Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Noen andre her som har problemer med Spotify? Har ingen spillelister som vises, prøvd re-install og alt mulig, gått nesten 24t siden siste reinstall og fortsatt ingen spillelister.

Har root og custom rom, men det funket fint tidligere, sluttet bare å virke skikkelig nå. Kan fortsatt streame musikk og spille lokal musikk som vanlig.

 

Under disc usage så viser den rundt 1GB bruk, som tilsvarer at jeg fortsatt har alle spillelistene tilgjengelig offline.

 

 

EDIT: Løste problemet, logget inn med Spotify brukernavn og passord, og ikke Facebook brukernavn og passord

Spotify har blitt sjanseløst dårlig. Skaffet meg Wimp tidligere denne uken

 

Ofte noe krøll hvor den må resynce offline ja. og det du syncer til ext minnekort forsvinner med en gang. Irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått samme problem. Android OS bruker store deler av batterikapasiteten. Tidligere har det alltid vært skjermen som var den store batterislukeren.

 

Det er ikke et problem.NOE MÅ telefon bruke for å fungere.

Selv on A OS utgjør ca 40 på min tlf, har jeg oppmot 2 døgn ved lett bruk.

 

Kjører dog CM9 ICS

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har fått samme problem. Android OS bruker store deler av batterikapasiteten. Tidligere har det alltid vært skjermen som var den store batterislukeren.

 

Bruker du "aktiv skjerm"?

 

Ikke sikker på hva du mener med "aktiv skjerm". Kan du forklare nærmere?

 

Skjermmodus: "dynamisk-standard-film"!? Jeg hadde den satt på "standard" og hadde installert en "Live-bakgrunn" som slukte batteriet tom i løpet av en natt. Avinstallerte/disabled bakgrunnen, og batteriet rekker over flere dager.

Lenke til kommentar

Hei S2 folket :)

 

Må spørre ett par spørsmål for kjæresten min ang hennes S2.

Er ett par små ting som plager henne og som hun ønsker å gjøre noe med.

 

1. Finnes det noen oppdatering til mobilen utenfor KIES air? Hun har 2.3.4

 

2. Mobilen lever knapt en dag med normal bruk av facebook, trådløs nett aktivert, litt spill og en go del prating i telefonen. Finnes det noe tips og tricks for å forbedre?

 

3. Hun får noe helt grønnjævlig mye med reklame på mobilen. Kommer som varsel på mobilen og de lager heller ikke lyd når de kommer. Kommer flere ganger daglig. Hvordan fikse?

 

 

Håper på fornuftige svar

Lenke til kommentar

1. Ja, siste nordiske versjon er 2.3.5, 2.3.6 skal være på vei, men det er 4.03 og, og siste oppdatering på den fronten er at 4.03 kommer i mars.

 

2. Kan hun presse nesten en normal dag ut av batteriet med det du beskriver, som jeg vil regne som et sted mellom moderat og tung bruk skal hun være fornøyd med det. Beste måten å få mer ut av batteriet er å kjøpe et litt større et. Samsung sitt originale utvidelsesbatteri koster i underkant av 300 kroner og gir 20% ekstra strøm uten å gjøre telefonen sjenerende tykkere. Har dette selv og skviser glatt 40 timer utav batteriet med moderat bruk.

 

3. Dette er trolig hennes egen feil, hun har nok installert en app som gjør dette. Installer betterbatterystats, det kan du kanskje bruke til å se hvilket program som krever ressurser ofte. Dette programmet kan og være skyld i en del batteribruk.

Lenke til kommentar

Kjøp kluter hos optiker. Samme som man renser briller med. Er sånne engangskluter som er fuktig. De er veldig bra for renhold :)

 

Takk for tipset :) Disse inneholder vel ikke løse-/slipemidler? Gjorde en genistrek på min forrige telefon da jeg vasket den med et antibakterielt stoff som effektivt fjernet den antibakterielle coatingen på noen sekunder, så er litt varsom :p

Lenke til kommentar

Er noe som irriterer meg ganske mye, men som sikkert finnes en enkel løsning på.

