Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Bare for å forsikre meg her, Adobe Flash player virker, MEN virker Java og? Er i usa nå, og må innom nettbanken min, og har ikke laptop med meg, bare min iphone4. Med denne kommer jeg ikke inn på nettbanken:-(

Forbanna plagsomt, dette er en av hoved grunnene for utskifte til Android.

Jeg bumper denne jeg :whistle:

 

Så virker denne mobilen ved f.eks å kunne logge seg inn plaser der JAVA trengs? Som f.eks SRBank bler jeg veldig happy.

Tviler på at den fungerer der det trengs java, dessverre. Ang. SR-bank er kanskje dette noe: https://www2.sparebank1.no/portal/3229/3_privat?_nfpb=true&_pageLabel=page_privat_innhold&pId=1268407335795

Ok, ikke så bra :no:

Skulle ønsket at jeg kunne ha betalt regninger og lignde, det hadde vært kjekt :yes:

Takker for svar

Hm? Har samme app (kunde der seff) og kan betale regninger med den på samme sett som ellers. Du må ha kortleser som i vanlig webbruk om du ikke har det?

Ok, så da kan jeg betale regninger, overføre penger til andre enn srbank, og andre konto nummer som ikke er mine osv...?

Har nå iPhone 3GS og 4, og har ikke den muligheten til å gjøre dette på iPhone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har fått oppdatert via kies? Får det ikke til.

Først når jeg starter kies kommer det en popup med følgende melding: kiespdlr har sluttet og virke

Så når jeg skal oppdatere kommer følgende melding:Firmwareupdate har sluttet og virke.

Anyone?

 

Jeg har oppdatert til siste versjon.

Nå funker hvertfall automatisk lysstyrke som den skal.

 

Regner med du allerede har gjort dette jeg skriver under:

Det første du må sjekke er at telefonen din ikke står i debug modus. (settings->programmer->Utvikling)

Så må du sørke for å installere driverene gjennom Kies. (verktøy->installer driver)

Så kobler du til telefonen.

Du vil få opp at det finnes en oppdatering automatisk.

 

Har du forsøkt å reinstallere Kies og så ta en restart av PC'n?

Høres ut som om det er en prosess til Kies som ikke går i bakgrunnen.

Prøv å slå av evt antivirus programvare du har mens du kobler til.

Lenke til kommentar

Bare for å forsikre meg her, Adobe Flash player virker, MEN virker Java og? Er i usa nå, og må innom nettbanken min, og har ikke laptop med meg, bare min iphone4. Med denne kommer jeg ikke inn på nettbanken:-(

Forbanna plagsomt, dette er en av hoved grunnene for utskifte til Android.

Jeg bumper denne jeg :whistle:

 

Så virker denne mobilen ved f.eks å kunne logge seg inn plaser der JAVA trengs? Som f.eks SRBank bler jeg veldig happy.

Tviler på at den fungerer der det trengs java, dessverre. Ang. SR-bank er kanskje dette noe: https://www2.sparebank1.no/portal/3229/3_privat?_nfpb=true&_pageLabel=page_privat_innhold&pId=1268407335795

Ok, ikke så bra :no:

Skulle ønsket at jeg kunne ha betalt regninger og lignde, det hadde vært kjekt :yes:

Takker for svar

Hm? Har samme app (kunde der seff) og kan betale regninger med den på samme sett som ellers. Du må ha kortleser som i vanlig webbruk om du ikke har det?

Ok, så da kan jeg betale regninger, overføre penger til andre enn srbank, og andre konto nummer som ikke er mine osv...?

Har nå iPhone 3GS og 4, og har ikke den muligheten til å gjøre dette på iPhone.

Jepp, 100%. Velkommen til android;)

Edit: koskenkorva typo

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Bare for å forsikre meg her, Adobe Flash player virker, MEN virker Java og? Er i usa nå, og må innom nettbanken min, og har ikke laptop med meg, bare min iphone4. Med denne kommer jeg ikke inn på nettbanken:-(

Forbanna plagsomt, dette er en av hoved grunnene for utskifte til Android.

