Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Galaxy tab 10.1 har ikke mulighet for utvidelse av minne eller hdmi ut. Der forsvant egentlig interessen for den.

 

Jeg tror ikke alle spesifikasjonene til Galaxy Tab 10.1 er kommet frem i dagens lys enda, men ifølge GSMarena

Så er det mulighet for å bruke minnekort og det skal være TV-out (HDMI via adapter?).

Okei, får håpe den kommer med mulighet for å utvide minnet. Blir for dumt at hvis man nekter kunder dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan aldri tenke meg at det ikke blir en form for hdmi ut, tviler på det er en hdmiutgang, men heller en adapter. Det jeg lurer på er hvordan baken ser ut på 10.1

 

Er den slik ?

post-105988-0-33455500-1304447718_thumb.jpg

 

 

 

Eller slik ?

post-105988-0-97001200-1304447723_thumb.jpg

 

 

Klarer ikke å bestemme meg for hvilken som ser best ut og hvilken som frister mest av 8.9 og 10.1

 

 

Det er den siste som er rett. De endret designet og prisen etter iPad 2. Personlig synes jeg den nye ser finest ut, men den første virker ganske behagelig å holde i, og det gamle designet fikk en del skryt for det.

 

Jeg er veldig sikker på at det er overgang til hdmi ut, mener jeg ble linket til en wikipediaside med et fancy navn på overgangen også, kan se om jeg finner den igjen.

 

 

Edit: Gjorde noen raske google-søk, og jeg finner bare info om HDMI på den gamle versionen.

Endret av Naiits
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker den gamle versjonen eg.. Syns det begynner å bli tåpelig at det skal være så stort fokus på tykkelse. Jeg vil heller ha noe som er behagelig å holde enn noe som er 3-4 mm tynnere bare for å være tynnest på markedet. Den er vel fremdeles tynnere enn min HTC Desire som jeg går med i lommen, så ser ikke grunnen for at en tab skal være tynnere enn det på bekostning av design, komfort og teknologi. Kameraet på den gamle er jo også bedre btw.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Muligens det er smakssak, og det kommer jo litt an på.

For min del er appsene viktig, og der er absolutt iOS en god del hakk foran Android.

Lenke til kommentar

Tror nok ipad er det beste valget dersom du skal kun surfe og spille. Utvalget av spill er betydelig større og operativsystemet til ipad er mer stabilt, men enklere. Android gjør alt ipad gjør og litt til, men det er fortsatt tidlig stadie. Tar du for eksempel en titt på dinside sin test av Motorola Xoom så krasjer android 3.0 noen ganger underveis. Dette fikses såklart med tiden, men ønsker du noe som er stabilt, enkelt og fungerer brukbart "out of the box" så er nok iPad "best/enklest". Ønsker du fikle mere så er absolutt android et bedre valg. Apple har ikke hørt om open-source, så dersom du kjøper ipad så er du rimelig låst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som nå slår surfing på Android 3.0 med flash 10.2 (nå med inkl. hardware-akselerasjon. Alt er mer tilrettelagt for å være mest mulig produktiv, samtidig som du har en fullverdig surfeopplevelse.

 

Motorola Xoom sies å lagge, men Galaxy Tab 10.1 ryktes å være feilfri.

 

iOS er fortsatt forran applikasjonsmessig.

Lenke til kommentar

Rart at xoom lagger når 10.1 ikke gjør det. De er jo tross alt identiske hardwaremessig. Mulig det er skins osv som gjør det.

Det er ingen tvil om at ipad kommer til å bli seilt akterut i tiden som kommer. Det er helt klart. Det gjenspeiles også i markedsandel android vs iphone. iPad og iPhone er for enkelt, tror brukerne i større grad nå verdsetter det å kunne tilpasse ting selv. Velge bakgrunn, lockere, widgets osv. Der har ikke apple levert.

Lenke til kommentar

Helt rett Teac. Apple står fortsatt litt fast i 2007 på enkelte områder. Android har sust forbi i utviklingen.

 

Fordelen at iOS er så enkelt og simpelt er at ting som smartmobiler og nettbrett fortsatt er veldig nytt for folk. Alle er ikke 12 år og lærer seg ny teknologi på nærmest en dag hehe. Men når vi nå ser utviklingen til Android, så har brukeren helt andre muligheter. Apple burde få fingen ut å la sine brukere i det minste sette opp sine enheter etter eget bruksbehov og ønske for å øke produktiviteten og brukeropplevesen. Alt er jo overlatt til utviklerene av tredjepartsapplikasjoner. Nå må snart apple ta i et tak å gjøre noe med operativsystemet!

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det gjenspeiles også i markedsandel android vs iphone. iPad og iPhone er for enkelt, tror brukerne i større grad nå verdsetter det å kunne tilpasse ting selv. Velge bakgrunn, lockere, widgets osv. Der har ikke apple levert.

Markedsandelen ville jeg sagt heller går til Apple's favør, hvorfor?

Jo, fordi:

iOS leveres bare på en modell(flere generasjoner), hvor mange modeller og produsenter leverer telefoner/nettbrett med Android?

Disse markedsandelene tar som regel ikke hensyn til hva mobilen kostet, mange har ikke råd til iPhone og går derfor for Android.

 

Dette viser jo bare at iOS selger noe helt ekstremt i forhold til de forutsetningene som er.

For å ta et eksempel, gå inn på dealextreme.com, hvor mye utstyr finner du til iPhone4 og hvor mye finner du til foreksemepl HTC Desire HD? Der har du bevis på hva som er reel markedsandel.

 

Iphone er kanskje noe "lettvint" for noen, men det var akkurat det som trakk meg over til iPhone og bortifra Android.

