Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror heller det var det at jeg spiste for mye i går, sovna jo nesten like etter middag.

 

For øvrig irriterer det meg at jeg tydeligvis ikke tåler laktosefri melk eller fløte heller, skjønt fløteis, pisket krem, yoghurt og ost går helt fint.

Og så irriterer hvem enn som laget programmene vi bruker for å lage avis meg, siden de ikke fungerer om man oppdaterer Java, så vi må sitte her med gamle versjoner av Java 6 for å kunne bruke programmene. Og at vi ikke får oppgradere maskinvaren. Selv om jeg personlig hadde hatt penger til å øse ut på maskin- og programvare, hadde jeg ikke fått lov til å gjøre det, av en eller annen tåpelig grunn som ingen helt forstår.

Lenke til kommentar

Jeg tror heller det var det at jeg spiste for mye i går, sovna jo nesten like etter middag.

 

For øvrig irriterer det meg at jeg tydeligvis ikke tåler laktosefri melk eller fløte heller, skjønt fløteis, pisket krem, yoghurt og ost går helt fint.

Og så irriterer hvem enn som laget programmene vi bruker for å lage avis meg, siden de ikke fungerer om man oppdaterer Java, så vi må sitte her med gamle versjoner av Java 6 for å kunne bruke programmene. Og at vi ikke får oppgradere maskinvaren. Selv om jeg personlig hadde hatt penger til å øse ut på maskin- og programvare, hadde jeg ikke fått lov til å gjøre det, av en eller annen tåpelig grunn som ingen helt forstår.

 

Eg må sitte med ein gammel versjon av internet explorer ;_;

Lenke til kommentar

Eww.

 

Glad vi i det minste har browser-frihet, så jeg veksler mellom Firefox og Chrome. Men jeg kunne likevel tenkt meg og få lov til å oppdatere Windows og Java uten at ting skal slutte å fungere.

 

Alle driter egentlig i det med browser, men som lærling som deler kontor med sjefen (med samme namn. Nokon komme inn: "Eirik?" "Ja?" "Ja?". woops...) har eg eigentlig ikkje noko særlig valg.

Lenke til kommentar

Ting som irriterer meg så grenseløst er at et nettsted blokkerer sin egen nettside fordi man har aktivert adblock. Er en veldig god grunn til at jeg bruker adblock. Jeg trykker ALDRI på reklamer. Jeg hater dem da de alltid er i veien. Og nå skal jeg ikke få lese en nettside fordi jeg har valgt å blokkere dem? Dere får ikke betalt for å vise meg reklamebannere. Dere får betalt om jeg trykker på dem. Kommer det til å skje? NEI! Trykker folk med adblock aktivert på reklamer i utgangspunktet? Heller tvilsomt.

 

Ja jeg kunne sikkert ha betalt for å få en reklamefri side. Kunne sikkert betalt VG for å lese spesialinnholdet deres også, samme med min lokal avis. Og Spotify og Netflix, og HBO, og TV2 Sumo, og Canal Digital. etc etc etc.

 

Er ikke interessert i å betale tusenvis av kroner i mnd for å bruke under et titalls forskjellige nettsider. Noen få ja men da må det prioriteres.

 

Og etter snart 14 år som fast bruker ble HW.no siden som blir nedprioritert. Takk for meg!

 

Trangsynte og stae personer som deg irriterer meg grenseløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Get ikke gjør noe når de sier det. Fikk ny HD boks for 3 mndr siden, og de skrev at de skulle "komme tilbake til hvordan den gamle skulle returneres etterhvert".

Ville helst hatt den vekk for den ligger i veien. Men tør ikke kaste den før jeg vet og risikere få regning. Men byr meg mot å gjøre noe selv når de har sagt det de sa. Jeg skal da ikke ha bryderiet og utgiften kontakte og spørre dem om det da.

Lenke til kommentar

Har du spurt om hvorfor du må bruke IE?

 

Sikkerhets årsaker og kompitablitetsproblemer med saksbehandlingprosesser (it support i kommune)

 

Edit: Får jo fader meg krøll på tonga når eg prøver i seie orda xD

Og minner meg foressten om ordet Trefasaasynkronkortsluttningvekselstrømsmotor frå VG1 Elektro

Endret av Reconzile
Lenke til kommentar

Sikkerhetsårsaker? Med IE? Jaja, er jo IT-Support i kommunen. Inkompetente tullinger.

 

Om systemet er lagt opp til å fungere med ein spesifik versjon av eit program vil det da skape sikkerhetsproblemer om ein bruker ein annen versjon og systemet ikkje lenger virker på den måten som det er tiltenkt at det skal fungere på.

Lenke til kommentar

Adblocker er nok en stor del av grunnen til at de må ty til slike ting. Nå får du jo lese en Ekstra artikkel i Uka(?).

 

Av de jeg har lest så er kvaliteten på dem så dårlige, at å betale for å lese dem er uaktuelt. Skjønner godt det kan være litt irriterende, for du får faktisk dette nesten tvunget inn.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

 

Trangsynte og stae personer som deg irriterer meg grenseløst.

 

Har du ikke forståelse for at jeg ikke ønsker et abbonnement på samtlige Norske nettsider? Er du klar over hvor mye det koster tilsammen? Du betaler antageligvis ikke for deg selv enda?

 

Kan vel legge til ting som irriterer meg også. Personer som ikke respekterer andres meninger men lirer av seg håpløse personangrep.

Men vi vet jo hva som er årsaken til at folk må ty til slikt istedet for å komme med noe konstruktivt.....

Og du kan jo strengt tatt ikke noe for det...

Endret av Revox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...