Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Farlige lovbrytere i Norge blir anmeldt, sluppet løs, anmeldt, sluppet løs, anmeldt og sluppet løs igjen. 
Det hele er en vits. 

Quote

Vest politidistrikt har stanset en mann i 40-årene for kontroll for tredje dag på rad.

Onsdag ble mannen tatt i laserkontroll og anmeldt for kjøring uten gyldig førerkort. Torsdag ble mannen tatt for promillekjøring, og fredag ble han igjen tatt for kjøring i påvirket tilstand.

- Urovekkende! skriver Vet politidistrikt.

Mannen er anmeldt.

Takket være at politiet slipper løs forbrytere har denne mannen kjørt uten gyldig førerkort og med ruspåvirking på veiene to dager på rad og utgjørt en stor trafikkrisiko. 

Hvem vet hvor mange dager til han skal kjøre i ruspåvirkning uten lappen før politiet finner ut at det kan være lurt å fengsle ham... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
debattklovn skrev (1 time siden):

Farlige lovbrytere i Norge blir anmeldt, sluppet løs, anmeldt, sluppet løs, anmeldt og sluppet løs igjen. 
Det hele er en vits. 

Takket være at politiet slipper løs forbrytere har denne mannen kjørt uten gyldig førerkort og med ruspåvirking på veiene to dager på rad og utgjørt en stor trafikkrisiko. 

Hvem vet hvor mange dager til han skal kjøre i ruspåvirkning uten lappen før politiet finner ut at det kan være lurt å fengsle ham... 

Det vanlige er vel å ta beslag i kjøretøy ved slike gjentakelser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Hvem vet hvor mange dager til han skal kjøre i ruspåvirkning uten lappen før politiet finner ut at det kan være lurt å fengsle ham... 

Det er ikke politiet som bestemmer dette, det er loven og da juristene som avgjør.
Så nattpatruljen fra Trondheim der det var en gjenganger og politiet var jo møkklei av å ta samme fyren xxxx ganger - bortkastet tid de kunne brukt på annet iom han slapp jo ut asap uansett. Lovene skulle helt klart blitt endret, gjengangere bør sitte inn, samt lengre og lengre for hver gang. Livstid om nødvendig mener nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Togtabeller som er ikke-eksisterende... De finnes selvsagt ikke lengre på papir, siden det ble bestemt at det ikke var miljøvennlig. Men finnes strekningen Jærbanen her? https://www.vy.no/trafikk-og-ruter/rutetider?item=2893

Klarer ikke å finne den der. (Stavanger-Egersund, Egersund-Stavanger), under rutetabeller for tog. Å skulle sjekke togtidene for en kjeftende gjest hver gang, er en prøvelse. Mens personen klager over at de ikke lengre deler ut de små rutetabellene av papir. 

Lenke til kommentar
On 9/10/2020 at 5:06 PM, Budeia said:

Uvanlig å tørke ting på el-produkter?

Bør også være et nei-nei å tørke klær på tregjenstander, som dører, trestoler, trebord og henge dryppende klær over parkett. 

Det ser ut som om lukten heldigvis ikke fikk satt seg. Fikk renset med ispropanol.

Bør jeg si noe til henne eller skal jeg satse på at det var et engangstilfelle? Har ikke lyst til å ødelegge relasjonen med kjefting og ved å fortelle hva som ikke må gjøres.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (15 minutter siden):

Har ikke lyst til å ødelegge relasjonen med kjefting

Kan utsette problemet ved å tenke at dere sikkert ikke blir samboere uansett. Men selv om du tenker det, kan dagen plutselig komme der dere flytter sammen og det er duket for "sure sokker, sure kluter, søppel som ikke blir sortert eller tatt ut" :)

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Budeia said:

Kan utsette problemet ved å tenke at dere sikkert ikke blir samboere uansett. Men selv om du tenker det, kan dagen plutselig komme der dere flytter sammen og det er duket for "sure sokker, sure kluter, søppel som ikke blir sortert eller tatt ut" :)

Jeg har dårlig erfaring med å bli samboer. Jeg liker bedre å bo hver for seg og møtes på helg.

Jeg er ikke allergisk mot sure kluter så lenge de ikke legges på en kostbar gjenstand. Fine ting bør helst ikke lukte sur klut. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...