Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bruke clutchen på G27 i GT5? Er det enten av eller på, eller er det mer som en ordentlig bil?

Ikke at det har så mye å si, men det er jo kjekt å ha gradvis nedpress ved drifting og slikt.

 

Kom over en liten morsomhet da jeg tittet på priser på G27:

post-56083-0-77346700-1290569341_thumb.png

Prisen har vært 2 699 siden 12. august, dagen før GT5-release setter de opp :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343

Jeg så på en av menyene at man kunne bruke horn. hvilken knapp blir det på G25 i tilfelle? Eller kan man mappe knappene på g25 slik man kan på de andre rattene som er "lagt inn" ?noen som vet?

Lenke til kommentar

8,5 av IGN

 

Gran Turismo 5 is a 10/10 simulator wrapped up in a 5/10 game – it’s driving is as exhilarating as anything that’s gone before, and its slavish obsession with the minutiae of many of its cars ensure it's an encyclopaedia of automotive delights. Its brilliance on the track, however is matched by its sloppiness off of it, and there’s a lack of polish that would at one time have seemed sacrilegious to the series. Ultimately its driving wins out to ensure that it’s still a great game, but it leaves that nagging doubt; this could have been a masterpiece were it not for the fact that Polyphony was so absorbed with the detail that it took its eye off the ball.
Lenke til kommentar

Gamereactor gir det 7/10, lavt til å være Gamereactor. Etter så lang utviklingstid hadde jeg forventet bedre, men ingenting skal sies før spillet prøves senere idag.

 

Høres forøvrig ut som graffikk er overhypa, at den ser best ut under photomode og repriser, men ikke alltid er så veldig imponerende ellers..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Gamereactor gir det 7/10, lavt til å være Gamereactor. Etter så lang utviklingstid hadde jeg forventet bedre, men ingenting skal sies før spillet prøves senere idag.

 

Høres forøvrig ut som graffikk er overhypa, at den ser best ut under photomode og repriser, men ikke alltid er så veldig imponerende ellers..

 

Grafikken er fin den, men er ikke så ekstrem som man skulle tro utifra hypen. Photomode har jeg ikke testa enda, grunnet at da må man koble over til kontroller (fra rattet jeg kjører med) så det er såpass tungvindt at jeg ikke gidder.

 

irriterer meg grenseløst det med standardbilene...de er såpass mye mindre pene enn premiumbilene, at jeg ikke har vurdert engang å kjøpe en standard, og alle standardbilene jeg har vunnet så langt har jeg solgt. de kunne glatt droppet hele photomoden for min del, hvis det hadde medført at alle biler hade vært i full detalj.

Lenke til kommentar

Overraskende mye kritikk i 9/10-anmeldelsen til Eurogamer.

 

Grafikk:

Here are those famous Polyphony graphics, which have somehow kept an unmistakeable house style – a hard, pristine CG look to the cars against grainier, more photographic backdrops – through the generational leaps. They're not perfect. Shadows jitter and crawl, frames drop below 60 per second at busy times, the screen tears, and from some angles at some times the game can look quite plain.

 

Damage:

There is cosmetic deformation of the car models from the biggest impacts, but it's very unconvincing, as if the coachwork was made out of plasticine. You sense Polyphony's heart really isn't in the task of smashing up its beautiful babies.

 

Worse, the impact physics still have the racers either bouncing off or snagging on each other like toy cars. It's about the audio as much as anything – that hollow thud sounds like you've kicked a cardboard box, not crashed two tons of metal together – but it unsuspends your disbelief at the game's looks in a hurry.

 

 

Online:

As a public game, though, GT5 needs a lot of work. There's no matchmaking at all, so you have to browse a list of rooms and pick one, or enter an alphanumeric code, as if you're playing a PC game and it's 1999. The netcode is unstable; after a long pause I started one race alone on the grid, with the rest of the field halfway around the track already.

 

The game's lack of a car classification system (less of an issue in the offline GT Mode than it used to be) means an unruly free-for-all that will soon stamp out the use of anything other than thousand-horse monsters. There's no persistence or reward for participating in multiplayer: no experience, no money, no ranking, not even points carried over consecutive races.

Lenke til kommentar

Etter litt kjøring i går kveld, må jeg nesten si meg enig. Har riktignok ikke prøvd med ratt, og heller ikke kommet særlig langt da... blir det "bedre" etterhvert som man får låst opp ting? Hva er egentlig progressjonen der? hvilke features, utenom biler og tracks, er det som blir låst opp?

 

Håper det blir bedre, for det er ett spill jeg virkelig har lyst til å like :) Akkurat nå har jeg bedre sans for Forza 3 for å være helt ærlig. - mulig det er p.g.a. bedre kontroller på xbox.

 

Spør igjen jeg. Mange av dere som har kjøpt collectors edition? Er den verdt 200kr ekstra som det blir i mitt tilfelle? Er vel hovedsaklig denne APEX-boken som skiller? Er det noe nyttig i denne, eller er den mest "morsom å ha" ? :)

 

Det er mest Apex boken. Den var fyldig og intressant (det jeg har lest av den). mye diagrammer om korrekt kjørelinjer og slikt. Nyttig for en newbie som meg i alle fall ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hva skjer med ankepunktene til Rune Fjeld (Link HER)?

 

Så og si alt han ramser opp er jo feil?

 

 

Uannsett feil eller ikke, er det ihvertfall ting som kan fikses ganske lett med en patch. Om de gjør det er en annen sak. Dog ble jeg litt nervøs for at det skal ta opptil 15 timer før spillet ifølge rune blir "morro". Men som sagt er jeg vell litt enige i kommentarene under der, at å opparbeide seg penger og bedre biler er noe for seg sjæl.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...