Gå til innhold

For "Year of the PS3" gjengen.


Artemia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer nok litt an på hvordan man definerer å det at et spill bidrar til å selge konsoller. Tror nok ikke spesielt mange har kjøpt en PS3 for å spille plattformspill uansett, men kanskje en del som har vurdert både Wii og PS3, og som har tenkt at PS3 med Little Big Planet kan gjøre både det Wii er best på (plattformere) og en del andre ting, og at slik LBP har bidratt til å vippe vektskålen i PS3s favør. Uansett er jeg rimelig sikker på at Sony er fornøyd med salget av LBP, det er en ny tittel, og jeg er sikker på at den kommer til å bli en etablert Sony-franchise i lang tid fremover, og dermed bidra til å selge konsoller som del av Sonys ganske formidable linje av eksklusiver (om det ikke blir for mange oppfølgere på kort tid ihvertfall.)

Lenke til kommentar

faen til troll.

 

Takk for at du ødelegger diskusjon.no Artemia

 

Er ikke helt enig i det. Fordi han har andre meninger som ikke tilsvarer ditt syn på hvordan ting fungerer, gjør han ikke til noe troll.

 

Personlig, så synest jeg ikke Artemia er noe verre enn KongRudi og IToMan, som en finner i den motsatte leiren.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er da den eneste som ikke syns det.

 

Han kalmer alle fanboy som ikne er enig i han

 

Du bidrar vel strengt tatt ikke med så mye mer, når du tydeligvis er mer opptatt av å diskutere og angripe person, fremfor innlegg. Men slikt er vel kanskje greit, så lenge det rammer dem som ikke deler samme synspunkt?

 

At det er mange "fans" her, er det ingen tvil om.. Noen sterkere fans enn andre (Uten at det magiske ordet skal brukes). Det er klart at argumenter og uttalelser, pakket inn i en overdrivelse for å selge sitt poeng best mulig vil forekomme. Det er han ikke alene om.. Som sagt. Jeg synest ikke Artemia er noe verre enn de to overnenvte personene (Som langt ifra pådrar seg like stor hets fra den lynsjesyke mobben som herjer, fra tid til annen.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at det er veldig mange fans her inne, men jeg synes egentlig ikke det er noe problem at folk foretrekker Sony, Microsoft, Nintendo eller hva det måtte være, så lenge man forsøker å diskutere med fakta, og holder seg unna personkarakteristikker, fakta-forvrenging og andre skitne debattteknikker.

 

Selv tenderer jeg til å være mer enig med Artemia enn de fleste andre her inne, men jeg har likevel ikke noe problem i å si at jeg foretrekker debattstilen til de jeg er uenig med. Når det er sagt, er det selvsagt ikke bare Artemia som til tider oppfører seg i overkant fanboyish, men han er klart verst, og det er egentlig ingen andre jeg synes det er nødvendig å nevne.

 

Om Artemia nå blir fjernet fra forumet, så vil den siden han representerer i det store og det hele forsvinne fra diskusjon.no, da han er sørgelig alene i mange av sine (både gode og dårlige) synspunkter. Det synes jeg egentlig er ganske trist.

Lenke til kommentar

:!:

Hvorfor har ikke moderator stengt tråden her? Trådstarter har tydeligvis ingen interesse for PS3 og rekker en finger til PS3 brukere, og feiler virker det som :w00t:

 

PS3 må vekke mye følelser i folk for å la folk som Artemia bruke timesvis på å angripe konsollen istedenfor å spille på sin Xbox!

Endret av Avean
Lenke til kommentar

men han er klart verst, og det er egentlig ingen andre jeg synes det er nødvendig å nevne.

 

 

Dette er ikke riktig. iToMan vil gjerne skrive side opp og side ned, om hvor missforstått Sony's PS3 og hans personlige mening er, så lenge ikke alle deler hans personlige forherligelse. Til forskjell fra iToMaN (Det er ikke uten grunn at vedkommende ble bannet fra Gamer.no), som farer med mye svada, så følger i hvertfall Artemia opp med kilder og henvisninger for å støtte oppunder hans argumentasjon.

 

KongRudi derimot vil gjerne komme farende med mye svada og humoristisk tull, som kjenner ingen begrensninger innenfor fri fantasi, pakket godt inn i hans subjektive mening, presentert som en global sannhet, på bekostning av objektiv informasjon.

