Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fysj, jeg er nødt til å skaffe meg ratt, har tro på at det blir en helt annen opplevelse enn å kjøre med håndkontroll :)

 

For min del er 95% av opplevelsen i rattet, og da er det ikke mye igjen til overs :p Er da man kjenner de intense forskjellene mellom bilene! Ratt og pedal er must have for dette spillet ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Viss alt ender det jeg tror så skal jeg ha en ny TV

46 tommers LED med Ambilight Spectra 2 frister veldig, den og med G25 og Gran Turismo 5 kan bli episk!!!

 

Spillet er allerede episk med oppsettet jeg har nå, bare det blir et høyere opplevelse med kansje en ny tv. Etter tven så har jeg brukt nesten 15k på julegaver :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Det KAN jo være en mulighet for at GT vil straffe synderen hardest? Altså den som er skyld i krasjen får mest skade, mens det går minimalt utover den uskyldige part? Det vil jo ikke være særlig realistisk, men veldig rettferdig..

 

Håper da virkelig ikke det? Da er det jo bare å bråbremse så den bak kjører i deg...

Lenke til kommentar

Hvis man går inn på første lisens testen og trykker neste lisens helt til du kommer til nr 5 og går ut til menyen igjen, har alle bilene i used car lista blitt bytta ut. (forutsetter at du faktisk har greid lisensene før)

Kjekt hvis man ser etter en bestemt bil, selv om det tar litt tid.

Lenke til kommentar

Viss alt ender det jeg tror så skal jeg ha en ny TV

46 tommers LED med Ambilight Spectra 2 frister veldig, den og med G25 og Gran Turismo 5 kan bli episk!!!

 

Spillet er allerede episk med oppsettet jeg har nå, bare det blir et høyere opplevelse med kansje en ny tv. Etter tven så har jeg brukt nesten 15k på julegaver :p

 

46" er for lite :p 106" lerret som er tingen.. hihi :p

 

Corvette'n min :):love:

Kyoto-Gion.jpg

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Viss alt ender det jeg tror så skal jeg ha en ny TV

46 tommers LED med Ambilight Spectra 2 frister veldig, den og med G25 og Gran Turismo 5 kan bli episk!!!

 

Spillet er allerede episk med oppsettet jeg har nå, bare det blir et høyere opplevelse med kansje en ny tv. Etter tven så har jeg brukt nesten 15k på julegaver :p

 

Pff.. Plasma er tingen! new_woot.gif

Er det noen som har kommet over Vauxhall VX200 aka Opel Speedster i spillet enda?

Vet at det skal være noen forskjellige varianter av den i spillet, alle standard biler dessverre men det er en bil jeg SKAL HA i garasjen min!

Lenke til kommentar

Ifølge denne videoen: http://www.youtube.c...h?v=fsXoumUx2o8 (fra 2min og utover ca. kommer spørsmålet) så tar det 3-6 måneder å modellere en bil og putte den inn i spillet om jeg har forstått riktig, behøver ikke å være helt sant men om det er, så er det jammen meg sjukt med tid det tar.

 

Jeg studerer 3D for øyeblikket så vet hvordan man går frem for å lage slike ting som det, og det er liksom derfor jeg reagerer. Som sakt, jeg kunne fint ha laget en bil med like mange detaljer på like lang tid/mindre tid hvis det hadde vært min jobb, altså 8 timer om dagen 5 dager i uken. Problemet da er jo at jeg er 1 (én) person. De har jo utallige personer å plukke ut ifra. Så jeg kan liksom ikke fatte og begripe hvordan det er mulig å bruke 3 til 6 måneder å lage en slik bil. Jeg klarer bare ikke tru på det.

 

I en slik produksjon så har man jo også gjerne flere folk som jobber med samme modellen. Noen er flinke med teknisk modellering, som f.eks motorer etc. mens andre gjerne tar seg av karosseri, interiør osv. Er man effektiv så kan man lett modellere karrosseriet på en slik bil på bare noen få dager så lenge man har de rette tegningene/referansene å følge etter.

 

Tror du at du har mer kunnskaper om 3D modellering enn de på PD? Du får i såfall ringe dem å fortelle dem dette. Jeg er sikker på at du får jobb tvert om det du sier er korrekt, og at du vil få en god lønn siden du jobber så kjapt. nei, synes du er vel eplekjekk nå o(O)phus.

 

Hva skal dette være for noe? Det jeg sier er at det på langt nær kan ta 3-6 måneder å lage en slik bil. Det er like lang tid folk bruker på hele CG shots i filmer.

Lenke til kommentar

Opel fanatiker er jeg så langt ifra, men har ikke allverden med bil-erfaring (enda) og mitt møte med Opel Speedster har vært det kuleste til nå, og da er det ekstra morsomt å prøve seg med samme bilen i spillet.

 

Det jeg liker best med Gran Turismo 5 er å ta biler jeg faktisk har erfaring med, om det så er en gørrakjedelig Hundai og se hva jeg kan få gjort med den in-game! new_woot.gif

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Ifølge denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=fsXoumUx2o8 (fra 2min og utover ca. kommer spørsmålet) så tar det 3-6 måneder å modellere en bil og putte den inn i spillet om jeg har forstått riktig, behøver ikke å være helt sant men om det er, så er det jammen meg sjukt med tid det tar.

 

Jeg studerer 3D for øyeblikket så vet hvordan man går frem for å lage slike ting som det, og det er liksom derfor jeg reagerer. Som sakt, jeg kunne fint ha laget en bil med like mange detaljer på like lang tid/mindre tid hvis det hadde vært min jobb, altså 8 timer om dagen 5 dager i uken. Problemet da er jo at jeg er 1 (én) person. De har jo utallige personer å plukke ut ifra. Så jeg kan liksom ikke fatte og begripe hvordan det er mulig å bruke 3 til 6 måneder å lage en slik bil. Jeg klarer bare ikke tru på det.

 

I en slik produksjon så har man jo også gjerne flere folk som jobber med samme modellen. Noen er flinke med teknisk modellering, som f.eks motorer etc. mens andre gjerne tar seg av karosseri, interiør osv. Er man effektiv så kan man lett modellere karrosseriet på en slik bil på bare noen få dager så lenge man har de rette tegningene/referansene å følge etter.

 

Nå snakker du forsåvidt bare om designet. De beregner nok med all fysikk, muligens testing av ordentlige bilen mot spillets, alt fra design til bilen er ferdig kjørbar.

 

Med ordentlig koding samt en fysikkmotor som snakket godt sammen med det essensielle i spillet så burde det ikke være et problem.

 

Når man først har fått fysikkmotoren på plass, så burde det være rimelig lett å lage et "simpelt" program for å finjustere diverse enheter til hver enkelt bil. Altså newtonmeter, masse, hestekrefter, tyngdepunkt, aerodynamikk, traction tall osv osv burde enkelt bare bli plottet inn i et system, så burde fysikkmotoren ta seg av resten slik at bilen oppfører seg slik den skal, kun ved hjelp av tall som tilhører dens virkelige motpart.

 

Altså det jeg sier er at det i mitt ståsted er ganske rart om de faktisk måtte gjøre alt dette på nytt på hver enkelt bil, istedet for å lage verktøy som utviklerne kan bruke effektivt. Jeg har jo hørt at PS3'en er ganske slitsom når det gjelder slikt, så det kan jo hende det faktisk ikke er mulig, og at det er derfor ting tar litt ekstra tid med den konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...