Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet mer om datoer på Acer Iconia A500 og Asus Eee Pad Transformer?

Til dere med Android-brett, holder det med 16GB, eller bør man kjøpe 32GB? Er glad i apps.

Et spørsmål som er umulig å svare på. For de fleste som har litt musikk/videoer osv. vil det ikke holde med 16 GB, men det er umulig å svare deg utifra setningen "er glad i apps". Hva mer har du tenkt til å bruke den til?

Lenke til kommentar

Er jo umulig å trekke noe konklusjon ut av dette, annet enn at det må være utrolig lite problemer med iPad 2, siden ikke problemene er blåst enda mer opp.

 

Problemer med Apple-produkter blir aldri blåst opp. Apple er en enorm bidragsyter til film- og reklamebransjen. Negativ publisitet er derfor utelukket uten at det er reelle problemer.

 

At skjermen er av så laber kvalitet er en showstopper for min del. Det er helt uakseptabelt med hvite hjørner på svart bakgrunn, spesielt for et så dyrt produkt. Totalt uakseptabelt. Enda et tegn på at Apples kvalitetskontroll kun er nok et reklameslagord.

Lenke til kommentar

Er jo umulig å trekke noe konklusjon ut av dette, annet enn at det må være utrolig lite problemer med iPad 2, siden ikke problemene er blåst enda mer opp.

 

Problemer med Apple-produkter blir aldri blåst opp. Apple er en enorm bidragsyter til film- og reklamebransjen. Negativ publisitet er derfor utelukket uten at det er reelle problemer.

 

At skjermen er av så laber kvalitet er en showstopper for min del. Det er helt uakseptabelt med hvite hjørner på svart bakgrunn, spesielt for et så dyrt produkt. Totalt uakseptabelt. Enda et tegn på at Apples kvalitetskontroll kun er nok et reklameslagord.

 

Alt med apple sine produkter blir analysert, blåst opp og diskutert i etthvert hjørne i verden. Det virker i allefall slik.

Lenke til kommentar

Er jo umulig å trekke noe konklusjon ut av dette, annet enn at det må være utrolig lite problemer med iPad 2, siden ikke problemene er blåst enda mer opp.

 

Problemer med Apple-produkter blir aldri blåst opp. Apple er en enorm bidragsyter til film- og reklamebransjen. Negativ publisitet er derfor utelukket uten at det er reelle problemer.

 

At skjermen er av så laber kvalitet er en showstopper for min del. Det er helt uakseptabelt med hvite hjørner på svart bakgrunn, spesielt for et så dyrt produkt. Totalt uakseptabelt. Enda et tegn på at Apples kvalitetskontroll kun er nok et reklameslagord.

Alle slike produkt har en viss feilprosent. Kanskje har iPad 2 uvanlig høy feilprosent, kanskje ikke. Kanskje gjelder dette de første 10.000 som er produsert, kanskje gjelder det de første 100.000 som er produsert, eller kanskje den første millionen? hvem vet? Ikke du i alle fall. Jeg er rimelig sikker på at du heller ikke har peiling på om det er feil på 0,01%, 0,1%, 1%, 2%, osv. eller hvor stor andel som har for mye lyslekkasje i kantene.

Lenke til kommentar

Jo, det har den :) Dog har jeg et par liggende selv. Motivasjonen for å kjøpe et brett er at jeg kan bruke det aktivt i skolesammenheng og da hadde det å kunne skrive notater for hånd vært knall, dog er det mer app-relatert.

 

Har kikket litt på Flyer sitt innebygde notatprogram og det er mye av det jeg er på utkikk etter, men av de videoene jeg har sett så langt virker det som om HTC kjører Android 2.2 med sitt eget skall, noe som for meg er et stort minus. Kunne også ha tenkt meg en 10-tommers skjerm.

Endret av Chicharito
Lenke til kommentar

Noen som vet mer om datoer på Acer Iconia A500 og Asus Eee Pad Transformer?

