Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Quote
Til foreldre og voksne som jobber med barn:
I kveld ble jeg kontaktet av en ung voksen som hadde scrollet på videoer av hunder og valper på appen TIK TOK, hvor det plutselig dukket opp en video av en mann som skjøt seg selv i hodet. Det var en hund i bakgrunnen.. Personen som fortalte meg dette har nå kastet opp i flere timer etter å ha sett videoen.
Det viser seg at det er ett par videoer av enkelte folk som har tatt selvmord og livestreamet det på facebook som har blitt lagret og som nå trender på tiktok - en app som veldig mange barn og tenåringer bruker. Videoen viser en mann med skjegg og briller som sitter i sin gamingstol og skyter seg selv i hodet.
Det er dessverre barn ned i 10 år som allerede forteller at de har sett filmen.
Det er ikke første gang ting som dette deles, og barn kan også være raske med å vise og fortelle venner dersom de ser sjokkerende ting på nettet.
Det er så viktig at dere snakker med barna om at dersom de har sett ubehagelige eller ekle ting, eller den dagen de kommer over noe som er vondt eller skremmende - må de fortelle om det til en voksen hjemme og/eller på skolen. Og fortell de også at de ikke må vise sånt til vennene sine. Fortell de at hvis noen vil vise dem ekle ting så kan de - og har de lov å si: «nei, jeg vil ikke se. Jeg vil ikke høre om det!»
Lær dem også å alltid rapportere voldelig, skadelig og seksuelt innhold de kommer over til selve appen. Jeg anbefaler også at man følger med og setter seg inn i de appene barna bruker, og følger anbefalte aldersgrenser. Det viktigste er uansett dialogen man har med sine barn, både hjemme og på skolen, slik at det alltid er trygt å komme til deg som voksen og fortelle om vonde ting, møte forståelse og støtte.
Del gjerne da dette kan stoppe andre barn fra å se dette, og at flere barn kan få hjelp til å snakke om det dersom de har sett skremmende og vonde ting

!!1!1! WO"!!

Har de ikke vært på nettet eller? Det var mye verre i perioden 2000-2010. Goatse, gore, halshugginger, en dude som blir pult av hester og alt mulig. Ikke freak ut, a.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere voksne har blitt ofre for lignende videoer, etter at Dagbladet hadde en overskrift med "Obduksjon av overvektig". Artikkelen var bak betalingsmur, men flere valgte å søke opp videotittelen på youtube, og hadde plutselig åpnet en fullstendig obduksjon av ei dame med svært fet mage og fettlever. 

Greit nok at de har funnet ut at tjære (fra sigaretter) setter seg fast i lungene, ved hjelp av obduksjoner. Men det er også noe veldig skremmende ved praksisen. Det er tross alt partering av lik det dreier seg om. Og praksisen startet med at lik ble røvet fra kirkegårdene, så de ivrige vitenskapsfolkene kunne få stilt sine behov for å se de indre organer. 

Lenke til kommentar

Når skal de lære - er det mulig sier jeg bare. [Adressa +]

Forrige uke fikk strekningen helt ny asfalt. Nå må deler av den rives opp

- Vi skulle ønske at vi hadde fått kommunen til å sette i gang tidligere med arbeidet, sier Trøndelag fylkeskommune.

Slikt må jo koste mye mer enn nødvendig, å 'alltid' komme i etterkant med å grave opp, igjen. Både arbeid og kø som koster samfunnet - for ikke å snakk om klatting med asfalt slik at man får flikking og dårligere kvalitet. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Dubious said:

Ordene vegan og vegetarian 
Husker aldri forskjellen på de, så når jeg får opp reklame på vegansk ost så tenker jeg, hvorfor ikke bare ete normal ost laget av melk.

Du er nok ikke den eneste. Sett dem under fellesbetegnelsen "rare mennesker som man ikke kan forstå seg på" .

"If I would be able to explain one of these things, eternity for example, I would not mind if they thought that I was crazy..." 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ulogiske og irriterende ting.

Insta: "Follow xxx, yyy and others you know to see their photos and videos" under Activity! Går ikke an å slå av skiten heller.

FB: "People you may know" der man ser notifications! Please...

Messenger: Notification m/lyd når man får melding fra folk man ikke kjenner! Går ikke an å slå av, er det mulig ?

Lenke til kommentar
Dubious skrev (8 timer siden):

Ordene vegan og vegetarian 
Husker aldri forskjellen på de, så når jeg får opp reklame på vegansk ost så tenker jeg, hvorfor ikke bare ete normal ost laget av melk.

Eneste du trenger å huske er at vegansk er falskt. Vegansk ost eksisterer ikke, ost er et meieriprodukt.

Er en grunn til at til disse alternativene til melk markedsføres som "mylk".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...