For min del var det ikke noe gøy hver gang Androiden krasja og jeg måtte re installere den, og sitte i timevis og konfigurere slik at telefonen fungerte så noen lunde for meg,da realiteten var at jeg bruker telefonen kun til å ringe, lese mail eller sende melding med uansett og det gjør iPhone helt glimrende stock.

Vil jeg "tukle" har jeg andre leketøy som jeg kan gjøre det med.

 

Android har "sust" forbi i utvikling, ja kanskje (sitter ikke igjen med det inntrykket selv), men liker langt etter med stabilitet, kvalitet og posisjon i markedet.

Lenke til kommentar

realiteten var at jeg bruker telefonen kun til å ringe, lese mail eller sende melding med uansett og det gjør iPhone helt glimrende stock.

Vil jeg "tukle" har jeg andre leketøy som jeg kan gjøre det med.

Trenger du virkelig en iphone til 4-5k for å ringe, lese mail og sende meldinger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

realiteten var at jeg bruker telefonen kun til å ringe, lese mail eller sende melding med uansett og det gjør iPhone helt glimrende stock.

Vil jeg "tukle" har jeg andre leketøy som jeg kan gjøre det med.

Trenger du virkelig en iphone til 4-5k for å ringe, lese mail og sende meldinger?

Irrelevant for meg så lenge jeg ikke betaler :-)

 

Edit: Og btw så fungerer exchange mail dårlig på android. Neste alternativ blir W7P, men de er vel så dyre.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Det gjenspeiles også i markedsandel android vs iphone. iPad og iPhone er for enkelt, tror brukerne i større grad nå verdsetter det å kunne tilpasse ting selv. Velge bakgrunn, lockere, widgets osv. Der har ikke apple levert.

Markedsandelen ville jeg sagt heller går til Apple's favør, hvorfor?

Jo, fordi:

iOS leveres bare på en modell(flere generasjoner), hvor mange modeller og produsenter leverer telefoner/nettbrett med Android?

Disse markedsandelene tar som regel ikke hensyn til hva mobilen kostet, mange har ikke råd til iPhone og går derfor for Android.

 

Dette viser jo bare at iOS selger noe helt ekstremt i forhold til de forutsetningene som er.

For å ta et eksempel, gå inn på dealextreme.com, hvor mye utstyr finner du til iPhone4 og hvor mye finner du til foreksemepl HTC Desire HD? Der har du bevis på hva som er reel markedsandel.

 

Iphone er kanskje noe "lettvint" for noen, men det var akkurat det som trakk meg over til iPhone og bortifra Android.

For min del var det ikke noe gøy hver gang Androiden krasja og jeg måtte re installere den, og sitte i timevis og konfigurere slik at telefonen fungerte så noen lunde for meg,da realiteten var at jeg bruker telefonen kun til å ringe, lese mail eller sende melding med uansett og det gjør iPhone helt glimrende stock.

Vil jeg "tukle" har jeg andre leketøy som jeg kan gjøre det med.

 

Android har "sust" forbi i utvikling, ja kanskje (sitter ikke igjen med det inntrykket selv), men liker langt etter med stabilitet, kvalitet og posisjon i markedet.

 

"Reagerer" på et par ting her som du skriver. Hvilken mobil hadde du som du sa du måtte reinstallere?

 

Å sette opp startskjermen etter personlig ønske og behov er noe du gjør en gang helt i starten, som ikke er avansert. Og hva er fordelen? Jo du får bedre overblikk over de tingene du bryr deg om, og produktiviteten øker da du kan gjøre de vanligste mobiloppgavene raskere en noen andre. Det er kun fordeler med dette. Hvis det skulle mot formodning bli for vanskelig for enkelte, så kan de jo bare ha snarveier til applikasjoner sånn iPhonen hadde i 2007. Og den dag i dag og.

 

Forstår godt at applebrukere tolker dette som "tukling". De har jo ikke en drit valgmuligheter selv, så de blir jo helt forvirra når de endelig får noe annet i hendene.

 

realiteten var at jeg bruker telefonen kun til å ringe, lese mail eller sende melding med uansett og det gjør iPhone helt glimrende stock.

 

Om dette er ditt bruksmønster så har du helt rett i at du klarer deg ypperlig med en iPhone.

Endret av KjellGu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og btw så fungerer exchange mail dårlig på android. Neste alternativ blir W7P, men de er vel så dyre.

Hva mener du med "fungerer dårlig"? At det ikke virker? At du savner en og annen funksjon? Jeg mener, Exchange mail har fungert fint på Android-telefoner siden v.2.1. - så det er litt rart at det ikke skal virke på 3.0. tablets?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Og btw så fungerer exchange mail dårlig på android. Neste alternativ blir W7P, men de er vel så dyre.

Hva mener du med "fungerer dårlig"? At det ikke virker? At du savner en og annen funksjon? Jeg mener, Exchange mail har fungert fint på Android-telefoner siden v.2.1. - så det er litt rart at det ikke skal virke på 3.0. tablets?

Dårlig synking av flere mapper, dårlig kalender, dårlig varsling, masse krøll ved synkronisering av kontakter osv.

 

Jeg avsluttet mitt eierskap med android på 2.2.

Android 2.1 og 2.2 fungerer heller ikke(i det hele) med Exchange 2010.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forstår godt at applebrukere tolker dette som "tukling". De har jo ikke en drit valgmuligheter selv, så de blir jo helt forvirra når de endelig får noe annet i hendene.

Som sagt hvorfor tukle, når det fungerer fint slik som det er.

 

Det slår ikke dere "androidbrukere" at ikke alle folk deler deres verdens syn, og det at iPhone's "gamle" design fungerer ypperlig for veldig mange?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...