Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At leger motsier seg selv når de snakker om farene ved vedvarende bruk av Otrivin. De påstår at effekt forsvinner etter 7-10 dager og at man blir avhengig.

Ja, man blir avhengig ved vedvarende bruk. Man blir avhengig fordi kroppen blir avhengig av effekten som fortsetter i flere tiår. Hadde virkestoffet i Otrivin sluttet å funke etter ei uke, så hadde man ikke blitt avhengig. Man hadde ikke brukt nesesprayen i mer enn ei uke.

Og at de pusher Nasinex som et virkemiddel mot Otrivin. Nasinex har ikke effekt før etter 7-10 dager, og da er den minimal. Det tar 7-10 dager å bli kvitt avhengigheten av Otrivin ved å gå cold turkey.

Lenke til kommentar

NHI skriver om spenningshodepine:

"Vanlige årsaker til spenningshodepine er depresjon og angst."

Under behandling av spenningshodepine skriver de:

"Det er viktig å fastslå og forklare at det ikke er en alvorlig sykdom som er årsak til smertene."

Amøber.
Dette er de samme folka som påstår at damping har større sjanse for kreft enn røyking.

Lenke til kommentar
Dragen skrev (5 timer siden):

At leger motsier seg selv når de snakker om farene ved vedvarende bruk av Otrivin. De påstår at effekt forsvinner etter 7-10 dager og at man blir avhengig.

Ja, man blir avhengig ved vedvarende bruk. Man blir avhengig fordi kroppen blir avhengig av effekten som fortsetter i flere tiår. Hadde virkestoffet i Otrivin sluttet å funke etter ei uke, så hadde man ikke blitt avhengig. Man hadde ikke brukt nesesprayen i mer enn ei uke.

Og at de pusher Nasinex som et virkemiddel mot Otrivin. Nasinex har ikke effekt før etter 7-10 dager, og da er den minimal. Det tar 7-10 dager å bli kvitt avhengigheten av Otrivin ved å gå cold turkey.

Det har ikke fjatt å si at du blir avhengig av otrivin. Faren er i at det også sliter og etser på nesa di.

Du skal være forsiktig med hva du sniffer, Otrivin, snufftobakk, forbudte stoffer etc.

Dessverre er det mange som bruker sånt som som bruker Otrivin.

Det er værre enn Værst.

Otrivin er bare for å lindre når Nesa er helt tett.

Om du bare er litt forkjølet eller av andre grunner litt tett i nesa, dvs all form av rens, så skal du istedenfor bruke saltvanns spray. Om nesa er sår og tørr etter feber/forkjølelse så bruk nozoil olje spray.

Både saltvannspray og nozoil spray er veldig naturlig og snille mot nesa. Saltvann er jo det nese har fra før.

 

 

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (På 3.9.2020 den 18.39):

Burde lagt det i lommeboken med en gang. Den gjorde jeg med et jeg fikk på biltema med 1000kr for 3 dager siden.

Sykkel eller motorsykkel-produkter bør nok ikke kjøpes der. Selvsagt fristende, siden det er mye billigere å kjøpe en sykkel eller utstyr der. Men i lengden blir det sannsynligvis dyrere - mye dyrere. Så denne tøffe jærbuen måtte reise til deres hovedkontor på Jessheim. 

https://www.tv2.no/underholdning/11611598/

Lenke til kommentar

Hodet mitt prøver å overtale meg til å kjøpe Nintendo Switch. Jeg er altfor gammel til å bruke masse tid til å spille Nintendo og jeg liker sikkert ikke halvparten av spillene engang, men noen ganger får jeg intenst lyst til å prøve de nye 2D Mario, Mario Kart og remaken av Link's Awakening. Og så koster det ca 4 000 kr for konsollen, ca 500 for spillene og ca 500 for en ordenlig håndkontroll JEG KAN IKKE BRUKE SEKS TUSEN KRONER PÅ DET TULLET HER MEN JEG HAR LYST LIKEVEL GÆÆÆÆH!

