Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343

Til dere som har fått spillet, er motorlydene av den samme generiske støvsuger-typen som i tidligere utgaver?

 

Både ja og nei..ekstern lydene virker meget bra, men lydene når man kjører i cockpit er veldig "fulle av luft", aka støvsuger. Er heller ikke denne gangen særlig imponert over endringene i lyd ved skifte av eksosanlegg...det låter ganske urealistisk og "konstruert". lyden man får ved bytte til racing girkasse (den jet/hyle/hvine-lyden som følger farten) er helt jævlig plagsom. drukner jo helt ut motorlyden.

 

Men er positivt overraska over kjørefølelsen! bra fartsfølelse og "forbindelse" til bilen gjennom rattet (G25) kjørte nettopp i regn. det var sweet:)

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal få kjøpt meg ratt jeg og, men blir nok noe litt billigere enn g25/27 :p hvor mye vil dere si det er verdt å gi for driving force pro som er brukt? Det skulle visst være i ganske fin stand. Og til dere som allerede har dette rattet og har fått gt5, funker det fint å bruke? 

 

 

Jeg har Driving Force Pro, og så langt har det fungert helt utmerket sammen med GT5, eneste jeg mangler er noe bedre oppsett å feste pedaler og rattet til. Har noe plaststol+metall greier som man kan feste ratt og pedaler til nå, og det er ikke godt å sitte på i lengden merker jeg, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører G25 her uten problem, på simulator i steering options, alle hjelpemidler slått av uten abs som er på 1.

Har nå fullført licence center klasse B alle på gull premie :) Men må inrømme det gikk mye tid på den første bremsetesten!

Btw, man taper veldig mye tid på å bruke clutch og vanlig gir, kontra short shift/paddle, det er faktiskt umulig på noen av dem å få gull medalje ved å bruke clutch.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Ventet i fem år, kjøpte spillet i dag, spilte en time og slo av.

 

GT4 med bittelitt forbedret grafikk holder ikke mål i år 2010.

 

Selger konsoll og spillet til en rimelig penge i morgen. :)

 

Send meg et tilbud på PM så skal jeg se på det. Skal over til en kamerat og prøve det first ting in the morning. Er det så bra som jeg håper så går salget ditt kanskje mye fortere enn du regner med.

Lenke til kommentar

anbefaler dere meg å kjøpe logitech g27? har så satans lyst å kjøpe, men er redd for å bli lei etter en uke

Anbefaler det hvertfall å kjøpe ratt. Med mindre du er kjempeinteressert i Clutch og H-gir så gir nok Driving Force Pro-rattet deg mer for pengene. Selv har jeg hatt G25 før, og har bestilt G27 nå, men jeg skjønner jo at ikke den ekstra kvalitetsfølelsen og Clutch og H-gir har så mye og si for alle andre.

 

Ratt er uansett å anbefale. Forskjell på ratt og gamepad er omtrent som å spille FPS med piltaster kontra mus... :p

 

Har forøvrig et inntrykk at G27 både er lettere å selge og gir mer igjen på bruktmarkedet hvis du bestemmer deg for at det er kjipt etter en uke. Spar på kvitteringen uansett. :)

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

Det er jo bygget inn en forsinkelse ved girskiftene som skal "simulere" clutch på bilene som har dette i virkeligheten, så dette har jeg vanskelig for å tro, selvom jeg jo skal være ærlig med at jeg ikke har testet GT5-fullversjonen enda selv. Sikker på at du girer fort nok når du tester med clutch? :p

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

Neinei, jeg prøvde uttalige ganger med clutch men det var ikke noe håp uansett hvor bra man kjørte.

Så fort man la vær å bruke clutch så klarer man det helt fint. Jeg tror ikke licence test var beregna for clutch tidsforsinkelse, derav det er så vanskelig/umulig på noen av løpene...

Men for all del, det er noen løp man kan bruke clutch på som man kan få gull på, men noen av dem går bare ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...