Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det er også avhengig av selve tidsperioden som avtalen ble tegnet for også. Men feks. dersom banken garanterer 12% avkastning for en treårsperiode og man som kunde sitter igjen med mindre enn dette når perioden er over, ja da er det et problem. I artikkelen kommer det frem at beløpet kun var investert i en toårsperiode, noe som høres veldig lite ut for den type sparing. Jeg finner det svært tvilsomt at banken har garantert ett prosentbeløp pr. år for en spareplan som består av ren fondsparing og dette kommer heller ikke klart frem i artikkelen. Det finnes fond-spareprodukter som garanterer en minsteavkastning, men da er aldri hele beløpet investert i fond.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse to må ha fått fryktelig dårlig informasjon fra banken siden de tydeligvis forventet avkastning etter tre måneder ... Jeg tviler ikke på at banken har rosemalt virkeligheten. Rådgiverene i bankene fungerer mer som selgere, akkurat som eiendomsmeglere fungerer som selgere. Samtidig så bør man nesten forstå såpass når man nærmer seg 50 år. Og når man investerer 4 millioner kroner så bør man nesten undersøke såpass at man forstår at intet fond er bombesikkert.

Lenke til kommentar

Samtlige fond-løsninger jeg har sett informasjon for understreker hele tiden at det er snakk om langsiktig sparing. Jeg har vanskelig for å tro på påstandene dette paret kommer med. Særlig med slikt som dette:

 

Etter tre måneder uten avkastning sender Ranheim brev til banken.

Eh. Tre måneder? Fondsparing bør gå over mange år!

Lenke til kommentar

Dagbladet presterer å vie en hel artikkel kun til å skryte av seg selv, skryte av at de får skryt og gjøre alt for å selge budskapet om at avisen er blitt bedre: http://www.dagbladet.no/2009/04/21/kultur/...bladet/5852758/

 

Om de er opptatt av å være bedre, så kanskje de burde prøve å få inn nyanser i artikkelen sin. Det der er jo ren og skjær reklame og ingenting annet. Jaja, det var nå bra de tok med det bildet der i hvert fall. Støtter budskapet angående boikott når avisen driver på slik som dette...

 

Flaut. :)

Lenke til kommentar
Ok, så fra nå av skal man altså herme etter dialektene til hverandre på Stortinget? Ser det for meg. Da skal jeg nesten vurdere å kjøpe TV-abonnement så jeg kan se spørretimene på NRK2.

Men nå var ikke dette Stortinget. Og en og annen hadde nok også sett snålt på Brustad om hun hadde uttalt seg slik hun gjorde på Stortinget. Hadde det vært greit om hun på talerstolen sa at hun var forbanna på Siv Jensen? Nei, jeg trodde vel ikke det.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at talerstolen på Stortinget er en langt mer formell setting enn Røkkes egen pressekonferanse. Det kan være han hadde vært tjent med å tone det ned, selv om jeg ikke tror det, men han har ikke brutt noen "regler".

 

Brustad gikk over streken i sin uttalelse, og Røkke forsøkte å få de tilhørende til å minnes hva hun sa, men ikke minst også hvordan hun sa det. En etterligning, med dialekt og det hele, er da på sin plass, og ikke hånende. Det er ikke et saklig argument, men så var det ikke sak han snakket om, men hvordan han oppfattet Brustads angrep. Som en urimelig overreaksjon.

Lenke til kommentar

Storting og pressekonferanser er godt innenfor den offentlige sfære, og like lagelig stilt for presse-hogg. Problemet er uansett ikke at det er hånende, men at det er tåpelig og ubrukelig retorikk. Mener du virkelig at dialekt-etterligning hører hjemme i noen som helst seriøs diskurs (som dette er?).

Lenke til kommentar

Media valgte å fokusere på denne bruken av dialekt fremfor innholdet i det Røkke sa.

 

Syntes han klarte seg ok. Spesielt media syntes jeg han nedsablet på en imponerende måte. Så de er kanskje ekstra på hugget for å "ta" Røkke nå. Inntrykket forsterkes av å følge endel mediefolk på Twitter. De virker å ha gått vekk fra å være en formidler rundt denne saken, de er nå mer en anklager.

 

Norsk media er mer som Fox News. Bare på den andre siden av den politiske aksen. Men det er nå greit nok det, Internett gir oss uansett de nødvendige nyansene. Media må få lov å mene ting de også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...