Endret av :utakt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (6 timer siden):

Hodet mitt prøver å overtale meg til å kjøpe Nintendo Switch. Jeg er altfor gammel til å bruke masse tid til å spille Nintendo og jeg liker sikkert ikke halvparten av spillene engang, men noen ganger får jeg intenst lyst til å prøve de nye 2D Mario, Mario Kart og remaken av Link's Awakening. Og så koster det ca 4 000 kr for konsollen, ca 500 for spillene og ca 500 for en ordenlig håndkontroll JEG KAN IKKE BRUKE SEKS TUSEN KRONER PÅ DET TULLET HER MEN JEG HAR LYST LIKEVEL GÆÆÆÆH!

4000 + 500 + 500 er 5000. Da er det ikke så ille. Gjør det! Gjør det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pliscin skrev (1 minutt siden):

4000 + 500 + 500 er 5000. Da er det ikke så ille. Gjør det! Gjør det!

Jeg er dårlig til å runde av/opp/ned. La til konsoll, håndkontroll, og tre spill i en handlekurv på Komplett nå. 6812 kr ... 

Så kan jeg sikkert spare noen hundrelapper ved å shoppe litt rundt, men det ligger rundt der. Meh. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (5 minutter siden):

Jeg er dårlig til å runde av/opp/ned. La til konsoll, håndkontroll, og tre spill i en handlekurv på Komplett nå. 6812 kr ... 

Så kan jeg sikkert spare noen hundrelapper ved å shoppe litt rundt, men det ligger rundt der. Meh. 

Litt off topic, men hvis dette er noe du har råd til og vil ha og kan få glede av, syns jeg ikke det høres så galt ut.
Jeg vil heller ikke si at man blir for gammel til å spille Nintendo og lignende. Livet er kort, hvorfor ikke gjøre det man har lyst til hvis man har muligheten til det.

Men det er selvsagt opp til deg om du gidder å bruke penger på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Psykake skrev (På 30.8.2020 den 17.44):

Folk som er så borte i natta at de arrangerer et rave i et gammelt tilfluktsrom med en trang inngang/utgang,  dieselaggreat og 200 personer. 

Det er så ansvarsløst og farlig at det å angre i ettertid, rett og slett ikke holder. 

Disse individene burde straffeforfølges.. Liv kunne gått tapt og det viser seg nå at flere har fått hjerneskader som følger.. 

https://www.vg.no/nyheter/i/dOoWMX/deltagere-fra-grottefesten-behandles-for-hjerneskader

SirOwen skrev (På 30.8.2020 den 20.26):

Er alle katter nå pålagt å ha chip i øret? Hvordan vet ellers dyrebeskyttelsen at kattene ikke hører hjemme hos noen?

Nei, og det er litt av problemet. Med en slik chip så kan man ihvertfall finne ut hvem som eier katten, og finne ut om den har stukket av eller faktisk blitt forlatt.. Om dyret har blitt forlatt så burde vedkommende få bot eller verre.. Dette er dyr som har mye følelser og blir traumatiserte av å være for seg selv. De har ikke gode muligheter for å leve ute i naturen heller så derfor er det ofte dårlige kår. 

Jeg ønsker ikke å poste bilder av det, men dyrebeskyttelsen fikk for eksempel en katt med et infisert øye inn.. Øyet var over dobbelt så stort som det andre øyet grunnet infeksjonen. Heldigvis fikk de hjulpet han, og det var vist ikke langt unna å ta livet av stakkaren.. Så hører man om alt annet som skjer om disse kattene.. 

Min foster katt er utrolig redd, ja, det er vanlig at de er redd og skeptisk i starten, men med såkalte redde katter så er det mye mer. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så tabu for voksne mennesker å gå med sko med borrelås? Det er jo egentlig genialt, selv om man blir oppfattet som like intelligent som en 6-åring. Er det virkelig så mye bedre med lisser? Man kunne jo laget en hybrid-løsning også. Har et par joggesko som må knytes, og lissene går opp hele tiden. Irriterende.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...