Gå til innhold

For "Year of the PS3" gjengen.


Artemia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde lese begrunnelsen bedre. De har en annen artikkel om emnet også. Kjøp deg PS3 og Wii, så slipper du å sutre over at 360 ikke er best i alt.

 

Kanskje du burde få koblet opp 360en din til Live så vil du kanskje få et større innblikk i hva den tilbyr. Men siden du spiller piratkopier så vil du vel ikke det siden du blir nok bare utestengt likevel.

 

Du kunne til og med kanskje prøvd å leid en film i 1080p. Kanskje du ville innsett at bluray ikke er så viktig likevel.

Lenke til kommentar

Så mye for utsagnet ditt Artemia, du har sagt dette "jeg er nøytral" langt derifra at du er. Da er jeg mer nøytral en du. I din filosofi viss man liker 360 over PS3 så er man ikke fanboy, men viss man gjør det motsatte da er man PS3 fanboy, herregud for en dobbelmoral.

 

En som velger 360 fremfor PS3 er en om ikke lar seg påvirke like mye av reklame og merkeproduketer som andre. Til og med du er vel enig i at mange har kjøpt PS3 fordi det er playstation.

 

Hvor bra tror du 360 hadde gjort det hvis den bla lansert til 6000kr? For PS3 gjorde det ikke så mye å koste 6000kr, haugevis av latterlige playstation fanboys punget ut likevel.

 

Generelt så er det mye vanskeligere å finne noe å kritisere 360 for enn PS3. 360 er den billigste konsollen og har det største utvalget av spill. MS satser også mye mer online enn hva Sony gjør, både når det gjelder spill og film.

 

Det eneste man i realiteten kan kritisere er at Live gold koster penger. Men da må i samme slengen klage på at PSN+ koster penger. Og PSN+ koster også mye mer. Jeg fikk 12mnd Gold for 200kr. Tror ikke jeg finner PSN+ til den prisen.

Lenke til kommentar

Xbox er også en merkeprodukt. Er også mange som kjøper 360 fordi det er en Xbox (og Halo navnet selger jo som bare det).

 

Ja, stemmer at PS3 gjorde det dårlig da de begynte med 6000kr som startpris, men de har jo lært leksa si og solgt en del nå, har de ikke det? Om jeg husker riktig så solgte også Microsoft 360en dyrt og. 4000kr, og dette var uten trådløsadapter (700kr), uten oppladbare batteri (300kr (?)), uten HDMI utgang, Xbox live gold (600kr) og med 20GB harddisk. Alt dette for mer enn 1000kr billigere enn PS3? Her har man selvfølgelig valget om å ha trådløsadapter eller ikke, men oppladbare batteri og xboxlivegold er et must. (prisene er tatt fra elkjøp.no)

 

Wii er den billigste konsollen (ifølge elkjøp.no) og har det største spillutvalget av de tre konsollene. Man kan jo kritisere at 360 ikke har blurayspiller og at den ikke støtter PCM 5.1 lyd, noe jeg synes er to gode fordeler PS3 har over 360.

 

PSN+ er valgfrit. Selv om det er, for min del, en dårlig deal så er onlinespilling delen fortsatt gratis å spille. Ja, Xbox live gold er også valgfrit, men dette må jo man ha får å spille online. Jeg driter i om du sier "pengene er verdt investeringen", det endrer fortsatt ikke faktumet at det koster å spille online. PS3 er ikke så alle verst med onlinespilling, den er spillbar og for mange så holder dette. I de siste årene har onlinespillene, spesielt ekslusive PS3 spill, hatt sikkelige gode og stabile online del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Xbox er også en merkeprodukt. Er også mange som kjøper 360 fordi det er en Xbox (og Halo navnet selger jo som bare det).

 

Ja, stemmer at PS3 gjorde det dårlig da de begynte med 6000kr som startpris, men de har jo lært leksa si og solgt en del nå, har de ikke det? Om jeg husker riktig så solgte også Microsoft 360en dyrt og. 4000kr, og dette var uten trådløsadapter (700kr), uten oppladbare batteri (300kr (?)), uten HDMI utgang, Xbox live gold (600kr) og med 20GB harddisk. Alt dette for mer enn 1000kr billigere enn PS3? Her har man selvfølgelig valget om å ha trådløsadapter eller ikke, men oppladbare batteri og xboxlivegold er et must. (prisene er tatt fra elkjøp.no)

 

Wii er den billigste konsollen (ifølge elkjøp.no) og har det største spillutvalget av de tre konsollene. Man kan jo kritisere at 360 ikke har blurayspiller og at den ikke støtter PCM 5.1 lyd, noe jeg synes er to gode fordeler PS3 har over 360.

