Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har det skjedd noe med telefonen min. Etter jeg "la på røret" etter en samtale, klikket telefonen og det stod at jeg var i en samtale oppe på navigasjonslinjen. Det var ikke mulig å avslutte den, så jeg skrudde av mobilen på vanlig måte. Da jeg skrudde den på igjen får jeg en feilmelding oppe på navigasjonslinjen hvor det er avbildet et SD-kort. Trykker jeg på den står det "Er du sikker på at du vil formatere det eksterne SD-kortet? Alle data på kortet vil gå tapt".

 

Jeg har prøvd å gå inn på instillinger og trykket "moter SD-kort", men det går ikke. Holder på i all evighet.

 

Som dere sikkert skjønner har jeg lite lyst til å formatere minnekortet, så er det noen som har peiling på hva som er problemet og hvordan jeg løser det?

Lenke til kommentar

Merkelig samtale du har hatt :p

 

har ikke snøring på hva det er for noe, men ta ut SD kortet og start mobilen. Eventuelt ta en backup av SD kortet

Det er ikke første gang det skjer for å si det sånn. Det med at samtalen henger seg opp altså, men hvordan tar jeg backup av SD-kortet?

Lenke til kommentar

Hei.

Nå har jeg fått ett ganske irriterende problem på S2'n.

Tidligere hadde jeg problem med at skjermen forholdt seg svart, men nå så restarter skiten like så greit. Skjer titt og ofte. Har nå prøvd å ta ut MicroSD'n for å se om det er denne som kødder.

Noen som har vært borti d samme?

Lenke til kommentar

Merkelig samtale du har hatt :p

 

har ikke snøring på hva det er for noe, men ta ut SD kortet og start mobilen. Eventuelt ta en backup av SD kortet

Det er ikke første gang det skjer for å si det sånn. Det med at samtalen henger seg opp altså, men hvordan tar jeg backup av SD-kortet?

 

Regner med det er snakk om den eksterne? Kopier innholdet til en pc. Kanskje vurdert å flashe rom på nytt hvis det har skjedd flere ganger før

Lenke til kommentar

Litt over et døgn med over 5 timer skjermtid pga games, surfing, twitter, facebook etc med autosync på og endel spotify må jeg si meg ok med på 2000mah batteriet.

 

Litt over et døgn med over 5 timer skjermtid pga games, surfing, twitter, facebook etc med autosync på og endel spotify må jeg si meg ok med på 2000mah batteriet.

Lenke til kommentar

Noen som er på siste Cyanogenmod 9 her? Hva har dere gjort for å optimalisere batteritida? Jeg ser bla.a. at "android-operativsystem" bruker 68% av batteriet..

Igjen.

At AOS er høyt er nødvendigvis et dårlig tegn.

 

Last ned CPU spy og se om telefon går i deep sleep.

Hvis ikke, last ned betterbatterystats og se hva som forårsaker wake lock.

 

Er på siste nå og telefon går ikke i deep sleep ved reboot etter oppgradering.

Slå av telefon og ta ut batteri et par min, så kommer det seg.

 

Melder meg på her så vidt. Ikke storfornøyd med batteritiden, har hatt den i 1 mnd nå. Gjorde som du sa, tlf har aldri vært nedom deep sleep. Holder ca 1 dag med lading hele natten. Har også latt tlf ligge uten batteri osv...

Lenke til kommentar

Hvor velger jeg at telefonen automatisk skifter til stor bokstav der det trengs i meldinger?

 

Prøv Swiftkey så får du den funksjonen + mange andre.

Funksjonen har ligget automatisk inne før, men ikke nå lenger. Skal det ikke være mulig å endre dette i innstillinger et sted?

 

Edit: løst

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

Noen som er på siste Cyanogenmod 9 her? Hva har dere gjort for å optimalisere batteritida? Jeg ser bla.a. at "android-operativsystem" bruker 68% av batteriet..

Igjen.

At AOS er høyt er nødvendigvis et dårlig tegn.