Til dere med Android-brett, holder det med 16GB, eller bør man kjøpe 32GB? Er glad i apps.

Et spørsmål som er umulig å svare på. For de fleste som har litt musikk/videoer osv. vil det ikke holde med 16 GB, men det er umulig å svare deg utifra setningen "er glad i apps". Hva mer har du tenkt til å bruke den til?

 

16 GB er veldig mye, og jeg tror svært få mennesker har behov for å ha mer enn 16 GB lagret til enhver tid.

 

Det er null stress å overføre filer, og da er det for meg og mange andre bare tull å betale for mer enn 16 GB.

 

Edit: bladde bakover i tråden og ser at det finnes apps som er langt større enn hva jeg var klar over.

 

Men hvis man hovedsaklig skal legge inn film, musikk osv så står jeg fast på at 16 GB er mye og at man ikke trenger alt samtidig.

Endret av DBM
Lenke til kommentar

Er veldig glad i min ipad 2, men må innrømme at samsung galaxy tab som kommer til sommer virker bra.

 

Eneste som jeg ikke liker med android, er at det er så få apps ute, honeycomb etter å lest reviews er fortsatt bugget. Og samtidig så er jeg redd for at hvis jeg kjøper et android produkt så blir det aldri oppdatert når google kommer med nye oppdateringer.

 

Dette er ikke heldig for android som platform, at en kamerat får en oppdatering fordi han har lg, mens jeg med samsung ikke får det. Helt tullete.

 

Samtidig så liker jeg måten jeg kan gjøre android til noe som føler spesielt, altså gjennom å fikse å trikse på homescreens og widgets. blir ikke ios 5.0 bedre så kan jeg vurderer android tablet, men sånn som ting er nå, funker det bare ikke.

 

Samtidig så er hardwaren som blir brukt i android tablets lang bak ipad 2 hardware. Tegra 2 ligger jo langt bak PowerVR SGX543MP2 som blir brukt i ipad 2.

35899.png

35903.png

 

Og når fortsatt pinch to zoom hakker som en gud på xoom'en så begynner jeg å lure hva som skal til for at opplevelsen blir "smooth".

 

Er mye som taler for et android tablet, men mer som taler imot akkurat som det er nå. Jeg håper bare det kommer bedre tablets, fordi det som er ute nå, er etter min mening bare piss.

 

Mitt perfekte produkt ville vært

Browseren til honeycomb

Notification/widgets på honeycomb

Med flyten til ios og hvor fort alt går

appsene fra app store

og hardware fra ipad 2

 

hadde vært et konge tablet.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Eneste som jeg ikke liker med android, er at det er så få apps ute, honeycomb etter å lest reviews er fortsatt bugget. Og samtidig så er jeg redd for at hvis jeg kjøper et android produkt så blir det aldri oppdatert når google kommer med nye oppdateringer.

 

Dette er ikke heldig for android som platform, at en kamerat får en oppdatering fordi han har lg, mens jeg med samsung ikke får det. Helt tullete.

 

Det her skal Google gjøre tiltak mot nå for å sikret kvaliteten til Android.

 

According to Bloomberg, Google has spent the last several months tightening the reigns on its Android partners. They're having licensees sign "non-fragmentation clauses" that give Mountain View final say over the platform tweaks that can cripple a perfectly good phone. The OEMs are up in arms, obviously, but they shouldn't be. Because what Google's doing is making sure consumers know exactly what they're getting. They're making "Android" mean something again.

http://gizmodo.com/#...d-fragmentation

Lenke til kommentar

Sett litt rundt for å finne ut av 3g asus eee transformer release date, og eneste jeg finner på det er http://windows7themes.net/asus-eee-pad-transformer-and-eee-slate-ep121-pricing-release-date.html , som sier "There’s a 3G model expected in about two month’s time. However, releasing a 3G version that late will likely hurt Asus’ sales figures for the Transformer." . Men hvor de har det fra det vet jeg ikke :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...