Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håpløst på Monacobanen i Classic Racing Car, B-Spec. Sjåføren kræsjer i det samme hjørnet på sjikanen etter tunnellen gang på gang. Eller det blir klabb og babb i feltet, som ødelegger løpet.

 

 

Gud hvor jeg sleit med monaco selv. Løsning som funker er som følger:

 

Bil: Toyota 7. Sett alt på default som et utgangspunkt. Still så topphastigheten ned til ca 155mph. Sett toe angle til 0,0.

 

Dette er egentlig det enest du trenger å gjøre med bilen. Du kan prøve deg på litt downforce om du ønsker, men dette er ikke nødvendig.

Pass på å "decrease pace" så sjåføren din ikke går for varm i toppen. Spesielt viktig i krappeste svingen og sjikanen. Bare pass på å hold han "kald nok", så skal du se at du fort tar Monaco..

Endret av detvarvondtdet
Lenke til kommentar

Håpløst på Monacobanen i Classic Racing Car, B-Spec. Sjåføren kræsjer i det samme hjørnet på sjikanen etter tunnellen gang på gang. Eller det blir klabb og babb i feltet, som ødelegger løpet.

 

 

Gud hvor jeg sleit med monaco selv. Løsning som funker er som følger:

 

Bil: Toyota 7. Sett alt på default som et utgangspunkt. Still så topphastigheten ned til ca 155mph. Sett toe angle til 0,0.

 

Dette er egentlig det enest du trenger å gjøre med bilen. Du kan prøve deg på litt downforce om du ønsker, men dette er ikke nødvendig.

Pass på å "decrease pace" så sjåføren din ikke går for varm i toppen. Spesielt viktig i krappeste svingen og sjikanen. Bare pass på å hold han "kald nok", så skal du se at du fort tar Monaco..

Takk for tipset! Har brukt Toyota 7 med ganske like innstillinger som du. Men jeg har muligens pusha sjåføren min for hardt i starten av løpet med hyppige overtake og increase pace kommandoer..

Lenke til kommentar

 

Takk for tipset! Har brukt Toyota 7 med ganske like innstillinger som du. Men jeg har muligens pusha sjåføren min for hardt i starten av løpet med hyppige overtake og increase pace kommandoer..

Det er viktig at du "cooler" ham en god stund før chikanen etter tunellen.

Lenke til kommentar

Gud og jeg hater NASCAR i GT5.jeg klarte lett indy banen,men når jeg prøver Grand valley banen i a-spec og daytona blir eid.det NASCAR løpa er de eneste jeg ikke har gull på i a og b spec,ganske frustrerende,ødla en kontrollere igår pga de jævla nascar bilen på grand valley bare spinna rundt hele tiden.Trenger noen tips fra dere som har klart disse løpa.jeg kjører med kontroller,vet ikke om det har stor betydning jeg men.

 

jeg kjører logano bilen og har bytte olje og ligger på 892BHP.

Lenke til kommentar

Du kan i hvert fall sette downforce på max uten at det gjør noe, bilen er sterk nok i massevis. Hvis du har problemer med at du spinner kan du jo senke utvekslingen litt (høyere toppfart) slik at bakhjulene ikke slipper så lett. Eventuelt kan du jo krype til korset og bruke traction control.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Du kan i hvert fall sette downforce på max uten at det gjør noe, bilen er sterk nok i massevis. Hvis du har problemer med at du spinner kan du jo senke utvekslingen litt (høyere toppfart) slik at bakhjulene ikke slipper så lett. Eventuelt kan du jo krype til korset og bruke traction control.

 

nå er jeg ganske noob når det gjelder instillinger på bilene,men mener du accelaration da,jeg har satt max topphastighet.traction control?bedre grep eller? og eventuelt hvor mye bør jeg sette den på?

takker for all hjelp jeg kan få slik jeg slipper og kjøre NASCAR mer.