Jeg bumper denne jeg :whistle:

 

Så virker denne mobilen ved f.eks å kunne logge seg inn plaser der JAVA trengs? Som f.eks SRBank bler jeg veldig happy.

Tviler på at den fungerer der det trengs java, dessverre. Ang. SR-bank er kanskje dette noe: https://www2.sparebank1.no/portal/3229/3_privat?_nfpb=true&_pageLabel=page_privat_innhold&pId=1268407335795

Ok, ikke så bra :no:

Skulle ønsket at jeg kunne ha betalt regninger og lignde, det hadde vært kjekt :yes:

Takker for svar

Hm? Har samme app (kunde der seff) og kan betale regninger med den på samme sett som ellers. Du må ha kortleser som i vanlig webbruk om du ikke har det?

Ok, så da kan jeg betale regninger, overføre penger til andre enn srbank, og andre konto nummer som ikke er mine osv...?

Har nå iPhone 3GS og 4, og har ikke den muligheten til å gjøre dette på iPhone.

Er det noen spesiell grunn til at SR-bank sin iPhone-app ikke virker på din iPhone?

https://www2.sparebank1.no:443/portal/3229/3_privat?_nfpb=true&_pageLabel=page_privat_innhold&aId=1268404683120&refId=1268407335795

Lenke til kommentar

takk for video TSport

veldig interessant!

 

har du sjekket om den kabelen du linket til, er riktig type? han sa noe ang pinnene på den?

 

Hvis du er usikker, gå for samme kabelen duden i videoen brukte:

OTG

 

Jeg vil tro at micro USB bør være en standard men hvem vet..

Dette er jo samme kabel som jeg kjøpte. Som var feil. Merkelig når han i videoen sier at det skal stemme da?

 

 

EDIT

Kjøpte dette jeg

USB 2.0 A Female to Micro-B Male uten ledning, bare adapter

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290540648726&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

 

Og denne

USB 2.0 A Female to Micro-B Male med ledning

http://cgi.ebay.com/short-Usb-2-0-female-micro-B-male-cable-adapter-/230619742176?pt=PDA_Accessories&hash=item35b201ffe0#shId

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Prøver å oppdatere via KIES - får beskjed at det ligger eny fastware oppdatering klar - men på slutten når det skal begynne å laste ned så kommer følgende melding :

 

"Fikk ikke tillatelse fra GT-I9100-administratoren

"Programmet lukkes..."

 

 

W T F ??????????

 

Er det noen settinger jeg ikke har gjort riktig ???

 

Skal ikke dette gå av seg selv ?

Lenke til kommentar

Prøver å oppdatere via KIES - får beskjed at det ligger eny fastware oppdatering klar - men på slutten når det skal begynne å laste ned så kommer følgende melding :

 

"Fikk ikke tillatelse fra GT-I9100-administratoren

"Programmet lukkes..."

 

 

W T F ??????????

 

Er det noen settinger jeg ikke har gjort riktig ???

 

Skal ikke dette gå av seg selv ?

 

 

Høyreklikke og velge "Kjør som administrator" når du åpner Kies? :)

Endret av xKrib
Lenke til kommentar

Prøver å oppdatere via KIES - får beskjed at det ligger eny fastware oppdatering klar - men på slutten når det skal begynne å laste ned så kommer følgende melding :

 

"Fikk ikke tillatelse fra GT-I9100-administratoren

"Programmet lukkes..."

 

 

W T F ??????????

 

Er det noen settinger jeg ikke har gjort riktig ???

 

Skal ikke dette gå av seg selv ?

 

 

Høyreklikke og velge "Kjør som administrator" når du åpner Kies? :)

Sikkert et dumt spørsmål, er det snakk om Kies air ? Eller lastet dere ned Kies fra samsung sine sider ? (pc suite)

Lenke til kommentar

Pokker heller. Da ser det ut til at jeg må sende telefonen tilbake :no:

 

De to berøringstastene nederst fungerer ikke som de skal. Lyset er veldig svakt og noen ganger lyser det ikke i det hele tatt. I tillegg er ikke berøringsskjermen så følsom som den skal være. Må ofte trykke to ganger på ting før den reagerer.

