Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer opp når du trykker på prosenten.

 

Herregud, flaut. 44 min siden jeg nappet ut ledningen i dagtidlig

 

Ok. Bare se der etter en hel dags normal bruk. Hvis du får lave tall som 2.5 timer eller mindre er det nok noe som drar strømmen.

 

Hvis telefonen er helt ny tar det litt tid før batteriet blir helt optimalt.

 

For å spare strøm anbefaler jeg sterkt juicedefender og setcpu + 2nd Core hvis du har root.

 

For å se om du har noe som holde cpuen i gang kan du laste ned cpy spy og betterbatterystats.

 

Skru av Wifi og datatrafikk (skrus av automatisk med Juicedefender), bluetooth, Gps hvis det ikke er i bruk.

 

Ha lav lysstyrke og helst ikke live bakgrunn. Svart bakgrunn er det mest batterisparende siden der det er svart brukes ikke skjermen (Hvis du ser på et svart bilde på mobilen og skrur av skjermen ser du ingen forskjell)

 

Noen batterisparende tips jeg kom på i slengen.

 

 

Har sendt inn telefonen på service nå. Satser på at SD-kortet fungerer. Har testet det i en annen telefon og der fungerte det.

 

Fikk også dette problemet. Formaterte minnekortet og alt har funket fint etterpå. Ville ikke ha sendt den inn for å vente i en måned, men ditt valg.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Hvordan lukker man programmer fullstendig?

 

Når jeg f.eks bruker nettleseren og er ferdig med å surfe, så bruker jeg å trykke tilbake-tasten til jeg kommer helt ut eller hjem knappen.

Da må jeg likevel gå til aktive programmer og trykke avslutt der for å lukke det fullstendig.

Finnes det en lettere måte?

Lenke til kommentar

Hvordan lukker man programmer fullstendig?

 

Når jeg f.eks bruker nettleseren og er ferdig med å surfe, så bruker jeg å trykke tilbake-tasten til jeg kommer helt ut eller hjem knappen.

Da må jeg likevel gå til aktive programmer og trykke avslutt der for å lukke det fullstendig.

Finnes det en lettere måte?

 

Hei du kan trykke inne hjem knappen i 2 sekunder så Oppgave behandling, eller du kan legge inn en widget (Program monitor)

Lenke til kommentar

Hei...

 

Jeg sliter litt med å få koblet til playstation 3 (ps3) til det tråløse nettverket.

Får ip-adresser, men ikke internett forbindelse..

 

Har lastet ned automatisk oppsett på wpa fra onecall.

 

Fra speed test får jeg 6/3 mbit.

 

One Call - folkepakka.

 

Noen som har det samme problemet ?

 

Mvh Lars

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hei...

 

Jeg sliter litt med å få koblet til playstation 3 (ps3) til det tråløse nettverket.

Får ip-adresser, men ikke internett forbindelse..

 

Har lastet ned automatisk oppsett på wpa fra onecall.

 

Fra speed test får jeg 6/3 mbit.

 

One Call - folkepakka.

 

Noen som har det samme problemet ?

 

Mvh Lars

 

Hva i huleste er det du babler om? PS3? Trådløst nett? Er det wifi hotspot funksjonen du prater om? Hvorfor har onecall noe med sikkerhetsinnstillingen til mobilens WiFi netverk å gjøre? Og hva har speedtest og mobilabonnement med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

ADVARSEL: Jeg er ikke ekspert, og kan ta feil.

 

 

 

Når du oppretter et trådløst nettverk med mobilen, oppretter du et trådløst nettverk av typen Ad-Hoc.

Ekte routere lager trådløse nettverk av typen Infrastructure.

 

Windows, Linux og Mac har null problem med å koble seg til internett via en hotspot.

Men jeg har opplevd eksperimentelle hobby-operativsystemer som ikke takler Ad-Hoc, og dermed ikke kan koble seg til en hotspot, selv om de kan koble seg til trådløse routere.

 

Vet ikke om en spillkonsoll vil ha problemer med Ad-Hoc, men det skulle ikke forundre meg.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har bestillt ny skjerm/lcd til SGS2 på Ebay og med stor sikkerhet vet at denne er en original Amoled?

Har knust min og skulle så gjerne hatt en ny og original skjerm.

 

Det er masse på Ebay men det meste er vel søppel og fake.

 

Det er vel ikke mulig her i Norge å få kjøpt ny på et verksted?

Vet at Mcare reparerer Samsung.

 

Jeg skifter selv.

 

Noen tips?

Endret av ropheim
Lenke til kommentar

Hvordan får man endret lock-screenen? (annet enn wallpaper, klokkeposisjon og låsemekanisme) Jeg vil gjerne se når min neste alarm er satt til på selve lock-screenen, slik som det var på min gamle Samsung Spica.