Lenke til kommentar

Traction control setter du på samme skjermbilde som der du velger hvordan du vil gire. Det er mange andre hjelpemidler der også.

 

takk for tipsajeg vant laguna seca og grand valley med ABS på 10,downforce på max rear og front,og traction på max.jeg dret i Championshipet,jeg ville bare forbi NASCAR.klarte alle løpe der med gull i nascar.

har akkurat gjort ferdig indy500 og fikk xj13 som koster 20mill.Eneste som jeg kunne ha hatt nå er chapparel 2J og den Lambo Miura som koster 20mill.tar suzuka endurance imorra med X10 trur jeg.

Lenke til kommentar

for meg så er ikke premien så viktig,dessuten så er b-spec endurance ganske greit,du kan være afk.Jeg synes endurance er utfordrende,det tester vilja di og så kan du se tilbake at du slipper og kjøre mesteparten av de igjen.

Joda, sånn sett er det greit. Var på jobbintervju mens det pågikk, hehe!

 

nettop,pleier som regel og kjøre tsukuba 9hour hver natt mens jeg sover jeg:p.netter meg 960k xp.ganske nice.

Lenke til kommentar

for meg så er ikke premien så viktig,dessuten så er b-spec endurance ganske greit,du kan være afk.Jeg synes endurance er utfordrende,det tester vilja di og så kan du se tilbake at du slipper og kjøre mesteparten av de igjen.

Joda, sånn sett er det greit. Var på jobbintervju mens det pågikk, hehe!

 

nettop,pleier som regel og kjøre tsukuba 9hour hver natt mens jeg sover jeg:p.netter meg 960k xp.ganske nice.

 

 

Hvordan pitstrategi setter du da? Jeg prøvde et par ganger å dra ut, men da hadde boben min pitta ca hver 2ndre runde og jeg havna håpløst langt bak alle andre..

Lenke til kommentar

for meg så er ikke premien så viktig,dessuten så er b-spec endurance ganske greit,du kan være afk.Jeg synes endurance er utfordrende,det tester vilja di og så kan du se tilbake at du slipper og kjøre mesteparten av de igjen.

Joda, sånn sett er det greit. Var på jobbintervju mens det pågikk, hehe!

 

nettop,pleier som regel og kjøre tsukuba 9hour hver natt mens jeg sover jeg:p.netter meg 960k xp.ganske nice.

 

 

Hvordan pitstrategi setter du da? Jeg prøvde et par ganger å dra ut, men da hadde boben min pitta ca hver 2ndre runde og jeg havna håpløst langt bak alle andre..

ikke kødd med de der utmattelses innstillingene, Bob skal kun inn når han har råna opp dekk eller benzin..

Lenke til kommentar

for meg så er ikke premien så viktig,dessuten så er b-spec endurance ganske greit,du kan være afk.Jeg synes endurance er utfordrende,det tester vilja di og så kan du se tilbake at du slipper og kjøre mesteparten av de igjen.

Joda, sånn sett er det greit. Var på jobbintervju mens det pågikk, hehe!

 

nettop,pleier som regel og kjøre tsukuba 9hour hver natt mens jeg sover jeg:p.netter meg 960k xp.ganske nice.

 

 

Hvordan pitstrategi setter du da? Jeg prøvde et par ganger å dra ut, men da hadde boben min pitta ca hver 2ndre runde og jeg havna håpløst langt bak alle andre..

ikke kødd med de der utmattelses innstillingene, Bob skal kun inn når han har råna opp dekk eller benzin..

 

 

det har skjeddd for meg at bob kjører inn når bensintanken er full og dekka er flunka nye.Ellers er det ikke no vits i og forandre på pit instillingene da bob kjører inn automatisk når det trengs.Jeg pleier alltid og kjøre med den raskeste bilene jeg har på endurance løpa så i tilfelle slikt skjer,kan bob ta inn de fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...