 

PSN+ er valgfrit. Selv om det er, for min del, en dårlig deal så er onlinespilling delen fortsatt gratis å spille. Ja, Xbox live gold er også valgfrit, men dette må jo man ha får å spille online. Jeg driter i om du sier "pengene er verdt investeringen", det endrer fortsatt ikke faktumet at det koster å spille online. PS3 er ikke så alle verst med onlinespilling, den er spillbar og for mange så holder dette. I de siste årene har onlinespillene, spesielt ekslusive PS3 spill, hatt sikkelige gode og stabile online del.

 

Sony satt ikke ned prisen på PS3 fordi "de lærte en lekse"... men rett og slett fordi de aldri hadde vært i stand til å konkurrere med Xbox 360 med en slik pris. Hadde det vært opp til Sony hadde de fortsatt tatt 5000-6000kr. PS3 har lenge vært et tapprosjekt, om de tjener noen kroner nå på konsollen den dag i dag så tror jeg uansett MS har langt større fortjeneste. Sony har også, for at de skal kunne konkurrere med Xbox 360, måtte fjerne endel fra det som opprinnelig var en del av konsollen. Xbox 360 har siden starten alltid utviklet seg til det bedre, men Sony valgte å gå andre veien for å senke kostnadene for hver PS3 produsert. Slik at de hadde bedre mulighet for å tjene penger på konsollen, for å selge PS3 som den opprinnelig var til 2500kr, da ville de nok aldri kommet seg på pluss siden.

 

XBL er overlegent bedre enn PSN, og Blu-Ray spilleren i PS3 er middelmådig.

Lenke til kommentar

Du burde lese begrunnelsen bedre. De har en annen artikkel om emnet også. Kjøp deg PS3 og Wii, så slipper du å sutre over at 360 ikke er best i alt.

 

Kanskje du burde få koblet opp 360en din til Live så vil du kanskje få et større innblikk i hva den tilbyr. Men siden du spiller piratkopier så vil du vel ikke det siden du blir nok bare utestengt likevel.

 

Du kunne til og med kanskje prøvd å leid en film i 1080p. Kanskje du ville innsett at bluray ikke er så viktig likevel.

 

Jeg kobler ikke opp 360 på nett fordi jeg ikke vil ha en kabel gående igjennom hele stua. Wifi-dongelhelvetet koster spenn jeg heller bruker på et spill, og det er heller ikke så farlig. Jeg spiller online på PS3 fordi det er den konsollen de fleste vennene mine har. Hadde det vært motsatt så hadde jeg selvfølgelig spilt online med 360'n.

 

Jeg vet godt hva den tilbyr, men i motsetning til deg vet jeg også hva PS3 tilbyr. Som feks, PSN Plus, hvor jeg har fått tilbake ca 2000-3000 kr iløpet av et år i form av gratis spill, rabatter osv.

 

Jeg kan også leie film med PS3, selv om det ikke er så bra som 360 sitt. Og jeg kan ikke bry meg mindre, siden jeg ikke bruker tjenesten. Vil jeg ha filmer i 1080p kan jeg laste ned eller kjøpe en bluray og få mye bedre kvalitet enn streaming via konsoll.

 

Forøvrig så kan "360-pirater" spille online lett som fett.

Lenke til kommentar

Xbox er også en merkeprodukt. Er også mange som kjøper 360 fordi det er en Xbox (og Halo navnet selger jo som bare det).

