Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes folk om de forskjellige Samsung 10.1 tabsene da? For de som ikke er klar over forskjellene er den siste laget kun for å slå ipad 2 i en meningsløs kamp om å være tynnest og lettest, og har derfor blant annet måttet ofre et 8mp kamera mot et 3mp kamera.

 

Eg synes at den første versjonen (øverste) ser sykt mye bedre ut og hadde lett valgt den om det blir snakk om en galaxy tab. Den kommer også med vanilla android i motsetning til den tynne som skal komme med touchwiz på topp. 2-3mm ekstra tykkelse kunne eg ikke brydd meg mindre om.

 

lyntest-av-samsung-galaxy-tab-10-118.jpg

Samsung-Galaxy-Tab-8.9-and-10.1-Get-Priced-300x186.jpg

 

At Galaxy Tab 8.9 har måttet ofre kameraet sitt fra 8MP til 3MP er jo fremdeles ikke noe nederlag, da Ipad 2 bare har 720P på sitt kamera (0.92MP) på kamera.

 

Selv kommer jeg nok til å velge 10.1 Tab, men først etter at jeg har prøvd den.

Lenke til kommentar

7 og 10 tommer utgjør en ganske stor forskjell så jeg vil nesten kalle det to forskjellige produkter. To såpass store størrelsesforskjeller tilfredsstiller forskjellige kriterier. Men det er da min mening.

Forsåvidt enig i at 7 og 10 tommer vil tilfredstille forskjellig bruk. Sistnenvte vil nok brukes mest hjemme, foran TV-en, mens en 7 tommer er noe en har med seg på møter ol. Samtidig er det vanskelig å definere et fullstendig bruksområde for denne typen dingser, tipper vi får se ganske mange nye, spennende bruksområder for disse i årene som kommer!

 

Poenget mitt var for øvrig at Blackberry playbook, som er helt til høyre i oversikten, kommer med 7 tommers skjerm...

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Xoom i forrige. Om dere har noen spørsmål så er det bare å fyre løs, så skal jeg svare så godt jeg kan.

 

Jeg er meget godt fornøyd. Det eneste aberet jeg opplever er at det ikke finnes så mange Honeycomb-apps enda, men det retter seg nok nå når flere HC-tablets kommer for salg.

Lenke til kommentar

De fleste tabletene kommer vel til å bli rooted en eller annen gang. Når det gjelder roms så er det vel fint lite man kan lage så lenge Google sitter og ruger på kildekoden til Honeycomb.

 

Gleder meg til å sette i gang med å utvikle apps til tablet!

 

Bildet sier ikke minst noe om Pauls interesse for produktet. Den er et argument i seg selv.

Lenke til kommentar

etter et par uker med iPad2 må jeg bare slå fast en ting (som mange kanskje visste): det kameraet som skal brukes til facetime/videosamtaler er virkelig RÅTTENT! det er rett og slett utrolig at Apple, som er så nøye på detaljer og som har hatt et så stort fokus på "we invented it again! oh, it's sooo great when we re-create old technology"-Facetime, kan selge noe med et så dårlig kamera! resten av padda er selvfølgelig veldig bra, den er jo som forventet en stor iphone, men det kameraet tar virkelig kaka. at den bildekvaliteten er begrunnelsen til at Facetime ikke funker på 3G kan ikke stemme.

 

ellers kan jeg jo si at nå, når det verste av gleden har roet seg, så er det en liten skuffelse å gå tilbake til apple, etter at jeg i høst bytta ut iphonen med android. selve apps'ene har jo høy kvalitet, men det er noe som mangler. jeg må fortsatt krype til telefonen når jeg kommer over ei nettside med flash... og hva er greia med at både Facebook og Spotify har boikotta iPad?? det finnes ingen skikkelig app til noen av dem, jeg må bruke iphone-appen for å få push-notifications til Facebook! skuff!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fascinert over dette app-hysteriet. Teknisk ukompliserte løsninger som facebook er mye bedre egnet på html5, bruk heller denne.

Absolutt enig, facebook foretrekkes best av både meg og fruen i nettleseren på iPaden.

Lenke til kommentar

Fascinert over dette app-hysteriet. Teknisk ukompliserte løsninger som facebook er mye bedre egnet på html5, bruk heller denne.

Absolutt enig, facebook foretrekkes best av både meg og fruen i nettleseren på iPaden.

 

joda, det funker jo. men når man har vent seg til å bruke meldingssystemet i Facebook på lik linje med sms, med iPhonens app og push-meldinger, er det veldig greit å kunne bruke en facebook-app på ipaden også. Dessuten funker ikke chatten i nettleseren. Og Spotify funker ikke akkurat så bra i nettleseren... Som sagt, det jeg ikke skjønner er HVORFOR de ikke har laget noe enda...

Lenke til kommentar

joda, det funker jo. men når man har vent seg til å bruke meldingssystemet i Facebook på lik linje med sms, med iPhonens app og push-meldinger, er det veldig greit å kunne bruke en facebook-app på ipaden også. Dessuten funker ikke chatten i nettleseren. Og Spotify funker ikke akkurat så bra i nettleseren... Som sagt, det jeg ikke skjønner er HVORFOR de ikke har laget noe enda...

HVORFOR? Du forventer at leverandørene skal lage applikasjoner til alle mulige obskure operativssystemer når HTML5 gjør samme nytten? Å skulle vedlikeholde 10-15 forskjellige plattformer er rådyrt sammenliknet med å vedlikeholde kun én HTML5-kodebase. Har man ubegrenset med midler er det jo greit nok, men i de fleste tilfellene ville HTML5-varianten blitt langt mer avansert om en kunne bruke alle ressursene på ett sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...