 

Mobilen synkroniserer seg jo med Facebook. Så alle facebook kontaktene kommer i kontaktlisten.

Jeg synest det var greit, men ville bare se de kontaktene som hadde et telefonnummer knyttet til seg.

Det gikk jo greit, var bare å gå inn i settings.

 

Problemet kommer når jeg skal sende SMS. Når jeg er inne i SMS menyen og skal velge hvilken kontakt jeg skal sende til, kommer hele kontakt listen opp. (Altså inkl. de uten telefonnummer som jeg valgte og sortere bort tidligere.

 

Det som skjer når jeg da sender SMS, til en som jeg tror det er knyttet et telefonnummer til er at den blir konventert til en MMS melding og så sendt.

Det er ikke et problem i seg selv, men synest bare det er så jævlig irriterende at jeg hele tiden skal feilsende.

 

Er det noen måter jeg kan sortere kontaktene i SMS listen på samme måten? Skjønner ikke hvorfor de skal opperere med to forskjellige kontakt lister fra hovedmeny til SMS.

Finner ingen settings på dette i "SMS kontaktlisten".

 

Tenkte at en løsning var jo å legge alle med telefonnummer knyttet til seg i en gruppe, men det må for faen gå ann å løse det på en enklere måte :p

Lenke til kommentar

Hei S2 folket :)

 

Må spørre ett par spørsmål for kjæresten min ang hennes S2.

Er ett par små ting som plager henne og som hun ønsker å gjøre noe med.

 

1. Finnes det noen oppdatering til mobilen utenfor KIES air? Hun har 2.3.4

 

2. Mobilen lever knapt en dag med normal bruk av facebook, trådløs nett aktivert, litt spill og en go del prating i telefonen. Finnes det noe tips og tricks for å forbedre?

 

3. Hun får noe helt grønnjævlig mye med reklame på mobilen. Kommer som varsel på mobilen og de lager heller ikke lyd når de kommer. Kommer flere ganger daglig. Hvordan fikse?

 

 

Håper på fornuftige svar

 

Se om dere kan plukke noen tips fra denne tråden her : Clicky

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp kluter hos optiker. Samme som man renser briller med. Er sånne engangskluter som er fuktig. De er veldig bra for renhold :)

 

Takk for tipset :) Disse inneholder vel ikke løse-/slipemidler? Gjorde en genistrek på min forrige telefon da jeg vasket den med et antibakterielt stoff som effektivt fjernet den antibakterielle coatingen på noen sekunder, så er litt varsom :p

Da hadde de jo ødelagt brilleglassene :)

Bruker de selv på mobilen.

Lenke til kommentar

1. Finnes det noen oppdatering til mobilen utenfor KIES air? Hun har 2.3.4

 

2. Mobilen lever knapt en dag med normal bruk av facebook, trådløs nett aktivert, litt spill og en go del prating i telefonen. Finnes det noe tips og tricks for å forbedre?

 

3. Hun får noe helt grønnjævlig mye med reklame på mobilen. Kommer som varsel på mobilen og de lager heller ikke lyd når de kommer. Kommer flere ganger daglig. Hvordan fikse?

 

1. Det er en oppdatering i kies, versjon 2.3.5 - det er også en utenom kies for v2.3.6 - men ikke med nordisk språk.

 

2. Det kan være mange grunner, vanskelig å si på strak arm. Skjerm innstillinger kan være en ting å sjekke, en annen kan være å prøve uten trådløs en dag for å se om det er det. Badass Battery Monitor gir kanskje en bedre oversikt over batteribruk enn den innebygde funksjonen.

 

Du har også mulighet til å kjøpe et større batteri, blant annet denne fra Samsung selv (da vet du at det funker med mobilen, iallefall).

