Gå til innhold

For "Year of the PS3" gjengen.


Artemia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første, det at du mener at ingen av de spillene har solgt noe særlig så bør sjekke igjen.

 

For det andre, om du mener salg = kvalitet så håper jeg du bare hører på musikken du finner her: http://lista.vg.no/

 

De har solgt middels. Godt hjulpet av PS3 bundling. Ikke mange av de spillene som ikke har vært bundlet med PS3 for å si det sånn.

 

Godt at du er enig i at PS2, som var den mestselgende maskinen forrige runde, var en dårlig maskin med dårlige spill. For det syntes jeg og.

Lenke til kommentar

Denne tråden er helt meningsløs, pluss alle normale vet at det er flest eksklusive spill på PS3 i dette året, selv en 360 fan kan se dette. Stor forskjell mellom 3 på 360 (viss COdename ditt datt) kommer ut, 8 på PS3.... Tar ikke XBLA-PSN titler som eksklusive. Og heller ikke map-packs til Blops for eksklusiv

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Artemia har en pussig diskusjonsstil, det kommer tydelig frem både her og i andre tråder. Han overdriver voldsomt, han bruker personangrep og mye annet som ingen av oss liker. Når det er sagt, jeg synes faktisk Artemia til tider har noen gode poenger, og jeg er sikker på at vi er flere som ikke gidder å diskutere noe særlig fordi vi er delvis enige med Artemia, men ikke ønsker å bli satt i bås med han som like overdreven. Selv vil jeg ihvertfall si at dette med "year of the PS3" er, som Artemia påpeker, blitt sagt før, og aldri egentlig slått til i noe særlig grad. Noen nevner 2009, og det var åpenbart et bra år for PS3, men var det såpass mye bedre enn tilsvarende år for 360 og Wii at det forsvarer å kalle det year of the PS3? Var i så fall 2005, 2006, 2007, 2008 og 2010 year of the 360 eller wii?

 

Når det er sagt, PS3 har en bra line-up i år, spesielt om man er i Sony sitt kjernepublikum, og det er riktig som flere påpeker at den definitivt er bedre enn Wii sin, og jeg vil også si bedre enn 360 sin. Men den er ikke milevis bedre som mange gir utrykk for, og spesielt ikke om man tar hensyn til alt det vi vet kommer til å bli annonsert i løpet av året (Microsoft har feks en pressekonferanse neste uke der vi får vite litt), så for å avslutte: I øyeblikket ser PS3 ut til å få et bedre år enn sine konkurrenter på software - men det er alt for tidlig å si om dette evt blir et "year of the PS3".

Endret av taterfyrings
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del så har jeg aldri sett et år med så mange spill jeg ser frem til, og mesteparten av det er PS3 exclusives, men det spillet jeg gleder meg mest til (sammen med Uncharted 3, klarer ikke å skille mellom dem) er Mass Effect 3.

 

2011 blir magisk. Og dyrt.

 

Samme her, det har alltid hatt vært spill som jeg gleder meg til fra år til år, men aldri i nærheten av hva som dette året kan bli. Håper jeg, (Legger jeg til).

Lenke til kommentar

For min del så har jeg aldri sett et år med så mange spill jeg ser frem til, og mesteparten av det er PS3 exclusives, men det spillet jeg gleder meg mest til (sammen med Uncharted 3, klarer ikke å skille mellom dem) er Mass Effect 3.

 

2011 blir magisk. Og dyrt.

 

2011 blir meget bra, men etter min vurdering og smak (for det er viktig å understreke, det meste av dette dreier seg selvsagt om smak), så er de desidert største spillene multiplattform. Uncharted 3 er et unntak, men utenom det, så vil årets største og beste spill komme ut både på 360 og PS3. Når det er sagt, av eksklusiver så ligger PS3 bedre an enn 360, men jeg vil bare påpeke at det foreløpig er for tidlig å kalle året "year of the PS3". Dog, jeg anklager ingen her for å ha gjort det, bare påpeker at det er for tidlig.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

artemia: syns du cod serien er verdens beste spill? cod seriener jo de mest solgte spillene og ifølge dine uttaelser er salg = kvalitet som er helt feil.

 

 

Hva jeg synes om cod er uvesentlig. Men det får bra kritikker så at det selger bra er vel ikke så rart. MW2 har et snitt på 93 og Black Ops 87.5. Ikke akkurat dårlig det.

 

Begge bedre enn Killzone 3 som sony flokken av en eller annen grunn forguder. Kan det være fordi det er PS3 eksklusivt mon tro? Nei sier du det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er en liste over de 25 mest etterspurte spillene for 2011 i UK og Amerika.