 

Er det noen her inne som har samme problem?

Lenke til kommentar

Noen som har fått oppdatert via kies? Får det ikke til.

Først når jeg starter kies kommer det en popup med følgende melding: kiespdlr har sluttet og virke

Så når jeg skal oppdatere kommer følgende melding:Firmwareupdate har sluttet og virke.

Anyone?

 

Jeg har oppdatert til siste versjon.

Nå funker hvertfall automatisk lysstyrke som den skal.

 

Regner med du allerede har gjort dette jeg skriver under:

Det første du må sjekke er at telefonen din ikke står i debug modus. (settings->programmer->Utvikling)

Så må du sørke for å installere driverene gjennom Kies. (verktøy->installer driver)

Så kobler du til telefonen.

Du vil få opp at det finnes en oppdatering automatisk.

 

Har du forsøkt å reinstallere Kies og så ta en restart av PC'n?

Høres ut som om det er en prosess til Kies som ikke går i bakgrunnen.

Prøv å slå av evt antivirus programvare du har mens du kobler til.

 

Kies er helt nytt for meg, så et par spm.

1)For å oppdatere firmware via denne, må det skje i Windows?

2)Må en koble til med USB?

3) Er det i nettleseren i Kies du skal gjøre (verktøy->installer driver)?

4)Jeg fikk feil når usb-enhetsdriverne ble installert (CSC Serial og Sansung_Android)

 

EDIT: Javel, nå har det gått opp et par lys her, men synes samsung burde gjort denne kunnskapen lettere tilgjengelig. Kies er ikke det samme som Kies Air, men et program du må google og finne hos Samsung og installere i Windows. Så må en skru av USB-debugging før en kobler GS2 til windowsen. (allerede her er jeg utkjørt av å være i windows på macbooken - en forferdelig opplevelse!) Så skal forhåpentligvis firmware oppdateringen komme. Hvorfor gjør ikke Samsung dette trådløst? Får fæle flashbacks til nokia-tidene... Må visst få roota og flasha noe custom på denne asap

Endret av olavjunior
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kies er helt nytt for meg, så et par spm.

1)For å oppdatere firmware via denne, må det skje i Windows?

2)Må en koble til med USB?

3) Er det i nettleseren i Kies du skal gjøre (verktøy->installer driver)?

4)Jeg fikk feil når usb-enhetsdriverne ble installert (CSC Serial og Sansung_Android)

 

Hadde litt problemer med Kies jeg også (drittprogram :p), men nå har jeg det oppe og går slik at jeg har fått flashet begge oppdateringene, så jeg skal pøve å svare på spørsmålene dine:

 

1) Så vidt jeg vet er det bare Kies i Windows som støtter SGSII akkurat nå

2) Ja du må koble til med USB og du må sørge for at USB debugging er slått av (Innstillinger - Programmer - Utvikling - Hak av USB Feilsøking)

3) Det er ikke i noen nettleser dette skal gjøres

4) Avinnstaller Kies og følg instruksjonene under

 

For å oppdatere min SGSII hadde jeg hell med å gjøre det på følgende måte:

 

-Innstaller Kies fra denne linken: http://www.samsung.com/uk/support/mobilesoftwaremanual/mobilesoftwaremanual.do?page=MOBILE.SOFTWARE.MANUAL (VIKTIG! prøvde lenge med en annen versjonen og det fungerte aldri)

-Start programmet og så kobler du til telefonen med en USB kabel

-Vent på at den finner telefonen din og innstallerer drivere og den skal så finne telefonen din og si i fra om at en oppdatering er tilgjengelig

-Etter dette er det bare å gå gjennom stegene på skjermen og det skal fungere smertefritt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...