 

3. Når det gjelder den reklame-greia, så er det nok et eller annet program installert som har AirPush reklame-dritt. Addons Detector gir deg en oversikt over hvilke programmer som har airpush (blant annet).

Lenke til kommentar

 

Skjermmodus: "dynamisk-standard-film"!? Jeg hadde den satt på "standard" og hadde installert en "Live-bakgrunn" som slukte batteriet tom i løpet av en natt. Avinstallerte/disabled bakgrunnen, og batteriet rekker over flere dager.

 

Står på standard, og jeg har bare et vanlig bilde i bakgrunnen,

Lenke til kommentar

Er det noen måter jeg kan sortere kontaktene i SMS listen på samme måten? Skjønner ikke hvorfor de skal opperere med to forskjellige kontakt lister fra hovedmeny til SMS.

Finner ingen settings på dette i "SMS kontaktlisten".

 

Tenkte at en løsning var jo å legge alle med telefonnummer knyttet til seg i en gruppe, men det må for faen gå ann å løse det på en enklere måte :p

 

Jeg aner ikke om dette er i standard sms-app, men i handcent har jeg valgt at kun mobilnr skal vises når jeg skriver sms/mms.

Lenke til kommentar

 

Hei.

Nå har jeg store problemer med min samsung s2.

Jeg er på reise, og trenger at den fungerer som mobilt bredbånd.

Men den nektet.

 

Jeg har erfaring med å la Android-enheter fungerte som mobilt tilgangspunkt med samsung galaxy tab, så jeg vet hvordan man gjør, og hva man kan vente.

 

Jeg har altså en laptop som jeg vil ha på nett.

Min samsung galaxy s2 nekter å være hotspot.

 

I try to activate a wifi hotspot.

I choose whether it should be in encripted or open.

I want it to be open.

and I change the name which was androidAp, to something else.

 

my computer find the new wireless network but it appears to be still banes androidAp.

and the computer asks for a password to connect to the network although I have already chosen to not use encryption.

 

so I changed the network name and deactivate encryption.

but my computer still sees a network with the default name and a password.

I cannot connect to it because I don't know what the password is.

 

I tried to call NetCom but they told me to call Samsung.

samsung support is not open on this date.

 

what must I do so my samsung galaxy s 2 will be a wifi hotspot ?

is this a little known bug does it have a solution ?

 

I used voice recognition because my fingers are really cold I could spell it.

 

 

 

Dette innlegget ble knotete formulert fordi jeg skrev det på mobilen i vinterkulda mens jeg ventet på bussen.

Har skrevet nytt innlegg med samme spørsmål, formulert bedre.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

OK, nå har jeg kommet hjem til min kjære router, som gir wifi til laptopen min.

Skal prøve å formulere meg litt tydeligere, nå som jeg har alle tastene og slipper vinterkulda.

 

 

Jeg ønsker at min Samsung Galaxy S2 skal være wifi-hotspot for laptopen min når jeg er på reise.

Men den husker ikke fra gang til gang at jeg har endret ESSID, og byttet WPA-passord, eller valgt ukryptert.

Hvis jeg endrer disse innstillingene og huker av boksen for å være hotspot, vil laptopen min oppdage at det er et nytt tilgjengelig nettverk.

Men nettverket heter fremdeles AndroidAP og er WPA-kryptert, selv om jeg trodde jeg hadde byttet navn og deaktivert eller endret passordet.

Altså får jeg ikke brukt mobilen som wifi-hotspot, noe som er meget upraktisk når jeg er på reise.

 

 

Samsumg Kies påstår at enheten ikke støtter oppdatering via Kies.

Jeg får telefonen til å søke etter oppdateringer, men den sier at ingen oppdateringer er tilgjengelige.

Netcom henviser til Samsung. Samsung har helgefri.

 

Har dere vært borti dette? Har dere en løsning?

I så fall blir jeg svært takknemlig. :)

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...