 

Ja, stemmer at PS3 gjorde det dårlig da de begynte med 6000kr som startpris, men de har jo lært leksa si og solgt en del nå, har de ikke det? Om jeg husker riktig så solgte også Microsoft 360en dyrt og. 4000kr, og dette var uten trådløsadapter (700kr), uten oppladbare batteri (300kr (?)), uten HDMI utgang, Xbox live gold (600kr) og med 20GB harddisk. Alt dette for mer enn 1000kr billigere enn PS3? Her har man selvfølgelig valget om å ha trådløsadapter eller ikke, men oppladbare batteri og xboxlivegold er et must. (prisene er tatt fra elkjøp.no)

 

Wii er den billigste konsollen (ifølge elkjøp.no) og har det største spillutvalget av de tre konsollene. Man kan jo kritisere at 360 ikke har blurayspiller og at den ikke støtter PCM 5.1 lyd, noe jeg synes er to gode fordeler PS3 har over 360.

 

PSN+ er valgfrit. Selv om det er, for min del, en dårlig deal så er onlinespilling delen fortsatt gratis å spille. Ja, Xbox live gold er også valgfrit, men dette må jo man ha får å spille online. Jeg driter i om du sier "pengene er verdt investeringen", det endrer fortsatt ikke faktumet at det koster å spille online. PS3 er ikke så alle verst med onlinespilling, den er spillbar og for mange så holder dette. I de siste årene har onlinespillene, spesielt ekslusive PS3 spill, hatt sikkelige gode og stabile online del.

 

Sony satt ikke ned prisen på PS3 fordi "de lærte en lekse"... men rett og slett fordi de aldri hadde vært i stand til å konkurrere med Xbox 360 med en slik pris. Hadde det vært opp til Sony hadde de fortsatt tatt 5000-6000kr. PS3 har lenge vært et tapprosjekt, om de tjener noen kroner nå på konsollen den dag i dag så tror jeg uansett MS har langt større fortjeneste. Sony har også, for at de skal kunne konkurrere med Xbox 360, måtte fjerne endel fra det som opprinnelig var en del av konsollen. Xbox 360 har siden starten alltid utviklet seg til det bedre, men Sony valgte å gå andre veien for å senke kostnadene for hver PS3 produsert. Slik at de hadde bedre mulighet for å tjene penger på konsollen, for å selge PS3 som den opprinnelig var til 2500kr, da ville de nok aldri kommet seg på pluss siden.

 

XBL er overlegent bedre enn PSN, og Blu-Ray spilleren i PS3 er middelmådig.

Sony måtte komprimere PS3'en ja, men som jeg ser det så er det kun PS2 backwards compatibility som er blitt tatt ut og at den har fått bedre lydkort på PS3 slim. Det jeg ser med PS3 trenger forbredninger på er selve maskinfunksjon og dette kan gjøres med firmware update. Maskinelt trenger vel ikke mer.

 

Nå skrev jeg at onlinespilling er stort sett nesten likt på begge konsollene. XBL er overlegent på hva den har å tilby utenfor onlinespilling service.

Lenke til kommentar

Her er en liste over de 25 mest etterspurte spillene for 2011 i UK og Amerika.

 

http://www.industryg...-war-3---ipsos/

 

14 til 360, 9 til PS3. Ser ikke til å bli noe "Year of the PS3" dette året heller gitt. Men NESTE år... DA! Da skjer det!

 

Hvorfor gi ut en liste som alle visste hvordan skulle bli? Og hvorfor dra inn PC?

 

 

Anbefaler å se disse:

 

http://www.youtube.com/watch?v=3AoYUiCkyR4&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=l-mbGmKR60Q&feature=fvw

 

Jeg ville sett alle rundene.

 

 

 

Is the Xbox 360 crippled by its use of DVD?

 

Has Microsoft Shot Itself in the Foot by Staying with an Old Format?

Kotaku reported on Thursday that Capcom have had difficulty fitting their eagerly anticipated sequel, Lost Planet 2, on one DVD and the game's producer, Jun Takeuchi, even went so far as admitting that a 'significant' amount of game content has been cut from the Xbox 360 release. However such storage difficulties are not a one-off.

In 2008, id Software's Technical Director, John Carmack told Shacknews that their upcoming post-apocalyptic shooter, Rage, will look worse on the Xbox 360 than on the Playstation 3 version due to the amount of compression needed to fit the entire game on not just one disc, but two. Carmack then went on to say that they could not feasibly get the game onto three discs because the resulting royalty fees would simply be too high.

