Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal tab 10.1 se lik ut som 8.9 da? Stemmer jo ikke med de tidligere bildene

lyntest-av-samsung-galaxy-tab-10-118.jpg

 

"NOTE the models you’re seeing in these images are not final models of the tablets, therefor you’ll see some tags and notches and such that won’t necessarily be there for the final build. It’s MOSTLY there though."

 

Vet ikke om de er helt ferdige med å designe den. Men dette lover jo ikke godt!:

http://www.slashgear.com/samsung-galaxy-tab-8-9-and-galaxy-tab-10-1-official-22141564/

"Apparently the original version, with the higher resolution camera and slightly thicker chassis, will be sold as a Vodafone exclusive in Europe."

 

Jeg håper ikke det betyr at Europa ikke får den nye tynne utgaven, men må ta til takke med den gamle tjukke...

Lenke til kommentar

Hvilke tilkoblinger har den?

 

Jeg vil VELDIG gjerne har mulighet for å bare døtte i en minnepenn eller en ekstern HDD. Se på bilder, filmer og serier. Også gjerne ha muligheten for SD og ikke micro SD. Er jo bare tett et en tablet skal bruke micro :(

Samsung har bare sin egen tilkobling, slik som apple, så du må nok ha forskjellige adaptere for å kunne koble noe til. Er flere android tabs som kommer med bl.a. minnekortlesere, hdmi og skikkelig usb (f.eks. acer og asus)

Lenke til kommentar

Ser at HTC kommer til å legge ett tykt lag SENSE over honeycomb tabletene sine. Hadde håpet at google tok til vett og nektet produsentene å gjøre så alt for mye. Men man får roote og legge inn eget os da :) Er så utrolig imponert over hvor mye bedre HTC Desiren ble etter rooting til en plain android 2.3.3. Ett hav av forskjell! Avbestilte foreløpig forhåndsbestillingen på iPad 2, for jeg er nødt til å se litt mer på hva som kommer i den nærmeste tiden.

Lenke til kommentar

Når kommer den første utfordreren til iPad 2? Så i papir utgaven av VG at Samsung skyter av at Galaxy Tab 10.1 vil være tynnere enn iPad 2. Skjønner ikke helt at de gidder stille seg opp i avisen å skryte av produktet sitt når de kommer ut 3-4 måneder etter iPad 2. Samsung Galaxy har slik jeg ser det kun en ting som er positivt for den, og det er Android. Nesten så jeg angrer på at jeg kansellerte forhåndsbestillingen på iPad 2.

Lenke til kommentar

@UrgeLoL: Hehe, morsom historie det der :D

Først lekker Samsung diverse informasjon om sin nye 10.1 tablet både før og etter nyttår, så presenterer de specs og viser den fram i februar - da var den 10.9 mm tykk og veide 599 gram.

Så lanserer Apple iPad 2, og alle får hakeslepp over hvor tynn den er. Samsung blir åpenbart tatt på senga - nok en gang. Samsung går i tenkeboksen. ""We will have to improve the parts that are inadequate, Apple made it very thin." Etter noen uker presenterer Samsung en redesignet 10.1 som er "hele" 0.2 mm tynnere enn iPad 2, og må utsette hele produktet i flere månedet - kanskje blir det noe til sommeren, hvis ingen andre lanserer en nettfjøl som er tynnere, da... ;)

Lenke til kommentar

Det er åpenbart at dette lå i planene til Samsung.

 

Herregud, tror dere virkelig at de hadde fått tid til å lage en ny prototype samt planlegge produksjonen og alt som følger på under 1mnd? Ting tar nok lenger tid en dette. De ble tatt på senga, og de gjor en løsning som etter mitt syn er blandet. Jeg gledet med til å få en fullspekket tablet! Men hvis ikke folk klarer å vente 2-3 mnd ekstra, så begynner jeg å tenke litt. En tablet er ikke noe du MÅ ha, men et greit alternativ å ha med på farten.

 

Når folk snakker om hvor tynn en tablet er så rister jeg på hodet, Om den er 8mm tykk eller om den er 12mm, har ingenting å si, så lenger den ikke skal ned i en lomme. Det er vekten og grepet på tableten som avgjør hvor god mobilitet den har. Samsung er kanskje tynnest og lettest, men skal dette være en avgjørende faktor? Nei, det er innhold og mobilitet som gjelder. Jeg kan ikke påstå at det blir noe forskjell å frakte et nettbrett om brettet er 8mm eller 12mm. Kan noen her argumentere imot det med tanke på praksis?

