Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes folk om de forskjellige Samsung 10.1 tabsene da? For de som ikke er klar over forskjellene er den siste laget kun for å slå ipad 2 i en meningsløs kamp om å være tynnest og lettest, og har derfor blant annet måttet ofre et 8mp kamera mot et 3mp kamera.

 

Eg synes at den første versjonen (øverste) ser sykt mye bedre ut og hadde lett valgt den om det blir snakk om en galaxy tab. Den kommer også med vanilla android i motsetning til den tynne som skal komme med touchwiz på topp. 2-3mm ekstra tykkelse kunne eg ikke brydd meg mindre om.

 

lyntest-av-samsung-galaxy-tab-10-118.jpg

Samsung-Galaxy-Tab-8.9-and-10.1-Get-Priced-300x186.jpg

Endret av Swome
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er helt enig. Den helomvendingen Samsung gjorde for å være bedre enn Apple likte jeg veldig dårlig. Frem til da var jeg ganske sikker på at jeg skulle kjøpe meg en Galaxy Tab 10.1, men nå snuser jeg rundt på andre brett før jeg bestemmer meg.

 

Edit: Vil det være mulig å ta opp i HD med et 3 MP kamera?

Endret av Chicharito
Lenke til kommentar

Var på Spaceworld i dag, der de hadde satt opp en iPad 2, en iPad, og en Galaxy Tab. Forskjellen mellom iPad & iPad 2 var ikke særlig stor. Den var en del tynnere, ja, men de har mykt ut kantene, så den gir en illusjon om å være enda tynnere. Litt som iPod Touch. Den var kanskje hakket kjappere, men ikke særlig merkverdig.

 

Testet så iPad 2 mot Galaxy Tab. iPad'en fløt så utrolig mye bedre, og den var så mye kjappere.

 

Ble en meningsløs test så og si, men var litt morsomt å se. Håper Tab 10.1 blir noe tess!

Lenke til kommentar

To spørsmål. Er ikke Galaxy 10.1 standard med simkortport? og hva er omtrent batteritiden på en slik?

 

Så på et youtube klipp at den skulle koste 499 $ for 16gb utgaven altså ca 3000,- (!).

 

Edit.

 

 

Leste på engadget at den skal ha 10 timer videoavspilling (!) det er jo ekstremt. Da snakker vi om 14-15 med vanlig surfing?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Det gjenstår jo å se om de oppgitte tallene stemmer med virkelig bruk for denne.

 

Det var egentlig litt overraskende at iPad hadde bedre batteritid enn oppgitt. Det kommer nok av den strenge testmetoden Apple har valgt å bruke.

Om den ikke er standard allerede, burde den bli det for alle produsentene synes nå jeg :)

Lenke til kommentar

Men kommer alle Galaxy tabene med simkort mulighet. Forutsetningen for at jeg skal kjøpe en slik er at jeg kan legge til tvilling sim på mitt eksisterende mobilabonnement.

 

Synes den nye galaxyen er virkelig bra priset. Forrige modell begynte vell på 7k i starten?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

hvorfor er den Asus som selges uten tastatur på 32 GB mens den som selges med tastatur er på 16 GB ? sntes det hørtes rart ut, det kommer vel kanskje flere modeller etterhvert

 

Grunnen er at Asus vil holde prisen nede.

 

En kan dog kjøpe 32 GB-varianten for så å kjøpe et standalone tastatur.

 

(Ref. svensk Asus-representant her: http://www.sweclockers.com/forum/129-surfplattor/999735-asus-eee-pad-transformer/)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Sjekka med Asus, og de kunne melde at Transformer *ikke* får noe custom Asus UI - de vil kjøre stock Android 3.0 m/ noen egenmekka widgets og apps. Noe som er KONGE. Elsker å kjøre stock Android på min Nexus One, da oppdateringer kommer kjapt, kort tid etter lansering.

 

Dette bør bli bra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...