Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Nå er det forresten ikke lenge til min favoritt kommer :D

http://www.amobil.no/artikler/utradisjonelt_brett_rundt_hjornet/93241

Min favoritt også.

 

Men kanskje 2 dumme spørsmål. Vil det bli mulig å legge inn Windows 7 på den maskinen der via et microSD kort?

 

Og hvordan er ytelsen på CPU'en og GPU'en i den Asus Tablet'en der i forhold til Intel Core 2 Duo 1.4 GHz og GeForce 320m som er i MacBook Air?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber på Spaceworld Jessheim, og vi har iPad 2 på lager. Om det er aktuelt å komme til vår butikk geografisk sett er det bare å ringe angående akkurat den du vil ha, så sjekker vi og eventuelt reserverer.

Endret av Edian
Lenke til kommentar

Ble iPad på meg også. Jeg må le litt av de som har stått på liste i ukesvis og gått og spekulert i hvilket nummer de va på listen og blablabla. Jeg snakka med en kompis på Lefdal på torsdag som sa at de ikke hadde lov til å ha lister hos seg, og at salget startet 17 blank. Jeg var på Lefdal Storo 16.35, da stod det kanskje ti foran meg i køen. 40min senere var jeg den stolte eier av en hvit 32gb 3G :D

 

satt med den i hele går kveld. det er jo veldig gøy, men Apple er jo Apple, og jeg savner endel fra Desire'n. jeg skal passe på å bruke den pent og uten riper for jeg regner med den selges til høsten.

Lenke til kommentar

Apple-dingser kan utnytte hele plassen til apps, i motsetning til f.eks. den latterlig elendige plassen telefoner som HTC Desire tildeler apps ... der er det vel snakk om bare litt over 100 MB? De fleste Android-telefoner har blitt bedre på dette, men poenget er uansett at selv en 16 GB iPad ville sannsynligvis ha hatt plass til det du måtte ønske å installere av apps. Jeg mener ikke at det var dumt å kjøpe 32 GB, for all del, tenkte bare jeg skulle si det i tilfelle du trodde Apple hadde en like lurvete internminne-policy som HTC hadde inntil nylig.

 

Selv nå har jo Android Market en grense på 50 MB for apps, mens du får kjøpt apps på godt over gigabyten til iOS. Jeg vil tro at Android Market etterhvert vil åpnes for større apps, men det er vel fremdeles en stor andel telefoner på markedet som vil kunne få trøbbel med store apps.

Lenke til kommentar

Apple-dingser kan utnytte hele plassen til apps, i motsetning til f.eks. den latterlig elendige plassen telefoner som HTC Desire tildeler apps ... der er det vel snakk om bare litt over 100 MB? De fleste Android-telefoner har blitt bedre på dette, men poenget er uansett at selv en 16 GB iPad ville sannsynligvis ha hatt plass til det du måtte ønske å installere av apps. Jeg mener ikke at det var dumt å kjøpe 32 GB, for all del, tenkte bare jeg skulle si det i tilfelle du trodde Apple hadde en like lurvete internminne-policy som HTC hadde inntil nylig.

 

Selv nå har jo Android Market en grense på 50 MB for apps, mens du får kjøpt apps på godt over gigabyten til iOS. Jeg vil tro at Android Market etterhvert vil åpnes for større apps, men det er vel fremdeles en stor andel telefoner på markedet som vil kunne få trøbbel med store apps.

Så vidt jeg vet er det vel kun desire som har hatt det problemet, alle nye Android-moddeller har mye større internminne og android støtter lagring apps på minnekort ;)

Det finnes også apps til android på langt over 50mb, man laster ned de resterende i selve applikasjonen. Dette vil i hvert fall ikke være noe problem på android-tablets.

Lenke til kommentar

Mange har fortsatt Desire, og jeg har HTC Legend ... som har samme problem. P.t., etter å ha flyttet alt som kan flyttes til minnekortet, har jeg ca 18 MB ledig, og får stadig beskjed om at minnet mitt snart er fullt. Lagring av apps på minnekort er en løsning for telefoner med 2.2 eller nyere, men selv da er det jo unødvendig knotete å måtte gå inn i apps-oppsettet og flytte apps til minnekortet? Mulig det er bare jeg som synes dette godt kunne ha fungert på en bedre måte :p

Lenke til kommentar

*mine innlegg*

 

Litt skummelt at Samsung Galaxy Tab 10.1 lanseres i samme tidsperiode som skattepengene kommer :/

 

Den frister veldig med denne sammen med tvilling-sim på netcom abonnementet jeg allerede har fri-surf på.

 

 

Har den en overgang til hdmi?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gå for en 32 eller 64 gb Ipad 2 3G :hmm:

Tror du at 16 så vidt holder, gå for 32. Tror du at 32 så vidt holder, gå for 64.

Mye penger er det uansett, og det eneste du kan angre på at du valgte for få gigabyte.

Lenke til kommentar

Vært litt fram og tilbake om Samsung 10.1 kommer med mulighet for vanilla Honeycomb. Noen som har sett noen endelige bekreftelser den ene eller andre veien?

Det siste eg har fått med meg er at de lanseres med vanilla og kommer med en valgfri oppdatering med touchwiz senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...