Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Hva faen er vitsen med å få lån til 85% av kjøpesummen? Finner et dritbillig hus, ja nei der får du 85%! :)

Finner et jævlig dyrt hus, ja, du får 85% her også!

 

Hvorfor kan jeg ikke da låne som om jeg skulle kjøpt et dyrere hus, men kjøpe et billig hus?

Det er så sykt random og teit. Hater disse stygge bankene.

Du vil altså låne feks 4 millioner for å kjøpe et hus med verdi på 2 millioner? Og lurer på hvorfor du ikke får lov til det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

¤&%/&/%!=!#

http://www.tu.no/artikler/de-kan-ha-40-ars-erfaring-men-na-er-ikke-disse-ingeniorene-lenger-kvalifisert-til-jobben-sin/350943

Tenk på alle de bøndene som hadde mistet muligheten til å gjennomføre jobben sin dersom de ikke fikk beholde sin rett til å kjøre traktor pga de endrede reglene for noen år siden... Snakker om å starte i feil ende. "Akademisk onanering" kommer det fra en i kommentarfeltet. Ganske treffende vil jeg mene dersom bare 300 studiepoeng er godt nok for å være riktig kvalifisert!

Begynner å bli riktig irritert på at vi har 100% stillinger som ministere der man ikke har noe kunnskap/erfaring fra de område man skal styre eller råde over.

Lenke til kommentar

Veldig skummelt med personer som går direkte fra skolen og inn i politikken. Virker som om de ikke evner å fatte hvordan ting fungerer ute i samfunnet. Ofte er de som lager reglene de minst kvalifiserte til nettopp dette.

 

Litt av det samme opplegget:

 

På grunn av nye regler neste år måtte vi i forrige uke ha stillaskurs av en som direkte innrømte at vi garantert vet mer om hvordan man jobber og oppfører på stillas enn det han gjorde. Vi lærte ikke en damn shit noen av oss..

 

Praksis burde trumfe teori, så ofte som mulig

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig skummelt med personer som går direkte fra skolen og inn i politikken. Virker som om de ikke evner å fatte hvordan ting fungerer ute i samfunnet. Ofte er de som lager reglene de minst kvalifiserte til nettopp dette.

 

Litt av det samme opplegget:

 

På grunn av nye regler neste år måtte vi i forrige uke ha stillaskurs av en som direkte innrømte at vi garantert vet mer om hvordan man jobber og oppfører på stillas enn det han gjorde. Vi lærte ikke en damn shit noen av oss..

 

Praksis burde trumfe teori, så ofte som mulig

Sånn jeg føler det på 1 ukes oppfriskningskurs for å kunne kjøre lastebil. Håper det kommer skriftlig prøve man kan ta i stedet snart.

Lenke til kommentar

 

Hva faen er vitsen med å få lån til 85% av kjøpesummen? Finner et dritbillig hus, ja nei der får du 85%! :)

Finner et jævlig dyrt hus, ja, du får 85% her også!

 

Hvorfor kan jeg ikke da låne som om jeg skulle kjøpt et dyrere hus, men kjøpe et billig hus?

Det er så sykt random og teit. Hater disse stygge bankene.

Du vil altså låne feks 4 millioner for å kjøpe et hus med verdi på 2 millioner? Og lurer på hvorfor du ikke får lov til det?

 

Nei altså, jeg funderte på hvorfor jeg kun får innvilget 85% om jeg skulle kjøpt et hus til 1.000.000, men også maks 85% når jeg funderer på et hus til 390.000. Egenandel burde være mer dynamisk. Men det som trigga irritasjonen min var en misforståelse med rådgiver i banken, han glemte helt at jeg hadde kausjonister så han bare begynte plutselig å sette veldig strenge rammer på noe vi har planlagt i en måned nå ca.

 

De ekstra pengene skal jo liksom brukes på å pusse opp, men ja, jeg forstår jo at det må være sikkerhet for banken inne i bildet.

Men fant ut av det, kausjonistene må bare stille sikkerhet for hver krone over kjøpesum. Da kan man låne så "mye" man vil basert på inntekt.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

 

Hva faen er vitsen med å få lån til 85% av kjøpesummen? Finner et dritbillig hus, ja nei der får du 85%! :)

Finner et jævlig dyrt hus, ja, du får 85% her også!

 

Hvorfor kan jeg ikke da låne som om jeg skulle kjøpt et dyrere hus, men kjøpe et billig hus?

Det er så sykt random og teit. Hater disse stygge bankene.

Med den økonomiforståelsen der er det nok like greit at du ikke får låne over 85%.

 

 

Hva skal man med økonomiforståelse for å låne penger?

