Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør deg selv om du ville satt 2500 på Real-seier med 4 i odds

 

Altså jeg hadde ikke gjort det med penger rett fra egen lomme.

Men det ligger 100kr innsats i bunn her.

Satt inn 100kr på unibet, vant 300, la 300 på ei rekke og kan vinne 9900...

 

Det blir vel ikke som å si at 2500kr står på spill? 100kr står på spill.

Eller er jeg helt på bærtur med denne rasjonaliseringen?

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Er det mulig å cashe ut en tusenlapp og vedde for resten?

 

Ja, penger jeg "casher ut" kommer på unibetkontoen først så jeg kan bare legge noe av det på Real igjen.

Ikke helt dumt kanskje, jeg vet ikke.

 

Men ikke alltid man får lov til å cashe ut noe som helst av uvisst grunn, så det er litt automatisert damage control fra unibet her føler jeg.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Om Real Madrid vinner i kveld kan jeg vinne 10000kr, siste kampen i en trippel med 300kr innsants... men kan cashe ut bettet nå og få 2500kr.

Jeg klarer faen ikke å bestemme meg.

Bayern V Real pluss Atletico-Leicester og Monaco-Dortmunt sikret meg 25000 på 200kr innsats (pluss 500 innskuddsbonus) i fjor :-)

Lenke til kommentar

 

Spør deg selv om du ville satt 2500 på Real-seier med 4 i odds

 

Altså jeg hadde ikke gjort det med penger rett fra egen lomme.

Men det ligger 100kr innsats i bunn her.

Satt inn 100kr på unibet, vant 300, la 300 på ei rekke og kan vinne 9900...

 

Det blir vel ikke som å si at 2500kr står på spill? 100kr står på spill.

Eller er jeg helt på bærtur med denne rasjonaliseringen?

 

Du er på bærtur.

 

Du kan velge mellom 2500 garanterte kroner, eller 10.000 usikre kroner.

 

Det blir akkurat det samme som å satse 2500 for å kanskje vinne 10.000.

 

Det er ikke 100 kroner som står på spill, men 2500.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om Real Madrid vinner i kveld kan jeg vinne 10000kr, siste kampen i en trippel med 300kr innsants... men kan cashe ut bettet nå og få 2500kr.

Jeg klarer faen ikke å bestemme meg.

Bayern V Real pluss Atletico-Leicester og Monaco-Dortmunt sikret meg 25000 på 200kr innsats (pluss 500 innskuddsbonus) i fjor :-)

 

Det var heftig. Real har sikra meg 4000kr før så jeg burde bare stole på at de gjør jobben igjen.

 

 

Jeg klarer faen ikke å bestemme meg.

 

Tenk over dette: Hva vil du angre mest på? At du satser alle pengene og taper, eller at du casher ut nå og vinner 2500, samtidig som Real Madrid vinner?

 

 

Nå tenker jeg litt.

2500 vil ikke forandre noe. 10k betyr at bilen blir fikset, eller restplass til syden.

Jeg tar det.

Lenke til kommentar

Hun jeg driver med kaller meg gjerrig fordi jeg ikke bruker penger på unødvendige ting. Jeg bruker kun penger på ting jeg har bruk for, stort sett fordi jeg har en liten stilling og ikke får all verden å rutte for i måneden. Jeg passer alltid på at jeg har penger til mat og husleie først og fremst, så bruker jeg litt mer penger hvis det skulle være en måned hvor det blir en del jobbing.

 

Hun jeg driver med er arbeidsledig, men kjøper mye unødvendig drit på nett bare fordi det er på tilbud og klager på at hun ikke har råd til å betale husleie. Hun kan blant annet kjøpe 10 par sko (så bruker hun kanskje bare 2 av parene), låner penger av folk for å drikke på byen som hun da må skylde senere og kjøper frokosten, lunsjen og middagen ute selv om hun har 200 kroner på konto. I tillegg har hun bil som hun bruker tusenvis av kroner på.

 

Mulig jeg er gjerrig, men jeg vil heller være litt gjerrig og tenke over hva jeg bruker penger på enn å bruke unødvendige penger på drit i stedet for å prioritere husleie og andre ting. Æsj, hvorfor faller jeg for slike jenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte noe av noen på finn.

På posten pakkesporing står det:

 

Mottaker
3237 SANDEFJORD
Leveringsadresse
7014 SANDEFJORD

 

Jeg heter ikke 3237 SANDEFJORD sist jeg sjekka og jeg bor i 7014 Trondheim...

Ikke rart den ikke vil komme noe sted.

Pakken er sendt frem og tilbake til OSLO <-> STOKKE 3 ganger. Speilrefleks som sikkert blir ødelagt av all håndteringen nå...

Endret av Edgelord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun jeg driver med kaller meg gjerrig fordi jeg ikke bruker penger på unødvendige ting. Jeg bruker kun penger på ting jeg har bruk for, stort sett fordi jeg har en liten stilling og ikke får all verden å rutte for i måneden. Jeg passer alltid på at jeg har penger til mat og husleie først og fremst, så bruker jeg litt mer penger hvis det skulle være en måned hvor det blir en del jobbing.

 

Hun jeg driver med er arbeidsledig, men kjøper mye unødvendig drit på nett bare fordi det er på tilbud og klager på at hun ikke har råd til å betale husleie. Hun kan blant annet kjøpe 10 par sko (så bruker hun kanskje bare 2 av parene), låner penger av folk for å drikke på byen som hun da må skylde senere og kjøper frokosten, lunsjen og middagen ute selv om hun har 200 kroner på konto. I tillegg har hun bil som hun bruker tusenvis av kroner på.

 

Mulig jeg er gjerrig, men jeg vil heller være litt gjerrig og tenke over hva jeg bruker penger på enn å bruke unødvendige penger på drit i stedet for å prioritere husleie og andre ting. Æsj, hvorfor faller jeg for slike jenter.

Hun høres helt ærlig ut som en fremtidig Luksusfellen-deltaker. Du derimot høres veldig fornuftig ut, så det er hun som gjør feil her.

 

Å ikke bruke mer penger enn man har er en helt essensiell egenskap som alle burde lære fra de er små. Dessverre er det mange som ikke gjør det av ulike grunner og ikke lærer det heller før det er for sent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ting lover virkelig ikke bra nå, her er ting som kan gjøre at jeg går på en virkelig smell:

 

[x] Real Madrid taper og jeg vinner ikke 10.000 likevel (DE VANT!)

[x] Får ikke speilreflekskameraet jeg har kjøpt fra finn (Avsender har fått det i retur, de sender på nytt)

[ ] Bilen vil fortsatt ikke starte etter jeg skifter ut en del i morgen

[ ] Får påvist en kjønnsykdom (tester meg rutinemessig i morgen...)

[ ] Verdivurderingen på boligen på fredag blir lavere enn lånet på boligen

 

Jeg kommer til å endre dette innlegget og hake av med grønt eller rødt kryss etterhvert som ting skjer...

Det kan være et endelig bevis på at verden jobber aktivt mot meg.

 

EDIT: Ser ut som verden ikke jobber mot meg likevel

Endret av Edgelord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...