 

Hvis noen androidfans skulle si til applegutta at galaxy tab er bedre utviklet siden den er tynnere, javell? Da er det bare å spør vedkommende om han kan vise og forklare fordelene dette må gi i praksis. DA vil han bli stum da. Så mitt ønske er at produsenter må KUTTE UT å gjøre de tynnere og tynnere, heller få inn skikkelige specs. Bedre oppløsning, bedre skjermteknologi, ram, prosessor, tilkoblingsmuligheter osv.

 

Ikke la "tynnheten" lage kompromisser!

 

Liten utblåsning...

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Om jeg faktisk skulle ha kjøpt en Tablet i dag, så tror jeg nok at jeg hadde ventet noen ekstra få måneder for å faktisk kunne få en SKIKKELIG tablet som kjører på et skikkelig tablet OS.

 

Jeg er egentlig enig. Men samtidig blir det sannsynligvis i iP2 i morgen. Jeg ble på en måte solgt i august når jeg konverterte fra iPhone 3G til HTC Desire (bortsett fra den LATTERLIG dårlige kapasiteten som gjør at jeg sliter hver gang en app må oppdateres...), og godtok mangelen på apps den gangen. Betal-Market var ikke åpnet i Norge enda, og såklart ville apps'ene komme utover høsten. Men sju måneder senere er jeg egentlig litt skuffet. Jeg elsker mulighetene med Android, åpenheten, widgets, de animerte bakgrunnene og alt dette. Men jeg venter fortsatt på de virkelige kvalitetsapp'ene! Jeg har fortsatt til gode å finne et spill, annet enn Bonsai Blast, som jeg faktisk liker. Facebook-appen, pinlig nok en av de jeg bruker mest, er jo elendig sammenlignet med iPhone sin. Å ble gjennom Market er bare et eneste kaos, uten mulighet til å sortere alle de rævva appsene fra de bra.

 

Jeg GLEDER meg til utviklerne virklig slår til med Android-apps, da skal jeg rushe på butikken og bruke skattepengene på en Honeycomb-tablet. Men inntil da syntes jeg jeg må teste ut denne iPad'en en gang for alle. Selv om det sitter langt inne å gå tilbake til Apple igjen.

 

Jeg satser på følgende scenario: pent brukt "god-som-ny" hvit iPad2 32gb wifi+3g selges på sensommeren/høsten grunnet overgang til et bedre OS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når folk snakker om hvor tynn en tablet er så rister jeg på hodet, Om den er 8mm tykk eller om den er 12mm, har ingenting å si, så lenger den ikke skal ned i en lomme. Det er vekten og grepet på tableten som avgjør hvor god mobilitet den har. Samsung er kanskje tynnest og lettest, men skal dette være en avgjørende faktor? Nei, det er innhold og mobilitet som gjelder. Jeg kan ikke påstå at det blir noe forskjell å frakte et nettbrett om brettet er 8mm eller 12mm. Kan noen her argumentere imot det med tanke på praksis?

 

Hvis noen androidfans skulle si til applegutta at galaxy tab er bedre utviklet siden den er tynnere, javell? Da er det bare å spør vedkommende om han kan vise og forklare fordelene dette må gi i praksis. DA vil han bli stum da. Så mitt ønske er at produsenter må KUTTE UT å gjøre de tynnere og tynnere, heller få inn skikkelige specs. Bedre oppløsning, bedre skjermteknologi, ram, prosessor, tilkoblingsmuligheter osv.

 

Ikke la "tynnheten" lage kompromisser!

 

Liten utblåsning...

Kunne ikke vært mer enig med deg. Skjønner ikke hvorfor tykkelsen skal være med på å avgjøre hvilke nettbrett som er best. Hvis jeg kan gå rundt med en mobiltelefon i lommen på 12mm kan jeg vel klare å holde ett nettbrett på 12mm?

 

Nå er det forresten ikke lenge til min favoritt kommer :D

http://www.amobil.no/artikler/utradisjonelt_brett_rundt_hjornet/93241

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...