Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan går jeg tilbake til 2.3.5???

 

Da må du flashe med Odin, verktøyet Samsungs teknikere bruker for å flasher ROM. I linken under finner du både ROM (se etter "NEE" som er nordisk ROM), og guide til hvordan du flasher (samt laster ned Odin).

Lenke til kommentar

Er lei av TouchWiz saken.. Anbefaling til ICS launcher? (eller hva det heter).

Apex Launcher, anbefalles. Hadde LaucherPro tidligere, men den er ikke oppdatert på lenge, og vil vel ikke fungere med ICS

 

https://play.google....mxhdW5jaGVyIl0.

 

Til dere som opplever litt lagg etter oppdatering, slå på 2D gpu accl under dev settings:-)

Har noen en bedre forklaring? Finner ikke noe slik på min SGS2 med ICS...

 

 

system settings -> developer options -> force gpu rendering

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er lei av TouchWiz saken.. Anbefaling til ICS launcher? (eller hva det heter).

Apex Launcher for 4.0.3

Knall saker med tonnevis av configs, gridsize, masse mere

NOVA Launcher.

 

Det er vel ikke lenge før de trekker tilbake denne oppdateringen også.

 

Vet spørsmålet har blitt stilt før, men hvilken custom ICS ROM kan folket anbefale?

Anbefaler sterkt Resurrection Remix .

http://forum.xda-dev...d.php?t=1436854

 

Hei! Takk for svar. Jeg har prøvd denne ROM-en flere ganger nå, men det ender alltid med at jeg får problem med kameraet eller andre ting. Nå sist ble ingen av kjøpene mine på Market registrert :-(

Lenke til kommentar

Når jeg flipper mobilen til siden, vil ikke skjermen følge etter.. Funker ikke når jeg skal skrive SMS eller surfe på nettet, eller noe. Men den fungerer når jeg flipper den frem og tilbake, for å zoome osv.

 

Har sjekket at sensoren er påkoblet på instillinger osv. Noen som vet hva som er feil? Er sensoren ødelagt eller noe? Har vært sånn en stund nå.

Lenke til kommentar

Oppdaterte på tirsdag. Har egentlig ikkje hatt noe problem etterpå, og det at den restartet hele tiden er nå fikset. Men merker jo at batteriet er dårligere. Det som jeg syns er helt forferdelig er smileyene, en grøt alt. Finnes det noen som helst måte å få tilbake de smiley som var før?

Lenke til kommentar

Batteritiden hos meg var dårlig etter oppdateringen, men tok så en hard reset, så ble den bra igjen, eneste jeg sliter med nå er at jeg ikke får endret bakgrunsbilde på låst skjermen ... "Galleri" slutter bare og virker når jeg skal lagre bilde.

 

Hard reset aka nullstille telefonen?

Lenke til kommentar

Korrekt, husk og ta backup av ting og tang da dette sletter det meste på telefonen.

 

"Instillinger -> Sikkerhetskopier og tilbakestill. -> Nullstill til fakrikkdata"

 

Er også mange apps som ikke enda har blitt oppdatert til og støtte ICS for fult enda som også kan skape problemer.

Lenke til kommentar

Hmm har lite lyst å nullstille tlf for å se om det gir bedre batteritid:/ Ser mange snakke om nova launcher, apex launcher osv.. men hvordan er go launcher i forhold til disse? Ble ganske skuffet, trodde oppdateringen skulle gi en "ny" tlf men synes ikke det var store forksjellene:/

Lenke til kommentar

halo alle sammen, jeg har opdatert til siste versjon av icecream 403, som kom på onsdag, Jeg syns denn har blitt lit bedre på noen områder, Men jeg fikk ett problem her en dag, og jeg fikk ikke bruke mine bilder til bakgrundbilde, vær gang fikk jeg opp gallery stoppet, jeg fikk brukt live wallpaper, men ikke noe annet,

 

Er det fler som slitet med dette ????., jeg har nå måttet faktory reset tlf,og starte helt på nytt, ellers syns jeg det er en sabla bra tlf, takker for alle svar,

Lenke til kommentar

Dessverre har Samsung valgt bort mye av det som var nytt i ICS AOSP.

 

Det jeg har lagt merke til så lang:

 

- Man kan ikke gruppere i mapper

- Kameraet er det gamle, og har ikke fått de funksjonene som det reklameres for i ICS fra Google.

- Splashscreen har ikke den direktelinken til kamera (man skulle kunne sveipe direkte til kamera uten å låse opp skjermen)

- Appdraweren har ikke sorteringen over Widgets, Nedlastet og interne applikasjoner jeg mener å ha sett.

 

Listen er lengre. En sammenligning med hva man ser her: http://www.android.com/about/ice-cream-sandwich/

 

Og hva man får viser at det er en del forskjeller. Noen er sikkert nødvendige. Noen burde jeg sikkert være klar over. Men alt i alt er jeg skuffet over Samsungs versjon av ICS.

 

Jeg kommer nok til å roote og legge inn en ICS AOSP så fort det kommer en stabil og testet versjon.

-

Endret av Barazin82
Lenke til kommentar

Noen som har problemer med klokke widgets? Fra tid til annen så ser det ikke ut som de oppdaterer seg, altså klokkeslettet blir hengende igjen fra tidligere. Her igår f.eks sto klokken på widget'en fast 14:22 mens klokka egentlig var 21:30 eller noe, og den oppdaterte seg ikke med en gang, tror jeg gikk inn på settings for widgeten før den oppdaterte seg, om jeg ikke husker feil.

 

Aldri vært slik før, så lurer på om ICS driver med noe tull her.

Lenke til kommentar

Jeg har klart å slette Sim Toolkit-applikasjonen (stk.apk), er det noen som hadde hatt mulighet til å legge denne ut et sted så jeg kan hente den ned, eller er det en enkel måte å få hentet den tilbake fra døde? Jeg var en smule uheldig med en rm-kommando tidligere :blush:

 

Med tanke på at jeg dreit meg som nevnt ut over, er det noen måte jeg kan reinstallere hele stock rom og få tilbake alle apk-er etc? Jeg har snust på denne tråden, men er usikker på hva jeg evt. skal velge...

Lenke til kommentar

Hadde samme problem selv. Forsøkte på 5 pcer, uten hell. Fant tilslutt ut at det var USB-kontakten på telefonen som var problemet. Dersom du ser inn i kontakten, så er det en liten tapp i midten. Denne måtte jeg presse litt opp, og voila, den koblet seg til Kies igjen,

Hellige ku, dette fungerte! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...