 

Xbox 360 exclusive Lost Odyssey was stretched across as many as 4 DVDs. Since each DVD can hold around 9GB, that amounts to roughly 36GB in total, something that could easily have been fit onto one Blu-ray disc.

 

The same issue plagued Kush Games' MLB 2K8 and Game Informer reported that some extra content was being offered as a free download to Xbox 360 owners since it couldn't be fitted onto the disc. However this solution is less than ideal since, unlike the PS3, a built in hard-drive doesn't come as standard and many platform owners would be left out.

 

 

As developers become more familiar with programming for each console, graphics will gradually improve even more for the current generation of video games, however where the Xbox 360 is concerned, the real challenge will be fitting it all onto a single disc. Yet with the next Xbox iteration rumoured to be sometime in the next two years, developers shouldn't be struggling with this for too long.

 

 

http://www.suite101.com/content/is-the-xbox-360-crippled-by-its-use-of-dvd-a203966

 

 

Endret av Erratum
Lenke til kommentar

I forveien så kan man synse om hva som blir bra spill og ikke. Jeg er skråsikker på at Mass Effect 3 blir legendarisk fett, er det så feil?

 

Forøvrig, hvorfor kuttet du bort andre delen av posten min?

 

Forøvrig... hørt om 2009?

 

Metacritic Names PS3 Best Platform of 2009

 

2009 ble "The Year of the PS3"

 

 

 

Edit: Forøvrig bommer du STORT med siste avsnittet ditt, bare se på deg selv.

 

Så 2009 ble year of the PS3 hos siten metacritic altså? Vil det si at den ikke var det i 2005/2006/2007/2008/2010?

 

Forøvrig ganske teit begrunnelse de hadde.

 

 

1 Playstation 3 228 10 72.0 43% 50% 7%

2 PC Games 306 7 72.5 43% 49% 9%

3 Xbox 360 279 7 70.0 35% 55% 11%

 

Selvsagt vil den konsollen med færrest releaser få et høyere snitt. De fleste spill er dårlige så jo fler spill en konsoll får jo lavere vil snittet bli.

 

Dessuten så burde vel PC vunnet siden den har høyere snitt OG 78 spill mer anmeldt.

 

Forøvrig ikke overbevist om at det "kvaliteten" på spillene SDF maser om når de babler om year of the ps3. Det er nok salget gitt. At nå skal de endelig begynne å ta igjen på de andre.

 

Flere enn meg som måtte le av denne?

 

"Selvsagt vil den konsollen med færrest releaser få et høyere snitt"

"Dessuten så burde vel PC vunnet siden den har høyere snitt OG 78 spill mer anmeldt"

 

Herlig når folk skriver før de tenker :p

Lenke til kommentar

2011:

 

Januar: LittleBigPlanet 2

Februar: Killzone 3

Mars: Yakuza 4, MotorStorm: Apocalypse, PixelJunk Shooter 2

April: Socom 4

Mai: Team Ico Collection

Juni: inFamous 2

Juli: Journey

August: Twisted Metal

September: Resistance 3

Oktober: Ratchet & Clank: All 4 One

November: Uncharted 3: Drake's Deception

Desember: The Last Guardian

 

Year of the PS3...

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2011:

 

Januar: LittleBigPlanet 2

Februar: Killzone 3

Mars: Yakuza 4, MotorStorm: Apocalypse, PixelJunk Shooter 2

April: Socom 4

Mai: Team Ico Collection

Juni: inFamous 2

Juli: Journey

August: Twisted Metal

September: Resistance 3

Oktober: Ratchet & Clank: All 4 One

November: Uncharted 3: Drake's Deception

Desember: The Last Guardian

 

Year of the PS3...

 

Og nok et år hvor PS3 er på sisteplass. Morsomt hvordan en drøss med oppfølgere til spill som ikke særlig mange likte noe særlig forrige gang heller skal liksom få folk til å gjøre det nå.

Lenke til kommentar

Hahahahhahahaha.

 

Ja, ingen som likte Little Big Planet. Ingen som likte Killzone 2. Ingen som likte PixelJunk Shooter. Ingen som har likt SOCOM-spillene. Ingen som likte inFamous. Ingen som likte Twisted Metal-spillene. Ingen likte Resistance-spillene. Ingen har likt Ratchet & Clank-spillene, og ihvertfall ikke Uncharted-spillene. Og ja, ingen likte Team Ico-spillene som The Last Guardian er oppføger til.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Her er en liste over de 25 mest etterspurte spillene for 2011 i UK og Amerika.

