Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper Galaxy Tab 10.1 blir den råeste av tabletene, men er så lenge til den kommer at jeg går for en annen, (Utrolig utålmodig nå).

 

Stod mellom Transformer og Iconia a500, liker egentlig Asus best, men siden Transformer ikke har vanlig usb-tilkobling blir det nok en Iconia a500 på meg. Liker å ha muligheten til å koble til en ekstern disk uten å måtte ha et helt tastatur koblet til.

 

Sitter nå og håper jeg kan leke med Honeycomb på toget i påsken!

Lenke til kommentar

Kommer sannsynligvis til å legge inn en bestilling på Asus Transformer med docking. Virker som den beste løsningen for meg. Men lurer litt på hvordan dockingen fungerer. Hvis jeg f.eks kobler mobilen til docking stasjonen, vil den kunne lade fra det interne batteriet? Og vil man kunne bruke typiske usb gadgets på den, uten å koble til ekstra strøm?

Lenke til kommentar

Hva synes folk om de forskjellige Samsung 10.1 tabsene da? For de som ikke er klar over forskjellene er den siste laget kun for å slå ipad 2 i en meningsløs kamp om å være tynnest og lettest, og har derfor blant annet måttet ofre et 8mp kamera mot et 3mp kamera.

 

Eg synes at den første versjonen (øverste) ser sykt mye bedre ut og hadde lett valgt den om det blir snakk om en galaxy tab. Den kommer også med vanilla android i motsetning til den tynne som skal komme med touchwiz på topp. 2-3mm ekstra tykkelse kunne eg ikke brydd meg mindre om.

 

lyntest-av-samsung-galaxy-tab-10-118.jpg

Samsung-Galaxy-Tab-8.9-and-10.1-Get-Priced-300x186.jpg

 

 

Spørs om den med vanilla Android kommer hit da? Er ikke noe noe Vodafone spesialversjon da?

Lenke til kommentar

Kommer sannsynligvis til å legge inn en bestilling på Asus Transformer med docking. Virker som den beste løsningen for meg. Men lurer litt på hvordan dockingen fungerer. Hvis jeg f.eks kobler mobilen til docking stasjonen, vil den kunne lade fra det interne batteriet? Og vil man kunne bruke typiske usb gadgets på den, uten å koble til ekstra strøm?

 

Det er en usb host controller, så det regner jeg med ja.

 

Dette kreves for at den usb porten skal fungere til f.eks. ekstern mus/ekstern hd etc, aka som en usb port.

Lenke til kommentar

Er det noen som tror at hvis en kompis kjøper med iPad 2 til meg, når han er i USA, må betale toll hvis han ikke tar den ut og får den til å se ut som hans liksom?

 

Det spiller vel ikke noen rolle om han skal ha den selv eller om han har kjøpt den for deg.

Endret av DBM
Lenke til kommentar

Asus Eee pad (den med tastatur) er da vitterlig perfekt. Skjønner ikke at noen i det hele tatt kan vurdere noe annet enn den. Xoom eller 10.1 blir jo akkurat det samme, bare uten tastatur.

 

Edit: Slik jeg ser det ihvertfall.

 

Nja, jeg liker Asus, men som jeg har sagt før synes jeg det er rart at de ikke har en usb-port på selve tableten. Liker å ha muligheten til å koble til litt ekstra lagringsplass og lignende uten å måtte dra opp en dockingstasjon. I tillegg har jeg nok bærbare pc'er, så jeg føler ikke så stort behov for en dockingstasjon, kan heller koble til et vanlig hvis jeg trenger det innimellom.

 

Forøvrig kan jeg pirke på designet, men det blir jo bare smak og behag...

 

Xoom skal jo også ha barometer, for de som synes dette er et must :hmm:

Lenke til kommentar

Da var iPad2 lansert. Ikke noen spesielt revolusjonerende nyheter, men kan jo slenge med en liten sammenlikning med de nærmeste konkurrentene.

 

ipad_2_xoom_optimus-pad_galaxy-tab_touchpad_playbook_specs.jpg

For meg blir det Xoom, kanskje SG10, pga:

Flere sensorer på XOOM

Micro sd kort på XOOM

LTE på XOOM

Ekstra adapter for flere tilkoblinger er et minus på SG10

 

 

(12)

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...