Jump to content

fluke2k

Medlemmer
  • Content Count

    353
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

25 :)

About fluke2k

  • Birthday 03/14/1976

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Bare jeg som fikk flashbacks til MC kassettene fra '80 tallet?
  2. Kan de som fikk skaffet seg PS4 oppgi om de har en konsoll "Made in Japan" eller "Made in China" og samtidig hvor de kjøpte den? Jeg fikk min fra komplett.no og den er skrudd sammen i Kina. Virker som om de fleste konsollene solgt i norden er "Made in Japan", så jeg lurer litt på om komplett har gått utenom norsk distributør og skaffet seg et parti fra UK e.l.
  3. Nå hadde vel komplett.no 4000 ps4 konsoller alene hvis jeg ikke husker helt feil.
  4. Hvis du sammenligner 720p oppløsning på en native 720p skjerm (HD-ready) og1080p oppløsning på en native 1080p skjerm (full-HD) så skal jeg til en viss grad være enig med deg. Noe helt annet blir det å kjøre 720p på en native 1080p skjerm, da blir det plutselig forskjeller...
  5. Han er kjent for arbeid som er gjort for evigheter siden. De siste årene har det gått i ports og å snakke negativt om Linux fordi det ikke går an å leve på det (det var strengt tatt community som portet Quake-motoren(e) overalt, ikke ID). Han har gjort mye bra, men også mye rart. Eneste grunnen til at Quake motoren kunne portes noe sted som helst var jo nettop pga "den pengegriske" Carmack ga ut kildekoden til Quake gratis.
  6. "Den blir tilgjengelig i voksne kapasiteter, henholdsvis 400 GB, 800 GB og en på hele 1600 GB om du virkelig er sulten." Hvis jeg virkelig var sulten så hadde jeg nok nøyd meg med 800GB versjonen og heller kjøpt en voksen porsjon mat for resten av pengene..
  7. "Glem Xbox One og PS 4, det er fortsatt PC-en som er kongen på haugen" Hva mener du med denne uttalelsen egentlig? Lurer bare litt på hvor du tar denne konklusjonen ut av? Eller er det bare Smedsrud's egen oppfatning?
  8. ...men å gjøre undertekst fargen valgbar, nei DET blir for vanskelig. Bytt den til hvit da hvertfall FFS!
  9. Noen av PS4's fordeler: - ?100 billigere - Kraftigere hardware - Ingen DRM/Online krav på disc baserte spill - Ingen regionsperre ( )- Mulighet for å bytte ut HDD ( )- Syk grafikk (http://www.gamersyde.com/news_e3_the_dark_sorcerer_images-14160_en.html) Dette er screengrabs fra QuanticDreams real-time tech demo på PS4. Sykt! Gleder meg til en 1080p video av den der;-)
  10. Hvis jeg ikke husker helt feil så er det vel ikke slik at dataene blir endret når man sniffer dem på veien til mottaker. Det var vel slik at de endres ETTER at de er lest, slik at det som da kommer fram til orginal mottaker blir da helt andre data enn det som orginalt ble sent. Ergo så vet man at dataene har blitt kompomitert.
  11. Så lenge SOC'en inneholder åtte kjerner på samme die så kan det fint kalles for en octacore ja. Det at du tolker dette som at alle åtte kjernene er i bruk samtidig, er jo din egen feil og er ingen definisjon av hva en octacore er. Denne brikken kan bruke 1 til fire kjerner samtidig alt etter hvor mye ytelse som trengs. Dette gjelder for både A15 kjernene og A7 kjernene, men de kan ikke brukes om hverandre. Enten er det A15 kjernene som er i bruk eller så er A7 kjernene i bruk.
  12. Men hele artikkelen dreier seg jo om følgende: Kan ikke være så lenge siden GPU'ene ble 10x kraftigere enn Xenos? Og hvis du faktisk leser alle tre sidene i den linken jeg ga deg så snakker de jo om DX11.
  13. Her skinner det jo gjennom at Huddy ble kalt inn på teppet, og måtte gå ut med en standard "Mine meninger er ikke nødvendigvis de samme som AMD's". AMD vil jo ikke fremstå som at de hater Direct-X. Det fratar jo ingenting fra de faktaene han kom med. Hvor står det at det var Direct-X 9 det var snakk om? Tviler sterkt på at DX9 var så relevant lenger i mars 2011 da dette ble skrevet. Hvis du bare tenker på RSX så kanskje det høres mye ut, men du tenker fortsatt som en PC. PS3 hadde også en Cell med 6 SPU'er som også bla ble brukt i tandem med RSX. På denne måten klarer PS3 å håndtere mere grafiske oppgaver enn ved kun å bruke RSX (som de fleste multiplattform spillene gjorde) Den største grunnen til at det ikke er verd det er nok ikke at det ikke er så mye å hente, for det er det garantert fortsatt. Er ikke uten grunn at noen få utviklere (oldschool) helst vil omgå driver og API'er heller. Det er rett og slett ikke verd det fordi det finnes alt for mange forskjellige GPU'er i PC'ene rundt om i verden. Dette er jo hele grunnen til at en API finnes. Man måtte da isåfall skrive egne kode segmenter for hvert av disse GPU'ene. Alt for mye utvikling og Q&A til at det er verd prisen. På en konsoll er det bare èn type GPU å forholde seg til så det er ingen problemer å optimalisere koden sin til å yte max.
  14. Er jo bare en place-holder pris, siden cdon, som alle andre, ikke vet hvor mye ps4 vil koste ennå. Jeg tipper en pris på $349/€349/3500-4000NOK. Kanskje Sony overrasker og drar en PSX og sier $299 :-)
  15. Er vel ikke så rart de byttet ut XDR med DDR2 for en Cell som uansett skulle brukes i en server.. Kan jo ikke sammenligne en PS3 med en blade server, da de ikke ble brukt til samme formål.
×
×
  • Create New...