Sett lånetermin til samme dag i måneden som lønningsdag. Automatisk trekk fra konto.

 

Har ikke hatt problemer med å betale ned båtlånet

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Irriterer meg over at taxiprisene er så dyre. Det er billigere å ta bussen til Oslo (1,5 time) enn å ta taxi fra byen og hjem til meg (tar 5-10 minutter med bil fra stasjonen til meg).

 

Jeg er glad for at jeg slipper å ta taxi så ofte, men denne gangen måtte jeg ettersom det ikke gikk buss, og jeg hadde ingen som kunne kjøre meg, pluss at jeg hadde mye bagasje.

Endret av m20k
Lenke til kommentar

 

 

Hva faen er vitsen med å få lån til 85% av kjøpesummen? Finner et dritbillig hus, ja nei der får du 85%! :)

Finner et jævlig dyrt hus, ja, du får 85% her også!

 

Hvorfor kan jeg ikke da låne som om jeg skulle kjøpt et dyrere hus, men kjøpe et billig hus?

Det er så sykt random og teit. Hater disse stygge bankene.

Du vil altså låne feks 4 millioner for å kjøpe et hus med verdi på 2 millioner? Og lurer på hvorfor du ikke får lov til det?

 

Nei altså, jeg funderte på hvorfor jeg kun får innvilget 85% om jeg skulle kjøpt et hus til 1.000.000, men også maks 85% når jeg funderer på et hus til 390.000. Egenandel burde være mer dynamisk. Men det som trigga irritasjonen min var en misforståelse med rådgiver i banken, han glemte helt at jeg hadde kausjonister så han bare begynte plutselig å sette veldig strenge rammer på noe vi har planlagt i en måned nå ca.

 

De ekstra pengene skal jo liksom brukes på å pusse opp, men ja, jeg forstår jo at det må være sikkerhet for banken inne i bildet.

Men fant ut av det, kausjonistene må bare stille sikkerhet for hver krone over kjøpesum. Da kan man låne så "mye" man vil basert på inntekt.

 

Jeg skjønte du skulle pusse opp det huset, å det er ikke billig. :)

Lenke til kommentar

Hijabsaken. La nå folk nekte hvem de tar inn eller ansetter. Selv så nekter jeg de med muslimsk bakgrunn I å komme på intervjue(møte sjefen). Handler ikke om diskriminering eller rasisme, for det finnes ikke lengere. Bare tapere og crybabies som gråter over det

 

Edit: inb4 bruket av ordet rasist! På jobben så er vi svarte, hvite, gule og brune.

Endret av Laffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hijabsaken. La nå folk nekte hvem de tar inn eller ansetter. Selv så nekter jeg de med muslimsk bakgrunn I å komme på intervjue(møte sjefen). Handler ikke om diskriminering eller rasisme, for det finnes ikke lengere. Bare tapere og crybabies som gråter over det

 

Kos deg med Trump du.
Jeg bor I Norge, ikke I USA
Lenke til kommentar

Hijabsaken. La nå folk nekte hvem de tar inn eller ansetter. Selv så nekter jeg de med muslimsk bakgrunn I å komme på intervjue(møte sjefen). Handler ikke om diskriminering eller rasisme, for det finnes ikke lengere. Bare tapere og crybabies som gråter over det

 

Edit: inb4 bruket av ordet rasist! På jobben så er vi svarte, hvite, gule og brune.

Men å diskriminere med bakgrunn i religion. Det gjør dere :-P

 

Og jo... Diskriminering finnes. Ellers hadde det vel ikke blitt tatt ut tiltale i hijabsaken?

Endret av CaZpeR
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hijabsaken. La nå folk nekte hvem de tar inn eller ansetter. Selv så nekter jeg de med muslimsk bakgrunn I å komme på intervjue(møte sjefen). Handler ikke om diskriminering eller rasisme, for det finnes ikke lengere. Bare tapere og crybabies som gråter over det

Edit: inb4 bruket av ordet rasist! På jobben så er vi svarte, hvite, gule og brune.

Men å diskriminere med bakgrunn i religion. Det gjør dere :-P

Og jo... Diskriminering finnes. Ellers hadde det vel ikke blitt tatt ut tiltale i hijabsaken?

Kall det gjerne diskriminering, men da er det en god grunn til det. Diskriminering oppstår I de fleste tilfeller fra den som føler seg diskriminert. Man ansetter ikke en pedofil til å jobbe med barn når man ser etter personer som kan ta hånd av dem.

 

Det er derfor man må sende inn vandelsattest før man I det hele tatt kan bli betraktet som en mulig kandidat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...