Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gaea skrev (9 timer siden):

Irriterer meg over de er tomme for stangselleri, og at de på min lokale butikk kun selger økologisk stangselleri. Jeg vil gjerne ha muligheten til å kjøpe stangselleri billigst mulig. Jeg kjøper alt jeg kan av grønnsaker og frukt first price. 

Holder meg borte fra First Price guleroettene.

Kjipt, naar de lukter og smaker diesel.

For aa slippe aa luke, sprer de whitespirit eller diesel over aakeren, slik at, ugraset doer og guleroettene klarer seg.

Lenke til kommentar
Gaea skrev (11 timer siden):

Irriterer meg over de er tomme for stangselleri, og at de på min lokale butikk kun selger økologisk stangselleri. Jeg vil gjerne ha muligheten til å kjøpe stangselleri billigst mulig. Jeg kjøper alt jeg kan av grønnsaker og frukt first price. 

Økologiske grønnsaker er irriterende. Er ikke så keen på å bruke tregangeren på falmende, dvaske og bortgjemte grønnsaker som har naturlige skavanker til fordel for de pompøse og fargerike kjemikaliedruknede fristelsene for å kanskje om 45 år ha 0,003% mindre sjanse for å utvikle hjernekreft gitt at man ikke har gener som gjør at man får det uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pliscin skrev (6 minutter siden):

Økologiske grønnsaker er irriterende. Er ikke så keen på å bruke tregangeren på falmende, dvaske og bortgjemte grønnsaker som har naturlige skavanker til fordel for de pompøse og fargerike kjemikaliedruknede fristelsene for å kanskje om 45 år ha 0,003% mindre sjanse for å utvikle hjernekreft gitt at man ikke har gener som gjør at man får det uansett.

Er det noen som kjøper de økologiske grønnsakene, altså? De koster mer og ligger lenger i hylla og blir dårlige (fordi pris!), så om du kjøper noe av det må du egentlig spise det opp samme dag. 

Ideen er sikkert god, men om jeg må velge mellom å betale 15 eller 35 kr for en sitron, så går jeg for 15. Hver gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 timer siden):

Er du sikker på at du vil ha detaljer? 

Haha, det plager ikke meg. 

Pliscin skrev (52 minutter siden):

Økologiske grønnsaker er irriterende. Er ikke så keen på å bruke tregangeren på falmende, dvaske og bortgjemte grønnsaker som har naturlige skavanker til fordel for de pompøse og fargerike kjemikaliedruknede fristelsene for å kanskje om 45 år ha 0,003% mindre sjanse for å utvikle hjernekreft gitt at man ikke har gener som gjør at man får det uansett.

Ja, enig. Og jeg prøver å unngå bevisst å spise økologisk, av prinsipielle årsaker, se folkeopplysningens episode om økologisk mat.

:utakt skrev (43 minutter siden):

Er det noen som kjøper de økologiske grønnsakene, altså? De koster mer og ligger lenger i hylla og blir dårlige (fordi pris!), så om du kjøper noe av det må du egentlig spise det opp samme dag. 

Ideen er sikkert god, men om jeg må velge mellom å betale 15 eller 35 kr for en sitron, så går jeg for 15. Hver gang. 

Ja, jeg kjøper stangselleri økologisk, men ikke fordi jeg vil. Fordi nærmeste butikken ikke har større utvalg. Økologisk er eneste alternativ. Jeg er helt enig, jeg velger helst det billigste alternativet, bryr meg ikke om grønnsakene/fruktene ikke ser pene ut. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (På 3.4.2023 den 6.21):

Folk som klager på priskrig på godteri. Ånei, det er så moralsk forkastelig og det ødelegger for folk som vil leve sunt. Så ikke kjøp da for faen! La oss som ikke har all verdens med penger og som liker godis få kose oss med dette.

Og så i neste åndedrag klager de på Joker for at de IKKE setter ned prisene, og mener at Joker "Utnytter kunder som ikke er prisbevisste".
Hjelpes...
Alt er plutselig "skandale" eller "forkastelig", og alt vris og vrenges på. 

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (1 time siden):

Økologiske grønnsaker er irriterende. Er ikke så keen på å bruke tregangeren på falmende, dvaske og bortgjemte grønnsaker som har naturlige skavanker til fordel for de pompøse og fargerike kjemikaliedruknede fristelsene for å kanskje om 45 år ha 0,003% mindre sjanse for å utvikle hjernekreft gitt at man ikke har gener som gjør at man får det uansett.

Men apropos økologiske varer og det å utnytte/lure kunder;
På min lokale Rema ligger økologiske og "vanlige" agurker rett ved siden av hverandre på en måte som gjør at de ofte flyter litt inn i hverandre. Virker bevisst lagt opp for å øke sjansen for at folk skal ta feil. 

Endret av KalleKanin
Feil sitering....
Lenke til kommentar

At det eksisterer et forum som tillater så unødvendige kommentarer av enkeltpersoner. 

Når enkelte klarer å lire ut av seg "oppmerksomhetshore" og "drar på sykehus for for å få sympati" når denne kvinnen har havnet på sykehus fordi hun måtte opereres for å ha blitt gravid utenfor livmoren og kanskje ikke kan bli gravid igjen, da kjenner jeg at dette er ganske ugreit. Er det så jævlig vanskelig å ha litt empati? Er det så jævlig vanskelig å være et medmenneske? Det er ok å rette konstruktiv kritikk, men dette er bare destruktiv kritikk og det er å være et slemt og stygt menneske å si slike ting. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
tsetsefluen skrev (5 minutter siden):

@Gaeabedrevitere og folk som ler av andre sin ulykke, finner man spesielt på Facebook. Der har du garantert livets harde skole som skal lire av seg hva de selv har opplevd og måtte tåle. Ja de nedgraderer andre sine lidelser og hevder de personlig hadde tålt det selv

Så enig. Ydmykhet og empati er av og til en mangelvare. Jeg er ikke en offentlig person en gang, men jeg får så vondt på andres vegne av å lese kommentarfelt at jeg faktisk må la være å lese det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (22 minutter siden):

At det eksisterer et forum som tillater så unødvendige kommentarer av enkeltpersoner. 

Når enkelte klarer å lire ut av seg "oppmerksomhetshore" og "drar på sykehus for for å få sympati" når denne kvinnen har havnet på sykehus fordi hun måtte opereres for å ha blitt gravid utenfor livmoren og kanskje ikke kan bli gravid igjen, da kjenner jeg at dette er ganske ugreit. Er det så jævlig vanskelig å ha litt empati? Er det så jævlig vanskelig å være et medmenneske? Det er ok å rette konstruktiv kritikk, men dette er bare destruktiv kritikk og det er å være et slemt og stygt menneske å si slike ting. 

spacer.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...