 

Eneste forskjellen er at Artemia er litt kvasere når det kommer til definisjon av hans motdebattanter, hvor han direkte kaller en spade for en spade, i ren frustrasjon, i motsettning til hans overnevnte motpoler, som gjør dette mer inndirekte.

 

Så eneste ulempen jeg ser i Aertemia's argumentasjon, er at han er mindre diplomatisk enn andre (Noe som til dels er forståelig, siden Artemia allerede er definert som et "xbox360 troll" av Sony mobben, noe som igjen fører til at alle hans innlegg blir sett på som "ugyldige"), men jeg synest han er bedre til å følge oppunder med kilde henvisning, enn de andre som bare er ute etter å ta han.

 

Så Artemia fungerer litt som en ensom ulv her, hvor majoriteten er overrepresentert av Sony fans, mens folk som faktisk er enig med Artemia, velger å samtykke i stilhet, fremfor å kaste seg på tutekoret.

 

Dette har desverre gjort Artemia til et legitimt mål fra den andre siden, vis a vis andre.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å diskutere enkeltpersoner?

 

Det er vel et spørsmål som skulle ha blitt besvart fra starten av, fremfor å la det passere gjennom, så lenge det bare er motparten som blir rammet.

 

Bare ved et kjapt tilbakeblikk gjennom tråden, så ser en "Artemia, fy faen ta deg. Du ødelegger tråden" "Artemia, ditt jævla troll. Artemia, din fanboy.. Du ødelegger alt"

 

Her synest jeg moderatorene skull ha slått til med en knytteneve, for å oppretteholde "null aksept" policyen vedrørende personagrep, som er banket inn i diskusjon.no's regler.

 

Tråden har allerede gått alt for langt vedrørende lynsjing og heksejakt... Den mangler en nyansering.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så er jo tråden her kun laget for å trolle også. Det går fint ann å mekke en tråd om evnet på en måte som ikke provoserer personer så mye, og det har mye med hvordan personen har gått frem før også. Jeg har for eksempel lest gang på gang her at jeg hater Xbox og elsker PS3, og det til tross for at jeg har begge konsollene. Trekker jeg frem noe positivt med PS3 og negativt med 360 så er jeg fanboy, gjør jeg det motsatte hører jeg ingenting.

 

PS: Men jeg rapporterer tråden nå, så får moderator rydde opp eller stenge tråden, et fett for min del.

Lenke til kommentar

Så er jo tråden her kun laget for å trolle også. Det går fint ann å mekke en tråd om evnet på en måte som ikke provoserer personer så mye, og det har mye med hvordan personen har gått frem før også. Jeg har for eksempel lest gang på gang her at jeg hater Xbox og elsker PS3, og det til tross for at jeg har begge konsollene. Trekker jeg frem noe positivt med PS3 og negativt med 360 så er jeg fanboy, gjør jeg det motsatte hører jeg ingenting.

 

PS: Men jeg rapporterer tråden nå, så får moderator rydde opp eller stenge tråden, et fett for min del.

 

 

Det sier vel ikke litt om deg/dere også, om dere lar dere trekke av en slik tittel. Trådstarter bruker bare ordet "Sony fans" alltid har brukt for å proklamere det kommende året -- "Year of the PS3".

 

Tråden skulle ha vært stengt for lenge siden, da den er gått fullstendig av hengslene. Jeg håper bare at "du" valgte å rapportere tråden tidligere også, da lynsjingen og drittslengingen foregikk for fullt (Fra begge sider).

 

Jeg håper det at tråden stenges totalt, for opprydning av moderatorer, slik at den kan åpnes igjen, under nøye oppsyn, eller at den bare lukkes for godt.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@NinjaGaiden

 

Jeg tror du bør gå litt igjennom Artemia sine innlegg før du forsvarer han, og kaller andre for like ille. Artemia er i en egen liga, og ingen kommer i nærheten av han en gang. La meg spesifisere.

- Han bruker konstant en såkalt hersketeknikk. Du skal ikke prøve å motargumenter han da er du fanboy, dum og skal bare holde kjeft.

- Han kommer med masse argumenter, og legger skjelden med en link som viser hvor han har de til tider utrolige "fakta" fra. Likevel er hans mening FAKTA, ingenting å diskutere.