 

Nedgrader!

Widgetlocker!

 

Mulig at jeg misforstår ... bruker selv "speedlauncher"

 

Takk til begge. Jeg fant en widget som gjør det jeg trenger så da går jeg for widgetlocker ellernoe for å få denne på lock-screenen. Speedlauncher ser fancy ut men det ser ikke ut som den kan legge til andre widgets, og dermed vet jeg heller ikke om den har den funksjonen (vise neste alarm) jeg trenger.

Lenke til kommentar

Hvordan lukker man programmer fullstendig?

 

Når jeg f.eks bruker nettleseren og er ferdig med å surfe, så bruker jeg å trykke tilbake-tasten til jeg kommer helt ut eller hjem knappen.

Da må jeg likevel gå til aktive programmer og trykke avslutt der for å lukke det fullstendig.

Finnes det en lettere måte?

 

Viss du leser litt om android finner du raskt ut av at de eneste programmene du skal lukke er programmer som henger seg eller dårlig skrevet og derfor suger batteri. Å "lukke programmer fullstendige " som du kaller det er ikke nødvendig. Android lukker selv programmer når det er lite minne (noe som sjeldent er et problem på sgs2, den har jo massevis av RAM), og holder nylig brukte programmer i minnet fordi du trolig kommer til å bruke dem igjen snart. Å holde et inaktivt program i minnet bruker så og si ikke strøm, men å starte programmet opp igjen krever langt mer strøm.

 

Er ordtak innenfor IT er at ubrukt minne er bortkastet minne :-D

 

Med andre ord: Så lenge du ikke har programmer som henger seg opp, så er det best at du lar android dette selv. Task-killere er generelt sett en uting!

Lenke til kommentar

Når du oppretter et trådløst nettverk med mobilen, oppretter du et trådløst nettverk av typen Ad-Hoc.

Android oppretter normalt et aksesspunkt (infrastructure) som man kan koble seg opp uten noe hokus-pokus.

 

Når det gjelder innstillinger for tethering, så virker det som flere sliter.

http://ipod1.no/foru...c.php?p=2232382

 

Ser ut som restart og legge inn parametre på nytt kan hjelpe.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Ødela tlf inatt :ohmy: . Mistet den i vasken å la den i mikroen, som jeg selvfølgelig glemte av. Nå er batteriet eset ut og sim kortet får jeg heller ikke ut samt at skjermen ser veldig "stekt" ut.

 

Skal undersøke om jeg får dekket noe på innboforsikringen. Hvis ikke kommer jeg til å kjøpe en billig tlf til Samsung S3 kommer. Er det noen som vet når nye SG3 kommer?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet når nye SG3 kommer?

 

Den kommer i år. Egentlig vet jeg ikke hvorfor du spør om dette enda, da telefonen ikke er 100% bekreftet med noen form for specs.

Alle IT sider som har noen form for informasjon om S3, er bare spekulasjoner, så inntil Samsung viser den frem, er det bare å fortsette med å tvinne tommeltotter.

 

Her er siste nytt av spekulasjoner ....

 

http://www.sammobile.com/2012/01/31/galaxy-siii-march-13th-and-galaxy-s-ii-plus-and-note-s-q4/

Endret av ICS-FD
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ødela tlf inatt :ohmy: . Mistet den i vasken å la den i mikroen, som jeg selvfølgelig glemte av. Nå er batteriet eset ut og sim kortet får jeg heller ikke ut samt at skjermen ser veldig "stekt" ut.

 

Skal undersøke om jeg får dekket noe på innboforsikringen. Hvis ikke kommer jeg til å kjøpe en billig tlf til Samsung S3 kommer. Er det noen som vet når nye SG3 kommer?

 

Håper inderlig du tuller nå, hvis ikke så er det iallefall bastant svar på om det finnes folk som har gått glipp av "metall i mikroen"-leksjonen

Lenke til kommentar

Ødela tlf inatt :ohmy: . Mistet den i vasken å la den i mikroen, som jeg selvfølgelig glemte av. Nå er batteriet eset ut og sim kortet får jeg heller ikke ut samt at skjermen ser veldig "stekt" ut.

 

Skal undersøke om jeg får dekket noe på innboforsikringen. Hvis ikke kommer jeg til å kjøpe en billig tlf til Samsung S3 kommer. Er det noen som vet når nye SG3 kommer?

 

Håper inderlig du tuller nå, hvis ikke så er det iallefall bastant svar på om det finnes folk som har gått glipp av "metall i mikroen"-leksjonen

 

Skulle ønske jeg tullet, men det gjør jeg altså ikke, men må tillegge at jeg ikke var helt edru :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...