Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Jaja.. ser ut som Apple har klart det igjenn, skjermproblemer med iPad2 denne gang..

 

http://www.engadget.com/2011/03/12/poll-is-your-ipad-2-backlight-bleeding-video/#poll61596

 

 

Når det gjelder lesebrett som er på vei er vel Samsung Galaxy Tab 10.1 og LG optimus to gode kandidater.. begge kommer med Honeycomb.

 

Hvis ikke det er noe feil med Tab 10.1 så skjønner jeg bare ikke at det er mulig å vippe denne av tronen, som jeg liker å tro at den vil få.

 

Spesifikasjoner for Tab 10.1:


  •  
  • Android Honeycomb 3.0
  • 10,1″ skjerm med en oppløsning på 1200×800 pixler.
  • 1 GHz Dual Core Tegra 2 prosessor
  • 1 GB med ram.
  • 8mpix kamera bak med AF, 2mpix forran.
  • Filmer i full HD med 24fps
  • 16/32 GB.
  • 246,2 x 170,4 x 10,9mm.
  • Veier kun 599 gram.
  • Batteri med 6880 mAh.

 

Dette kaller jeg utvikling!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser meget bra ut. Men er usikker på hva du mener med vippe av tronen. Om du tenker på specs så kommer det garantert flere tablets som er bedre i løpet av de neste 6 månedene. Om du tenker hele pakken så får vi heller se hvordan Honeycomb fungerer på maskinen, og hvordan kundene mottar de nye android tabletsene.

 

 

 

 

Ser i allefall ut til at det vil ta noen måneder før at iPad 2 er vippet av ytelses tronen, i allefall når det kommer til grafikk. Motorola Xoom sitt Tegra 2 chipset får jo grisebank i denne testen fra Anandtech.

 

 

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Fin video av 10.1

 

Men kanskje på tide for noen av Android-tabprodusentene å få ut fingern og faktisk slippe noe på markedet? Bare Motorola i USA som har klart det så langt.

 

Jeg er ingen Apple-fan, men de andre kan lære en ting eller to av dem når det gjelder å ikke lansere ting før det er så og si klart til å shippes til butikkene...

Endret av MrHarm
Lenke til kommentar

Tror nok det bli android tabletm på meg. Er det satt noen dato for galaxy 10.1?

 

Good news, hvis vi skal tro det er sant!

 

Samsung benekter at 10.1 vil få en utsatt release date, til tross for uspesifiserte hardware-forandringer etter iPad2-lanseringa. US release i mars, Europa-release i april. Så gjenstår det å se om de kan holde hva de lover...

 

http://www.product-reviews.net/2011/03/07/samsung-galaxy-tab-10-1-release-date-not-affected-by-ipad-2/

(bekreftes av diverse andre nettsteder)

 

Mer spesifikt enn dette har jeg ikke funnet. Men det begynner å bli på tide syns jeg!

Lenke til kommentar

Det at Google og Microsoft viser frem sine nye operativsystem i god tid før lansering, er av den enkle grunn for å vise seg frem for utviklere, få omtale, kritikk og konstruktive tilbakemeldinger. Da har de i så fall tid til å komme med en oppdatering i rimelig tid. Vil si at WP7 kanskje er et unntak i prinsippet om oppdatering hehe. Men dere skjønner poenget.

Lenke til kommentar

Hvilke tabs, bortsett fra Iconia, XOOM og 10.1, kommer med Honeycomb i nærmeste fremtid?

Regner med at jeg ender opp med en av de to første. Men vil sjekke ut eventuelle alternativer først.

Xoom er vel egentlig ikke bekreftet til Norge ennå, men det er vel bare et spørsmål om tid før en norsk importør tar de inn. Asus-tabletene skal også lanseres med Honeycomb og kommer sannsynligvis rundt april/mai.

Er ikke Xoom bekreftet til Norge? Er det kun Europa som får den?

Lenke til kommentar

Noen som vet ei sjappe jeg kan finne en iPad 16 WiFi til en bra pris nå? Både expert og humac i oslo e tomme... vil gjerne teste en iPad før det kommer en bra honeycomb, pga alle apps'a.

 

EDIT: Nevermind. Prisene på iPad2 er kommet, og de ble billigere enn iPad1. Selv om jeg har bytta ut iPhonen min med Android og er godt fornøyd med det så må jeg nok teste en iPad2. Ingen tvil om hvem som leder apps-krigen sålangt, håper bare Android kommer etter snart.

 

Apple Store åpnes for bestilling på fredag. Noen som vet når? Ved midnatt?

Endret av Archeron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...