14 til 360, 9 til PS3. Ser ikke til å bli noe "Year of the PS3" dette året heller gitt. Men NESTE år... DA! Da skjer det!

 

Av de 25 spillene der, er det bare 4 titler du ikke får på PS3, mens det er hele 8 titler du ikke får på 360.

 

Begge bedre enn Killzone 3 som sony flokken av en eller annen grunn forguder. Kan det være fordi det er PS3 eksklusivt mon tro? Nei sier du det.

 

Haze er også PS3-eksklusivt, men det er veldig få som går rundtom og påstår at det er av samme kaliber som CoD av den grunn. Selv om smak er subjektiv, så er det grenser.

 

Killzone 3 derimot, det er dødskuult, det skiller seg en god del fra Modern Warfare og de spillene, først og fremst får du følelsen av at du er i en hektisk krigsone, mens i Modern Warfare har du mye bedre tid til å finsikte på fiender, og mye flere rolig områder hvor du ikke trenger å lete etter cover hele tiden, hvis du har tenkt å skyte fra noe annet enn hoften.

Det er også en cover-basert shooter, bedre ai, kuulere scenario, og mye bedre grafikk.

Synes jeg.

 

Ble først ferdig med single-playeren i dag, og har ikke hatt tid til å prøve multiplayerdelene enda, men vet at spessielt warzone-modusen skiller seg ut og er veldig populær, botzone, ingame klan-support, etc.

Andre liker en mere moderne shooter som har mere lignende nåtids-våpen, og ikke like hektisk, og om du er den typen, så er nok CoD bedre. :-/

 

Men har inntrykk av at du er typen som synes alt er dritt, så lenge det er på PS3.

Menmen, smak er som sagt subjektivt.

Lenke til kommentar

Er det :p Noen kjente som snakker for Malcom McDowell?

 

Resistance 2 er også på Norsk, men du må skifte system-språk på XMB.

Har ikke testet det på Norsk.

 

Heavenly Sword (knallspill, tror jeg har gått gjennom det tre ganger eller noe slikt, to ganger på engelsk, og en på Norsk), her kan du velge på meny i options.

Nils Ole Oftebro som snakker for Gollum, og hun kvinnelige komikeren med svart kort hår som jobbet på NRK før og Jaggland befølte, om jeg husker rett.. Det var bra voice-acting mener jeg å huske.

 

Han ene medarbeideren min på jobben påstår hardnakket at Ratchet & Clank, er mye bedre på Norsk enn engelsk. Tror det også er XMB-valg.

 

Står på Sly Collection coveret mitt at 2'eren og 3'eren som følger med også er på Norsk, men har ikke kommet igang med det enda. Har holdt på med 2 PC-spill før Killzone kom, og ikke hatt tid til å starte på Sly enna.

Lenke til kommentar
Hahahahhahahaha.

 

Ja, ingen som likte Little Big Planet. Ingen som likte Killzone 2. Ingen som likte PixelJunk Shooter. Ingen som har likt SOCOM-spillene. Ingen som likte inFamous. Ingen som likte Twisted Metal-spillene. Ingen likte Resistance-spillene. Ingen har likt Ratchet & Clank-spillene, og ihvertfall ikke Uncharted-spillene. Og ja, ingen likte Team Ico-spillene som The Last Guardian er oppføger til.

Tja, LBP har visst solgt fattige 1,3 millioner eksemplarer. Den har altså ikke solgt konsoller. Sammenlign dette med f.eks. New Super Mario Bros. Wii, som fikk Wii til å selge som hakka møkk igjen. Mange kjøpte Wii for å spille NSMBW. Veldig få (om noen) kjøpte PS3 for å spille LBP.

Lenke til kommentar
PS2 var knall, men mange spill, selv om de solgte bra var dårlig. Slik vil det alltid være, salg er ikke lik kvalitet. Om så hadde Modern Warfare 2 og Black Ops vært tidenes beste spill.

 

Og, jeg synes du burde skaffe deg Wii og selge 360'n din.

Hvordan definerer du "kvalitet"? Er New Super Mario Bros. et kvalitetsspill? Det var jo ganske enkelt og "basic", men solgte som bare rakkern. Er Metroid Other M et kvalitettspill? Det var jo voldsomt mye avansert grafikk, historie og cutscenes, men har solgt elendig.

 

Så hva avgjør om et spill er et kvalitetsspill eller ikke?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...