 

http://www.industryg...-war-3---ipsos/

 

14 til 360, 9 til PS3. Ser ikke til å bli noe "Year of the PS3" dette året heller gitt. Men NESTE år... DA! Da skjer det!

 

Hvorfor gi ut en liste som alle visste hvordan skulle bli? Og hvorfor dra inn PC?

 

 

Anbefaler å se disse:

 

http://www.youtube.com/watch?v=3AoYUiCkyR4&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=l-mbGmKR60Q&feature=fvw

 

Jeg ville sett alle rundene.

 

 

 

Is the Xbox 360 crippled by its use of DVD?

 

Has Microsoft Shot Itself in the Foot by Staying with an Old Format?

Kotaku reported on Thursday that Capcom have had difficulty fitting their eagerly anticipated sequel, Lost Planet 2, on one DVD and the game's producer, Jun Takeuchi, even went so far as admitting that a 'significant' amount of game content has been cut from the Xbox 360 release. However such storage difficulties are not a one-off.

In 2008, id Software's Technical Director, John Carmack told Shacknews that their upcoming post-apocalyptic shooter, Rage, will look worse on the Xbox 360 than on the Playstation 3 version due to the amount of compression needed to fit the entire game on not just one disc, but two. Carmack then went on to say that they could not feasibly get the game onto three discs because the resulting royalty fees would simply be too high.

 

Xbox 360 exclusive Lost Odyssey was stretched across as many as 4 DVDs. Since each DVD can hold around 9GB, that amounts to roughly 36GB in total, something that could easily have been fit onto one Blu-ray disc.

 

The same issue plagued Kush Games' MLB 2K8 and Game Informer reported that some extra content was being offered as a free download to Xbox 360 owners since it couldn't be fitted onto the disc. However this solution is less than ideal since, unlike the PS3, a built in hard-drive doesn't come as standard and many platform owners would be left out.

 

 

As developers become more familiar with programming for each console, graphics will gradually improve even more for the current generation of video games, however where the Xbox 360 is concerned, the real challenge will be fitting it all onto a single disc. Yet with the next Xbox iteration rumoured to be sometime in the next two years, developers shouldn't be struggling with this for too long.

 

 

http://www.suite101.com/content/is-the-xbox-360-crippled-by-its-use-of-dvd-a203966

 

KOTAKU? Seriøst? Haha. Snart kommer det vel artikler fra N4G and Sonydefenceforce her.

 

Jada, bluray er bare så viktig! Vi ser jo hvordan Playstation har beholdt sin dominate posisjon fra PS2 dagene. Bluray var virkelig at smart valg. De kan jo putte inn haugevis av gigabyte med filmsnutter som andre ikke kan.

 

Virkelig et klokt valg av Sony. Tror Nintendo og MS angrer skikkelig på at de ikke valgte bluray.

Lenke til kommentar

Hahahahhahahaha.

 

Ja, ingen som likte Little Big Planet. Ingen som likte Killzone 2. Ingen som likte PixelJunk Shooter. Ingen som har likt SOCOM-spillene. Ingen som likte inFamous. Ingen som likte Twisted Metal-spillene. Ingen likte Resistance-spillene. Ingen har likt Ratchet & Clank-spillene, og ihvertfall ikke Uncharted-spillene. Og ja, ingen likte Team Ico-spillene som The Last Guardian er oppføger til.

 

Ingen av de solgte noe særlig nei. Hvis ikke så hadde vel ikke PS3 vært på sisteplass fortsatt?

 

Hovedpoenget er fortsatt at det er komplett idiotisk å si at konsoll x eller y vil ha det beste året whatever av alle konsollene når man såvidt har begynt på året. For ikke snakke om at ps3 flokken begynner med dette maset enda tidligere, som regel før året er slutt så begynner de å mase om at neste er så bla, bla,blah.

 

Kanskje på tide å innse at det vil aldri skje. PS3 er på sisteplass og der vil den være i mange år til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...