Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Det er verdens minste filleting å bli sint over. 

Hør på dere selv.. opprørt over at utenlendinger integrerer seg og vil feire NORGES NASJONALDAG med sitt flagg, det er smigrende og inkluderende og helt fantastisk herlig. Skjønner ikke hvorfor det at de bruker feil flagg i dine øyne skal ha noe å si. De prøver noe jævlig, jeg var aldri så oppfinnsom at jeg vaivet med mitt lands flagg, skulle ha gjort det siden det var tidenes mest badass flagg. 

Det eneste flagget meg og min familie noensinne kommer til å akseptere som vårt eget (det ble byttet ut under fredsforhandlinger med serberne......................) : 

Albania-Flag-Double-Headed-Eagle-OUTDOOR

Inb4 "JAMMEN DET NORSKE FLAGGET BURDE VÆRE DITT EGET" - klart, men jeg trenger ikke å forkaste det ene flagget for å omfavne dem begge. Har nok kjærlighet for begge deler. Jeg viftet gladelig med norskt flagg, skulle bare ønske jeg flagget mitt eget i tillegg også. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bruke andre flagg på Norges nasjonaldag blir vel litt som å skrive feil navn på en bursdagskake eller møte opp på Porsche-treff med Ferrari.

Eller du kan se at på det som at de ønsker å inkludere seg selv, vise frem flagget sitt og være stolt av hvor de kommer fra samtidig som de er stolt av å være norsk. De er tross alt ute og vifter med flagg.

 

 

Så det er helt greit å gå i nazist unfirom og tilhørende effekter som flagg etc.?

Flott stråmann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange av dere har faktisk sett noen gå i tog med et ikke-norsk flagg?

 

Jeg har vært i Oslo på 17. Mai i mange år, men har fremdeles til gode å se det. Så dette virker ikke som et problem man trenger å hisse seg opp over år etter år.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Å bruke andre flagg på Norges nasjonaldag blir vel litt som å skrive feil navn på en bursdagskake eller møte opp på Porsche-treff med Ferrari.

 

 

Ja, sant? Bagateller.

 

Om vi skal drive å hisse oss opp over noe så banalt over ett kors i ett rektangel, trenger vi ikke lenger hjelp av sosiopatiske ledere til å lage krig.. Fremgang? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Personlig liker jeg å se andre flagg på 17. mai. Jeg ser på det som et kompliment at folk fra andre land feirer grunnlovsdagen vår.

Men når de feirer den norske grunnlovsdagen kan de feire med norske flagg. Sine egne flagg kan de bruke på sine nasjonaldager om de ønsker. Det har nemlig ingen mening at andre flagg skal vises på denne dagen. Vi er heller ikke som amerikanerne og har flagget vårt på alt mulig, så denne dagen burde man respektere det norske flagget litt ekstra.

 

Det sagt har jeg aldri sett noe annet enn norske flagg på 17. mai her i Oslo. Jeg synes det er kjempeflott å se andre etnisiteter gå med norsk flagg!

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

Halvparten av de som er imot hadde blitt sinte da og, jeg skjønner tankegangen din, virkelig, jeg gjør det, mente også selv at kun norske flagg burde være flagget før, men det blir bare dumt å bli irritert over en utenlandsk barnefamilie som har lyst til å inkludere sitt eget flagg. De er stolte av det og har lyst til å vise det frem ved det norske, dere aner ikke hvilket stort kompliment det faktisk er. 

 

Lenke til kommentar

Ser heller ikke noe problem om utlendinger bruker sine flagg, så lenge det ikke utarter. Da forstår jeg at noen vil si fra.
Sint er ikke nøvending, men man trnger være hverken rasist eller nasjonalist for å ha en mening der.
Det er oftest så uskyldig, som at noen bare føler det tukler med tradisjoner og sånn de syns det skal være.
Å kalle dem rasister er drøyt.

Poenget er at "rasisme" er et veldig beslasta ord, og bør ikke brukes i hytt og vær. Det bare fører til mer motsetning og bråk.

Lenke til kommentar

Våknet at av et smell og noe bråk i dag tidlig, skjønte ikke hva det var. Gikk ut for å se.

Kroken som fiber et festet til på utsiden av huset har dradd seg ut av veggen pga. belastning etter de hengte opp kabel nr. 2 som går til andre husstanden i bygget. Møne på huset et slete halvveis av huset. Har verken TV eller internet!!! selvfølgelig skal de skje på fredags formiddag og nå blir det 100% ikke fikset før etter helgen!   ARGGGGH!!

Edit: Nå ble jeg enda mer irritert! Etter å ha snakket med nabo viser det seg at det var en gravemaskin som kjørte på veien som kjørte i kablene og førte til skaden. Og nå kommer forsikringsselskaper og styr inn i bildet om hvem som skal fikse/betale det. Det kommer jo til å ta en evighet.

Endret av depaderp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Halvparten av de som er imot hadde blitt sinte da og, jeg skjønner tankegangen din, virkelig, jeg gjør det, mente også selv at kun norske flagg burde være flagget før, men det blir bare dumt å bli irritert over en utenlandsk barnefamilie som har lyst til å inkludere sitt eget flagg. De er stolte av det og har lyst til å vise det frem ved det norske, dere aner ikke hvilket stort kompliment det faktisk er.

 

 

På hvilken måte er det et kompliment at noen tar med seg et annet flagg i feiringen av nasjonaldagen vår? Jeg gikk da vitterlig ikke rundt med norsk flagg da vi feiret Bastilledagen da jeg bodde i Frankrike? Det norske flagget ble dratt frem da vi feiret 17. mai.

 

Det er Norges grunnlov som feires, og dannelsen av en moderne nasjon, ikke Polen, Pakistan, Somalia og Vietnam.

Lenke til kommentar

 

Halvparten av de som er imot hadde blitt sinte da og, jeg skjønner tankegangen din, virkelig, jeg gjør det, mente også selv at kun norske flagg burde være flagget før, men det blir bare dumt å bli irritert over en utenlandsk barnefamilie som har lyst til å inkludere sitt eget flagg. De er stolte av det og har lyst til å vise det frem ved det norske, dere aner ikke hvilket stort kompliment det faktisk er.

 

På hvilken måte er det et kompliment at noen tar med seg et annet flagg i feiringen av nasjonaldagen vår? Jeg gikk da vitterlig ikke rundt med norsk flagg da vi feiret Bastilledagen da jeg bodde i Frankrike? Det norske flagget ble dratt frem da vi feiret 17. mai.

 

Det er Norges grunnlov som feires, og dannelsen av en moderne nasjon, ikke Polen, Pakistan, Somalia og Vietnam.

 

 

 

La de nå gå med flagget sitt da, det går jo ikke an å forby det liksom.. Er det ikke derfor vi feirer 17.mai? Altså en fri selvstendig nasjon.. Med trykk på FRI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Ja, nasjonen Norge. Alle land har sin nasjonaldag, da kan de gå med sine flagg. Det er ingen logisk grunn til at de skal gå med andre flagg på 17. mai, det er i grunn respektløst.

Lenke til kommentar

Hadde jeg gått å viftet med Norsk flagg i Sverige den 6 juni, ville jeg følt at jeg tabbet meg ut og blitt helt flau.

Forstår ikke hvorfor noen vil bruke eget flagg i andre lands nasjonaldag. Men man syns kanskje det passer bedre i Norge enn andre steder? Det kan sikkert regnes som et kompliment også, ser den.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...