Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ting som irriterer meg så grenseløst er at et nettsted blokkerer sin egen nettside fordi man har aktivert adblock. Er en veldig god grunn til at jeg bruker adblock. Jeg trykker ALDRI på reklamer. Jeg hater dem da de alltid er i veien. Og nå skal jeg ikke få lese en nettside fordi jeg har valgt å blokkere dem? Dere får ikke betalt for å vise meg reklamebannere. Dere får betalt om jeg trykker på dem. Kommer det til å skje? NEI! Trykker folk med adblock aktivert på reklamer i utgangspunktet? Heller tvilsomt.

 

Ja jeg kunne sikkert ha betalt for å få en reklamefri side. Kunne sikkert betalt VG for å lese spesialinnholdet deres også, samme med min lokal avis. Og Spotify og Netflix, og HBO, og TV2 Sumo, og Canal Digital. etc etc etc.

 

Er ikke interessert i å betale tusenvis av kroner i mnd for å bruke under et titalls forskjellige nettsider. Noen få ja men da må det prioriteres.

 

Og etter snart 14 år som fast bruker ble HW.no siden som blir nedprioritert. Takk for meg!

De tjener broparten av pengne sine på at folk ser reklamen.

Lenke til kommentar

Skriveprogrammer (OpenOffice i hvert fall, og Word også, tror jeg) som plasserer markøren rett bak forrige ord når jeg bruker Ctrl+Backspace, istedenfor å la mellomrommet stå igjen. De eneste programmene jeg har vært borti som gjør det, og det gjør det utrolig irriterende, for det er umulig å vende seg til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å våkne trøttere om morgenen enn da man la seg, etter det som liksom skal være tilstrekkelig med søvn.

 

Du har en biologisk rytme i søvnen din, med "topper" og "daler" hvor du sover henholdsvis lett og tungt. Våkner du helt nede i en dal er du i en dyp, dyp søvn, og det er det et helvete å komme seg opp av senga uavhengig av antall timer søvn.

 

Les litt om det, og prøv å finne ut av rytmen din en periode du har muligheten (fri). Selv må jeg sette alarmen til å ringe etter enten 5,5 eller 7 timer for å våkne helt uthvilt. Avviker jeg noe særlig fra det kommer jeg meg knapt opp fra senga.

 

Er jeg fullstendig stuptrøtt når jeg legger meg kan jeg sløyfe 2-2,5 timer av den tiden og våkne uthvilt etter 3 timer da kroppen går rett inn i REM-søvn når den er utkjørt, noe som vanligvis tar omtrent 2-2.5 timer.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Det forklarer hvorfor jeg noen ganger våkner uthvilt etter 3 timer. For så vidt er det jo meningen fra evolusjonens standpunkt at vi kun skal sove 3-4 timer om gangen, et par ganger til dagen. Dette med at vi skal sove 8 timer er en relativt ny idé. Men nå er nå engang det moderne samfunnet slik og da er det bare å akseptere det. :p

 

Og ja, jeg er klar over søvnfasene. Jeg har vurdert å gå til innkjøp av en type alarm som måler søvnfasene dine og vekker deg når du er i lett søvn.

Lenke til kommentar

Det forklarer hvorfor jeg noen ganger våkner uthvilt etter 3 timer. For så vidt er det jo meningen fra evolusjonens standpunkt at vi kun skal sove 3-4 timer om gangen, et par ganger til dagen. Dette med at vi skal sove 8 timer er en relativt ny idé. Men nå er nå engang det moderne samfunnet slik og da er det bare å akseptere det. :p

 

Og ja, jeg er klar over søvnfasene. Jeg har vurdert å gå til innkjøp av en type alarm som måler søvnfasene dine og vekker deg når du er i lett søvn.

 

Sover som regel 5 time om natta og klarer meg fint med det. Og uansett når eg legger meg våkner eg etter 6 timer. Men å komme seg ut av senga, det er ein annen sak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...