Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kanskje du skal spørre mer fremfor å dra slike konklusjoner.

 

Ja det hadde tatt seg ut med fratatt kjørekort når jeg kommer rundt en sving og der kommer det en sau og lam løpende i mot ........

 

Og kjøre på dyr og eiendom? Så jeg får straff når bonden ikke har sauene innenfor gjerdet sitt og jeg ikke varsler? Haha har jeg hørt det og. Bs.

Det er vel heller omvendt du. En bonde har faktisk erstatningskrav dersom dyrene går utenfor gjerdet han har satt opp og gjør skade på annen eiendom. Les forskriftene for gjerderett og beiterett.

Endret av Lami
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal kjøre svingen på en slik måte at du uproblematisk kan stanse om det så står ei murblokk (som har falt av en lastebil) midt i veibanen. Ved forsvarlig kjøring skal du også kunne stoppe for noe som plutselig kommer ut i veibanen. Er ikke sikten tilstrekkelig til å opprettholde farta så må farta ned.

 

Det er alltid sjåførens feil hvis dyr eller fotgjengere blir påkjørt. Det finnes ingen unnskyldninger.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den siste der tar du veldig bredt. Det er ikke _alltid_.

 

Uansett. Forskjell på en murstein og noe som kommer med fart i mot deg. Sauer kan løpe opp til 60 km/t. Du skal være god om du kan stoppe for en som kommer rett mot deg i f.eks. 50 km/t i en sving.

 

Uansett. Poenget er at sauer er dumme og bonde har ifølge forskriftene et krav om å holde sauene innenfor gjerdet sitt. Han kan få straff om dyrene hans ødelegger annen eiendom. Sauen lever. Det var minimalt med skade.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stort sett så har sauer på veien, mer rett på veien enn bilene

Rett og slett fordi sauene var der før veien og at de har beiterett i hele området og det inkluderer veien

Er en grunn til at folk må gjerde inn eiendomene sine der det går sauer da de ikke kan gjøre noe om sauen kommer seg inn

Lenke til kommentar

Top Gear med "Friends..."

 

Samme konseptet, samme måten å introdusere Stig på, men helt andre personer

Klarte å halvse på programmet i 20 minutter før jeg kom hit for å klage (Satt på PCn)

Hadde det vært de 3 andre apene så hadde jeg 100% sikkert sittet i godstolen og hatt 100% fokus på programmet

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Haha, sauer er treige. Det kom ikke en sau og lam mot deg i 60 km/t. Neste gang du kjører til hytta så senk farten. Du vet det kan være sau der. Kjør etter forholdene din tufs.

Lenke til kommentar

 

Folk som klager over en serie som ifg dem bure ha sluttet 1 til to eller flere sesonger tilbake. Hva med å bare STOPPE å følge med? Er man så svak at man må følge en serie til enden?

 

Folk som klager over oppfølgere eller nyinnspillinger som "ødelegger originalen".

Originalen er der fortsatt. Dersom du synes oppfølgeren er skikkelig dårlig så vil jo originalen være enda bedre i forhold?

Den blir jo ikke "ødelagt", den finnes der ute enda!

 

Innlegget mitt hintet ikke til om man liker f.eks originalen eller om man liker oppfølgere,. Var mer rettet til dem som klager over at det blir laget en oppfølger, remake, serier/filmer som burde ha endt etter en sesong eller to etc ifg dem.

 

For hva så om det blir laget? Det stopper ikke akkurat deg I å måtte se remake eller oppfølger av en serie. INGEN tvinger en person å se det. Valget er helt opp til en selv uansett om en remake eller en oppfølgerer blir laget, selvom man mener at originalen var en verdig avslutning på film3n/serien. Hva så om serien/filmen blir melket? Skader det virkelig deg fysisk om man gjør det? Isåfall så synes jeg synd på personen.

 

Det er som når folk går inn på en artikkel for å skrive "agurknyheter" javel? Er du liksom universets midtpunkt og har rett til å mene hva folk bør lese eller velger å se? Er du sjefen over moral og etikk? Det

Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Stort sett så har sauer på veien, mer rett på veien enn bilene

Rett og slett fordi sauene var der før veien og at de har beiterett i hele området og det inkluderer veien

Er en grunn til at folk må gjerde inn eiendomene sine der det går sauer da de ikke kan gjøre noe om sauen kommer seg inn

Faktisk, nesten alle jeg har sett har hatt sauene sine bak gjerder, da ingen melder i fra om de kjører på et dyr(et saueliv er verdt 4400 kroner, når du må betale erstatning, voksen. Og du mister sikkert lappen). Noen løper ut, eller hopper over gjerdene ofte. Men som nevnt over av en annen kar, du skal ha sakte nok fart til å kunne bremse i en sving. Du kjører ikke fort rundt en sving uten oversikt om du ikke kan stoppe i tide.

 

at jeg måtte betale 180 kroner, i tillegg til moms for å hente pakken på posten...

Jeg måtte vel betale 354 for 15.4 kilo på frakt.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Agurknyheter er bedre enn vanlige nyheter. Vanlige nyheter enten død og fordervelse eller fotball.

Enig med deg der. Finner de interessante. Uheldigvis så eksisterer det folk som ikke klarer å la Vær å klikke på slike artikler og må skrive noe ala: "det skjer så mye I verden, men dere skriver om dette", "har dere ikke bedre å skrive om" etc... Hva med å bare ikke trykke på artikkelen og bare scrolle videre? Man er ikke akkurat tvungen til å trykke på linken

Lenke til kommentar

Man er ikke akkurat tvungen til å trykke på linken

 

 

Eller kommentere bare for å klage, for den saks skyld.

 

Irriterte meg omsider lei på pop-up-varselet om å oppgradere til Windows 10 tidligere i dag, så jeg ga etter og oppgraderte.

Lenke til kommentar

Styret i borettslaget her. Sosialklienter som sitter hjemme hele dagen, fikset seg selv unntak fra regla for å ha både katt og hund, men starter du å parkere på en plass som ingen noensinne bruker så er helvetet løs, for det er mot reglene!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Du gir faen i sauen? Vennligst aldri skaff deg dyr. Beklager, men jeg kan ikke se en sånn kommentar uten å bli irritert.

Gir ikke direkte faen. Men når sauen spaserer videre etter å ha etterlatt skader på bilen så gidd jeg ikke å ringe politi eller andre for å si "hei kjørte på en sau". Jeaz.

Plutselig jeg den slemme når det ikke er jeg som er sauebonden en gang ... Kanskje rette fokuset mot han, som gang på gang har sauer løs. Er det noe jeg hater er det folk som skal ha dyr uten å passe på det/den.

 

:p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...