Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som til at noen anmeldere mener dette spillet har dårligere grafikk en GT5 ...

 

GT5:P 19/20

http://www.jeuxvideo...ologue-test.htm

 

GT5 15/20

http://www.jeuxvideo...ismo-5-test.htm

 

Det er jo smått utrolig å trekke dette spillet på grafikk biten.

Finnes det noe bilspill med samme grafikknivå der ute?

 

Om de da ikke trekker for manglende skademodellering? Som visstnok ikke er i spillet overhode enda, men kommer med en patch senere?!

 

5 fra Dagbladet..

 

Det var jo en noen vag anmeldelse, syntes uansett det er for tidlig å anmelde spillet enda, du burde sitte å spille relativt mye i minst en ukes tid for å bygge opp nok grunnlag før anmeldelsen, for ikke å snakke om det å anmelde et spill før online-spilling osv i det hele tatt har kommet seg i gang blir jo litt halvveis om du spør meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er min "cockpit". Har en større skjerm, men den brukes til TV, og har ikke anelse om et annet sted å ha rattet, så om det blir GT5, så blir det på HD-ready 24" istedetfor på 32" full-hd -.-

Pedalene jeg "låst" under den kassa med hjul, som i sin tur er kilt i mellom bordbeina for at det ikke skal gli :p

Men, det funker, og er behagelig, det som er poenget!

post-152043-0-39174000-1290541837_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dere med G25/G27 hvordan ratt valgte dere under settings??

 

Sakset fra GT planet:

My understanding of what was quoted and the current situation is as follows:

 

- It is a fact that for GT5 Prologue, the paddle shifters and the clutch work on the G25, and for the G27 the paddles do NOT work but the clutch does. So, both have functional clutches.

 

- It is a fact that the button assignment for the G25 and G27 took place under the DFP menu in GT5 Prologue.

 

- It is a fact that for the later-released GT5 Academy TT at Indianapolis in the 370Z, the paddles on the G27 worked. For this demo TT the clutch was disabled for G25 and G27. Button assignment for G25 and G27 still took place under the DFP menu.

 

- It is a fact that through certain modifications, in GT5P with the use of the G25 (and I assume the G27) there was a way to flat-shift using the clutch. This is most obvious in the online time trial leaderboards from users |_|AmiR|_| and |_|UfuK|_| who modified their equipment to allow shifting up without the loss of any power, hence massively better time trial times. This was also possible in races. This in my opinion, is the unfair advantage that they are referring to.

 

- In the first GT Academy, clutch use was allowed. In the GT5 Academy TT the clutch was disabled, possibly due to the above advantage the modification brings to the G25/27 user's upshifting.

 

My interpretation is that as a result of this modification's massive advantage over other wheels in regards to the G25 and G27, Polyphony Digital cannot "Officially" support these wheels as Logitech have not created firmware to eliminate the advantage of this modification. I therefore believe that you will still be able to use your clutch on your G25 and G27 in Gran Turismo 5, and maybe the modification to allow flatshifting will still work.

 

However, if PD go so far as to actually completely disable the clutch for G25, and you have purchased a G27 or G25, the paddles will still work, the pedals and build quality will still be superior to that of a DFGT.

 

It's my opinion that the clutch will work in GT5, they just cannot officially support the wheels due to the unfair advantage of the modification.

 

All the best

Maz

 

Men jeg får ikke til å sette noen av knappene til å være vindusviskere, hovedlys osv. Håper de kommer med en patch som løser det =/

Lenke til kommentar

Hmm. Dette spillet trenger ratt og pedaler, det er sikkert. Hvordan få plass forran TVen med god sittestilling og montering uten større inngrep?

 

Noen som har noen tjuvtrix?

Jeg har en en Poäng lenestol jeg pleier å sitte i...ett eller annet bord over den og pedaler på gulvet?

 

Her tar jeg også gjerne imot tips, har Logitech G25 og brukt det endel med Test Drive Unlimited og GT5P men det er alltid en liten bismak og sitte krom i ryggen i sofaen med pedalene lent oppover mot stuebordet og rattet bare sånn halvveis festet til bordet fordi bordplata er så sabla tjukk!

Så om noen har noen tips til enkle grep som kan drastisk forbedre tingene uten å investere flere tusenlapper i PlaySeat så tar jeg de imot med STOR TAKK!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...