- Han prøver stadig å nedverdige PS3 eiere. Du har rett i at det er en del som angriper han, man han angriper jo ALLE som eier PS.

 

Han ønsker ingen diskusjon, han ønsker å nedverdige, ønsker å fortelle hvor j**** dum du er som har PS i stedet for 360. Denne diskusjonsformen er det ingen andre her inne som har og de angrep som kommer på han er ofte vell fortjent.

 

Vis meg gjerne noen innlegg fra han som oppfordrer til sunn diskusjon. Jeg klarer virkelig ikke å se at hans bidrag gjør diskusjon.no til en bedre plass

 

Jeg prøver å være nøytral. Kanskje mitt eierskap til en PS gjør meg litt blind, men jeg prøver. Og nå prøver jeg virkelig å finne eksempler på PS fanboys som angriper 360 på samme måte som Artemia angriper PS3 men jeg finner det ikke. Jeg sier ikke PS eiere er bedre enn 360 eiere, for det stemmer ikke. Jeg sier bare at INGEN er så ille som Artemia.

 

 

EDIT:

Jada, jeg vet jeg ikke bidrar til sunn diskusjon her jeg heller, men diskusjon.no er virkelig på vei utenfor stupet hvis man tillater, aksepterer og appluderer diskusjonsformen til Artemia. Derfor følte jeg det var viktig og kommentere forsvaret du kommer med

Endret av IMonsen
Lenke til kommentar
Han ønsker ingen diskusjon, han ønsker å nedverdige, ønsker å fortelle hvor j**** dum du er som har PS i stedet for 360. Denne diskusjonsformen er det ingen andre her inne som har og de angrep som kommer på han er ofte vell fortjent.

 

 

Uenig. Jeg ser det heller slik, at han heller ønsker å påpeke at PS3en IKKE er så overlegen X360en, som mange skal ha det til at den er. At han med denne tråden ønsker å påpeke at "Selv om PS3en kommer med et stort antall oppføgere som angivelig skal være spikeren i kisten for X360en", så ser det ikke ut til at dette året blir året hvor det er hevet over en hver tvil om at PS3en er overlegen X360 likevel.

 

"Year of the PS3" er et kjent fenomen, som vi har sett lenge. Fra starten av, etter at X360en var lansert, før PS3en var lansert, så var det mange som tutet "Bare vent til PS3 kommer. 4D - oppløsning.. Grafikk tilnærmet virkelighet. En oppløsning på 1928742*2123141. Blu ray, Blu Ray, Blu Ray!"

 

Når omsider PS3en kom, og en del av spillene var middelmådig, så forandret mentaliteten seg raskt over til "PS3 er vanskelig å utvikle spill for.. Vent litt, så kommer du til å se spillene som blåser X360 ut av dage.... Vent.. vent.. 1 år går.. Vent... Vent.. Enda 1 år går.. Vent.. Vent"

 

"The year of the PS3" -2009.. ."The year of the PS3" - 2010. "The year of the PS3" -2011.

 

Det begynner ærlig talt å bli en smule kjedelig. Nesten som alle disse fanatiske dommedags tullingene som venter på dommedag "Dommedag kommer snart... Snart.. Snart".

 

 

Artemia's poeng, slik jeg ser det, er at PS3en alltid har surfet i medvind fra lojale fans, som alltid har vært lett på avtrekkeren når det kommer til erkerivalen "Xbox 360".

 

 

I denne tråden her, så tar Artemia bare et av de velkjente "uttrykene" som Sony fansen spyr ut, uten nevneverdig motstand, på dette forumet :

 

"OMG.. PS3 gruser Xbox360.. Blu-Ray = Super grafikk.. Mye bedre enn Xbox 360.. Year of the PS3"

 

Og påpeker feil i det. Om han skal fungere som en moralsk vokter, for å jekke ned mobben på den ene siden, er en ting.. Men slik tråden står i dag, så er det faktisk den andre siden som lar seg provosere av tittelen på tråden, og begynner hånlig å bite etter trådstarter, som har presentert sitt syn på en grei måte. At tråden eskalerer til en full krig, er noe moderatorene må feie under sin kappe, da de tydeligvis ikke har gjort en god nok jobb med å moderere.

 

Frem til moderatorene faktisk modererer tråden skikkelig, så fremstår "Artemia" som et nødvendig onde, for å skape en nyansert side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...