Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste hadde vært å ikke bruke shampoo i det hele tatt. Shampoo fjerner de naturlige oljene i håret ditt, noe som er grunnen til hvorfor håret ditt blir skikkelig fett iløpet av noen dager, håret overproduserer oljer fordi du har strippet det for naturlige oljer. Man anbefales ikke å vaske håret så ofte heller, dusjer du hver dag så ta håret kun ett par ganger i uken for å spare det. Det aller beste er å ikke bruke shampoo i det hele tatt som sagt, du kan få sunt og vakkert hår ved å ikke bruke shampoo i det hele tatt, men da må du gå igjennom 1-2 måneder med skikkelig, skikkelig fett hår før det stabiliserer seg selv. Skulle ønske jeg gadd.

 

Har jeg også hørt. Noen sverger til å kun bruke balsam.

 

Malapropo: folk som bruker "w00t" feil. Det betyr ikke det samme som "what?"

W00t? Kødder du? Jeg har alltid trodd det betydde what (woot). Uttales jo likt.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

 

Kjøpte en sjampo hos frisøren. Koster 100kr mer enn på nett. Angrer som faen. Kjøper aldri i frisør hva faen tenkte jeg med. Dumming.

Ut i fra hva du forteller, så koster den minst 100 kroner, som allerede er alt for dyrt for en shampoo.
Kostet 300kr :cry:

si til frisøren att du ikke er interessert i en så dyr shampoo, ikke vent gjør det i dag Lami si du skal ha pengene til bake.

Jeg tenkte; fuck it. Tok den heller i bruk.

 

Det var en flass sjampo. Den varer heldigvis ganske lenge så får trøste meg med det :p

Lenke til kommentar

Alltid syntes det er fascinerende at folk blander ord som høres ganske like ut på norsk, men som har ulik betydning.

Dette tydeliggjøres veldig enkelt ved å oversette det til et annet språk:

 

He = Han
Him = Ham

 

Han gikk etter ham.

He went after him.

 

Man reagerer på feilen hvis man hører en engelskmann si "he went after he".

 

Akkurat som
Og = And
Å = To

 

Å leve og la dø.
To live and let die.
 

Endret av 1Dr.E
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alltid syntes det er fascinerende at folk blander ord som høres ganske like ut på norsk, men som har ulik betydning.

Dette tydeliggjøres veldig enkelt ved å oversette det til et annet språk:

 

He = Han

Him = Ham

 

Han gikk etter ham.

He went after him.

 

Man reagerer på feilen hvis man hører en engelskmann si "he went after he".

 

Akkurat som

Og = And

Å = To

 

Å leve og la dø.

To live and let die.

To try and do something. ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det både virker slurvete og låter ukorrekt.

 

For meg er setningen over en beskrivelse av å prøve å gjøre det, og å faktisk gjøre det i tillegg.

"To try to do it" beskriver for meg at man forsøker å gjøre det.

 

 

Though “try to do” can always be substituted for “try and do,” the latter has a shade of meaning that justifies its existence; in exhortations it implies encouragement–the effort will succeed–; in promises it implies assurance–the effort shall succeed.

It is an idiom that should be not discountenanced, but used when it comes natural.

...

How correct is Fowler’s statement that “try to do can always be substituted for try and do”?

As a rule, it has its pitfalls.

For example, consider the following headline and sentence:

Two Judges Try and Fail to Shut Down Union Rights

 

It’s better to try and regret, than not to try and regret.

 

In the first example, changing the “try and” to “try to” would leave the reader wondering why the judges tried to fail in their purpose:

“Two judges try to fail to shut down union rights.”

 

Changing “try and” to “try to” in the second example would result in the sentence, “It’s better to try to regret, than not to try to regret.”

The original sentence, however, means something very different:

“It’s better to try [to do something] and regret [having tried], than not to try [doing something] and [then] regret [not having tried].”

 

The note at OxfordDictionaries includes an explanation as to why “try and” remains questionable in formal usage despite its ubiquity in conversation

 

The construction try and is grammatically odd…in that it cannot be inflected for tense (e.g. sentences like she tried and fix it or they are trying and renew their visa are not acceptable, while their equivalents she tried to fix it or they are trying to renew their visa undoubtedly are).

For this reason try and is best regarded as a fixed idiom used only in its infinitive and imperative form.

 

 

http://www.dailywritingtips.com/try-to-vs-try-and/

Endret av 1Dr.E
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ola Conny : "What do you have for name for cat ?"

 

Rart at ikke Morgan blir lei av OCs jabbing , varer vel ikke lenge før det renner over for han og han klikker :D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Folk som snakker dritt om noen den ene dagen, for å så legge ut bilder sammen med vedkommende på FB og skriver hvor glade de er i hverandre dagen etter.

Falske personer.

Minner meg om exen.

 

 

Annet som irriterer meg: La ut noe nettopp på Finn.no til 1900kr. 6 min senere kommer det inn: "hei jeg gir den 1000kr kontant kan hente i morgen takk."

 

Svar: "Såklart! Du skal gjerne få kun esken og hente den for 1000kr! Er du heldig får du med noe papir :)"

 

 

Nummer to som irriterer er disse matcheappene som Tinder. Majoriteten jenter er så pyse at de ønsker at gutt tar kontakt først, når man gjør, går de a-wall. Nesten som du må sende ut etterlysning for å finne ut om de lever.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nummer to som irriterer er disse matcheappene som Tinder. Majoriteten jenter er så pyse at de ønsker at gutt tar kontakt først, når man gjør, går de a-wall. Nesten som du må sende ut etterlysning for å finne ut om de lever.

Haha, ja, hvem kan virkelig forstå seg på kvinner. Menn fra mars og kvinner fra venus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...