 

Last ned CPU spy og se om telefon går i deep sleep.

Hvis ikke, last ned betterbatterystats og se hva som forårsaker wake lock.

 

Er på siste nå og telefon går ikke i deep sleep ved reboot etter oppgradering.

Slå av telefon og ta ut batteri et par min, så kommer det seg.

 

Melder meg på her så vidt. Ikke storfornøyd med batteritiden, har hatt den i 1 mnd nå. Gjorde som du sa, tlf har aldri vært nedom deep sleep. Holder ca 1 dag med lading hele natten. Har også latt tlf ligge uten batteri osv...

 

 

 

Hvor lenge er skjermen på? Du kan se det under about phone - battery useage - display. Normal tid med lite spilling, eller noe annet som drar batteriet, bør være 3,5-5 t. 5 timer er ganske lenge.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Merkelig samtale du har hatt :p

 

har ikke snøring på hva det er for noe, men ta ut SD kortet og start mobilen. Eventuelt ta en backup av SD kortet

Det er ikke første gang det skjer for å si det sånn. Det med at samtalen henger seg opp altså, men hvordan tar jeg backup av SD-kortet?

 

Slå av telefonen, ta ut kortet og sett det i pcen og kopier det dær.

Ville nok byttet sd kortet da det mest sannsynelig er det som lager krøll...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Merkelig samtale du har hatt :p

 

har ikke snøring på hva det er for noe, men ta ut SD kortet og start mobilen. Eventuelt ta en backup av SD kortet

Det er ikke første gang det skjer for å si det sånn. Det med at samtalen henger seg opp altså, men hvordan tar jeg backup av SD-kortet?

 

Slå av telefonen, ta ut kortet og sett det i pcen og kopier det dær.

Ville nok byttet sd kortet da det mest sannsynelig er det som lager krøll...

 

Hadde noen slike episoder med 2.3.4 - etter oppgradering til 2.3.5 har det ikke skjedd igjen.

Lenke til kommentar

Merkelig samtale du har hatt :p

 

har ikke snøring på hva det er for noe, men ta ut SD kortet og start mobilen. Eventuelt ta en backup av SD kortet

Det er ikke første gang det skjer for å si det sånn. Det med at samtalen henger seg opp altså, men hvordan tar jeg backup av SD-kortet?

 

Slå av telefonen, ta ut kortet og sett det i pcen og kopier det dær.

Ville nok byttet sd kortet da det mest sannsynelig er det som lager krøll...

 

Hadde noen slike episoder med 2.3.4 - etter oppgradering til 2.3.5 har det ikke skjedd igjen.

 

Vet bare at noen sliter med div sd kort, dette gjelder ikke bare denne telefonen/merke.

Selv bruker jeg et scandisk 16 GB og det funker 100%

Lenke til kommentar

Merkelig samtale du har hatt :p

 

har ikke snøring på hva det er for noe, men ta ut SD kortet og start mobilen. Eventuelt ta en backup av SD kortet

Det er ikke første gang det skjer for å si det sånn. Det med at samtalen henger seg opp altså, men hvordan tar jeg backup av SD-kortet?

 

Slå av telefonen, ta ut kortet og sett det i pcen og kopier det dær.

Ville nok byttet sd kortet da det mest sannsynelig er det som lager krøll...

 

Hadde noen slike episoder med 2.3.4 - etter oppgradering til 2.3.5 har det ikke skjedd igjen.

Hvordan fikset du det?

Lenke til kommentar

 

Hvor lenge er skjermen på? Du kan se det under about phone - battery useage - display. Normal tid med lite spilling, eller noe annet som drar batteriet, bør være 3,5-5 t. 5 timer er ganske lenge.

 

Står kun oppgitt prosentsats, 17%.

 

Men slår alltid av skjermen personlig etter jeg er ferdig med å "trykke". Har stilt inn kort tidsintervall også, hvis det er slik du tenker.

Skjerm og AndroidOS bytter på å være øverst på lista.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...