lenke til kommentar

Mine erfaringer etter oppdatering til nye android(har nå CriskeloServanTeam V05 -ICS 4.0.3 (Firm Oficial XXLPQ ROM).

Er meget fornøyd, og mobilen (etter oppdatering) fungere rask.

Kan anbefalles.

 

Har et par app`er som stopper opp, og låser / fryse mobilen, når jeg bruker dem.

Smsbanking sender 2stk sms, eller mottar ihvertfall 2stk, når jeg sender en forspørsel til banken.

Og så viser ikke melding app iconet at det er kommet inn sms, eller antallet.

 

App som ikke funker som det skal(om det er ICS eller app, er jeg usikker på)

- SMS backup

- Norsk tipping

 

Feil mld i SMS backup(se vekk ifra sms meldingen i bakgrunnen)

Screenshot_2012-03-19-01-31-44.png

 

Og Kalenderen(orginale) sier jeg ikke kan synce pga ikke konto, men har det og kan synce og. For det har jeg testet, la inn ny hendelse, synce`t ifra mobilen, og kom opp i kalender på web`en.

Når jeg starter en ny "Opprett Hendelse" i app`en på mobilen så kommer det opp dette vinduetScreenshot_2012-03-18-17-26-18.jpg

 

 

Batteri tid, den er meget bra standby(ca 2d 0h 22m på batteriet), men ikke så bra når en er i bruk, kunne kanskje vært litt bedre her. Har IKKE fått testet så mye enda, men det kommer jeg til å gjør dem neste dagene :-)

Da har jeg

Cellestandby på 32%

Skjerm 23% (ca 3h 40m på) - Lys styrke som regel på minimum

Android OS 17%

Taleanrop 8% - Et par samtaler som var meget korte

Telefon innaktiv 6%

Gmail 5%

Chess Free 2%

Google Play Butikk 2%

 

Ikke brukt wifi. Og noen ganger uten mobil nettverk.

 

Screenshot_2012-03-18-22-33-49.png

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Stock Icecream Sandwich &--#62; MIUI

 

Er du stock dum? :p :p :p

 

Neida, syntes MIUI V4 imponerer flere hakk en det Samsung gjør med sin TW kombinert med ICS.

 

 

Noen som har testa MIUI på telefonen, og har noen erfaringer å dele? Fungere det bra?

 

Har hatt MIUI V4 siden fredag, og kan ikke si meg annet enn veldig fornøyd med den første offisielle ICS builden for S2. MIUI tar utgangspunkt i et allerede godt fungerende ICS, men har tillegg lagt til alternativer som krydrer hverdagen. Generelt føler jeg ting flyter bedre på MIUI mtp scrolling i browsere og i menyen etc.

 

1. Themes

Med MIUI følger det med et eget Theme app som gir tilgang til et stort lager med MIUI themes. De ulike themes er omfattende og gir en muligheter for å endre alt fra ikoner, bakgrunnen på status bar til system font. Når en i tillegg kan kombinerer mellom forskjellig themes er mulighetene uendelige.

 

2012-03-18%252023.57.09.jpg

 

2. Customizable status bar

En kan selv velge hvilket toggle som skal vises og hvilket posisjon de skal ha. Personlig foretrekker jeg at toggle er plassert nederst på skjermen enn helt øverst, dermed slipper jeg å strekke fingrene meg hver gang jeg skal slå av WiFi etc. Note; Toggelen 3G/2G fungerer ikke for øyeblikket.

 

2012-03-19%252000.00.08.jpg

 

3. Lockscreen

Akkurat som på themes så kan også lockscreenen endres. Den som følger med originalt er blant de mest elegante jeg har sett. Dobbel klikk på låsen også starter musikk avspilleren som viser equalizer og album cover. Langt i fra nyskapende eller revolusjonerende, men elegant. Trykker en på home knappen så starter flash light. (For øyeblikket så er det noen som har sovet i timen og ikke oversatt fra kinesisk til engelsk enda, men det kommer nok).

 

2012-03-19%252000.02.40.jpg

2012-03-19%252000.02.43.jpg

 

2012-03-18%252022.47.27.jpg

 

4. Backup

MIUI har en egen backup app som gir mulighet for å ta backup av både system innstilliger (sms, call log notes etc) og app data. Fungerer utmerket. Ulempen er at backupen kun fungerer i MIUI verden og kan ikke brukes på andre custom eller stock ROM. Den er heller ikke integrert med DropBox etc. men MIUI tilbyr en nettsky løsning via Xiaomi.

 

2012-03-19%252000.11.25.jpg

 

 

 

 

5. MIUI Apps

MIUI løsning på File explorer er oversiktlig som også gir mulighet for FTP server for trådløs overføring. Ikke helt bruker vennelig som AirDroid som kan brukes direkte i web leser. MIUI sin file explorer krever en ftp klient på pc. Andre MIUI app som Kompass, car home, firewall, gallery og radio appene er elegante men ikke revolusjonrede. Det er irriterende at en ikke avinstallere MIUI bloatware som "MIUI feedback" og "MIUI stats". Legg merke til bugs i file explorer, regner med det blir fjernet om i løpet av de neste ukene.

2012-03-19%252000.53.05.jpg

 

2012-03-19%252000.56.00.jpg

 

 

2012-03-19%252000.58.37.jpg

 

2012-03-19%252001.04.58.jpg

 

6. Batteri

Etter to lade sykluser ligger batteri tid på ca 12 timer ved medium pluss bruk.

 

Ulemper

- Største ankerpunktet med MIUI er deres launcher. Ingen app drawer og genrelt lite custom muligheter. Alternativet er å bruke Apex aller Nova.

- MIUI sin egen app som har tedens til å hente ned feil albumart og lyrics på ikke-kommersiell musikk.

Endret av Ali I Hagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...