Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har du ikke forståelse for at jeg ikke ønsker et abbonnement på samtlige Norske nettsider? Er du klar over hvor mye det koster tilsammen? Du betaler antageligvis ikke for deg selv enda?

 

Kan vel legge til ting som irriterer meg også. Personer som ikke respekterer andres meninger men lirer av seg håpløse personangrep.

Men vi vet jo hva som er årsaken til at folk må ty til slikt istedet for å komme med noe konstruktivt.....

Og du kan jo strengt tatt ikke noe for det...

 

Hva vet du om meg? Jeg studerer og jobber ved siden av for å overleve, så da vet du det. Så slipper du å lure på det senere.

Det er ikke snakk om å ha et abonnement på hver eneste norske side, det er snakk om å gi noen nettsteder et unntak i adblock. Siden vil kanskje inneholde 3-4 reklamer, er det virkelig et så stort problem?

Jeg skjønner ikke hvorfor folk syntes det er så vanskelig, det er for meg helt umulig å forstå. Du skal heller ikke trykke på noen reklamer. De bare er tilstede.

Lenke til kommentar

Folk er egoistiske. Sånn er det bare. De forventer å få alt som er på internett gratis og uten haker, bare fordi det er internett og alt skal være fritt der. Men realiteten er den at uansett hvor dårlig dere syns innholdet er, så koster det faktisk å drive serverne dag og natt, det koster å produsere artikler, utføre tester og kjøpe inn produkter, utstyr, hyre journalister, etc. ALT koster. Og disse kostnadene må jo såklart dekkes på et vis. De eneste mulighetene for det uten å selge fysiske produkter til brukerne er å finansiere arbeidet gjennom reklame eller abonnementer. Og jo mer folk bruker Adblock for å unngå reklamen, jo mer aggressiv må man bli. Det er logisk!

 

Det er en ond sirkel, startet av egoistiske Adblock-brukere. Så enten betaler dere for å se innholdet uten reklame, ser det gratis MED reklame, eller driter i å klage over at Adblock-bruken deres har ført til mer påtrengende metoder for å få dere til å betale for innholdet dere vil ha, på den ene eller den andre måten.

Endret av Therawyn
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men det var da særlig en reklame som gikk meg på nervene. Hvis de kan la være lage så stupide støyete reklamer som bare irriterer så

hadde det vært fint.

Du er ikke den første som nevner det. Det er det jeg mener med at de blir mer aggressive når flere bruker Adblock. De tjener lite på småreklamene og når så få faktisk gidder å lese siden med reklame så må de lage dem større for å kompensere for tapet. Ergo "ond sirkel".
Lenke til kommentar

Det irriterer meg en smule at Elkjøp og co operer med egne modellbetegnelser på produkter, slik at det skal bli umulig å sammenligne pris med andre leverandører. Pluss i min bok går til de produsentene som nekter å være med på slikt tull.

 

Slik var det når jeg så på vaskemaskin sist. Elkjøp og Expert hadde noe som tilsynelatende var samme modellen, men med litt forskjellig modellbetegnelse, og ingen ville gå med på at det var den samme.

 

Nå ser jeg på dampvaskere. Jeg går inn på Kärchers sider og ser hvilke de tilbyr i Norge, og de samme finner jeg igjen i nettbutikkene til varierende pris. (Ikke alle har alle modeller, selvsagt.) Så går jeg på sidene til Elkjøp og Lefdahl, og der opererer de med to modeller som ikke finnes på Kärchers sider.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det burde da ikke være lov? Det er jo produsenten som bestemmer hva modellen skal hete, ikke distributøren. Jeg syns Kärcher burde få vite om dette og eventuelt andre produsenter med produkter i deres butikker som har et annet navn enn de egentlig heter. De bør jo ikke få lov til å holde på sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja. Dette skjer med produsentens vitende og vilje:

 

Det er produsenten som lar seg overtale til å lage egne "modeller" for store kjeder. Elkjøp går til Kärcher og sier "Hvis dere lager en modell som ser ut som modell A men har spesifikasjonene fra modell B og kaller den modell C så skal vi kjøpe 1000 stykker."

 

Noen ganger er forskjellene kosmetiske, noen ganger er det antagelig ikke noen forskjell av betydning.

 

Men disse produsentene er altså med på leken. Andre sier åpenbart nei, siden Elkjøp har samme produktbetegnelser for disse som andre butikker.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...