Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Er det noen her som er interessert i en ukentlig time trail konkurranse, eller lignende? Vi kunne laget en egen tråd hvor vi en gang i uken hadde bestemt oss for en bil og en bane, og postet våre beste rundetider. Det kunne vært interessant om det hadde blitt med nok folk på dette.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant det ut etter jeg skrev innlegget :whistle:

 

Men fant også ut tror ikke det er noe vits å stille til start :p

 

1:49, da må jeg evt. kjøre ganske masse, og det har jeg ikke tid til heller :ph34r:

 

Lykke til den som vinner :cool:

 

Er det noen her som er interessert i en ukentlig time trail konkurranse, eller lignende? Vi kunne laget en egen tråd hvor vi en gang i uken hadde bestemt oss for en bil og en bane, og postet våre beste rundetider. Det kunne vært interessant om det hadde blitt med nok folk på dette.

 

:)

 

 

Det hadde vært gøy ja ^^

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til første bil og bane i time trail konkurransen? Jeg foreslår vertfall at vi kjører med standard biler, uten mulighet for å endre på dempere, lsd osv. da jeg helst vil konkurrere i kjøreferdigheter, og ikke tuning ferdigheter.

 

 

Fant det ut etter jeg skrev innlegget :whistle:

 

Men fant også ut tror ikke det er noe vits å stille til start :p

 

1:49, da må jeg evt. kjøre ganske masse, og det har jeg ikke tid til heller :ph34r:

 

Lykke til den som vinner :cool:

Har du testet tuning oppsettet jeg linket til tidligere i tråden?

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?p=5333738#post5333738

Endret av Mevon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

shift 2 unleashed? Hvordan er det?

 

Har ikke begynt på shift 2 enna siden jeg vil gjøre ferdig shift 1 slik jeg da ser hva de har gjort forskjell fra Shift1 og 2,men regner med at jeg begynner på shift 2 i helja da jeg har NFS world tour på NFS shift 1 og gjøre og noen invitational events.

 

Det var helt rart og gå fra Shift til GT5 igjen,jeg gikk jo da direkte inn til seasonal eventsen me F10,men var mye kjappere respons på svingene hvertfall.

 

Til de som holder på shift2,er virkelig helmet cam så annerledes enn vanlige.

1 ting jeg virkelig hater Drifting,prøvde det litt på shift 1 og er ganske ubrukelig.

Helmet cam er gøy det. Men jeg bruker kun panser-kamera når jeg skal kjøre bra. Dette har med at jeg spiller med ratt, og synes det er rart med 2 ratt (ett foran skjermen, ett bak skjermen). Dessuten liker jeg å se litt av bilen når jeg kjører (panseret) slik som i virkeligheten. Dette er en av mine største skuffelser med GT5 - ingen panser-kam.

 

Drifting er ubrukelig i Shift 2 hvis du kjører med ratt og pedaler. De har tydeligvis balansert det for kontroller (aldri prøvd), men det er umulig med ratt/pedaler. Jeg mener ikke at det er vanskelig, men det går ikke an. Bilen spinner ut uten grunn, og snurrer helt rundt. Men drifting er ikke en stor del av spillet uansett.

 

Ellers vil jeg si at Shift 2 er bedre enn Shift 1 på alle måter. Det er bare litt vanskelig å stille inn riktig. Innstillingene på default er ganske "løse". De fleste bilene har for mye trykk i dekkene, og ALT for myke dempere. Hjelper også å oppgradere bremsene og øke bremsetrykket. Men når det er justert er det bra. Har det mer gøy med S2U, og det jeg liker best ved Shift 2 er GT1 og GT3-løpene der alle har tilnærmet like biler. Veldig close racing, noe jeg aldri fikk til i GT5 pga. AI'en.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Er det virkelig ikke mulig å fjerne de irriterende publikumet som klapper og hoier i replay'n? Prøvde å skru av sound effects, men da gikk jo all lyd vekk med publikum.

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til første bil og bane i time trail konkurransen? Jeg foreslår vertfall at vi kjører med standard biler, uten mulighet for å endre på dempere, lsd osv. da jeg helst vil konkurrere i kjøreferdigheter, og ikke tuning ferdigheter.

 

 

Fant det ut etter jeg skrev innlegget :whistle:

 

Men fant også ut tror ikke det er noe vits å stille til start :p

 

1:49, da må jeg evt. kjøre ganske masse, og det har jeg ikke tid til heller :ph34r:

 

Lykke til den som vinner :cool:

Har du testet tuning oppsettet jeg linket til tidligere i tråden?

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?p=5333738#post5333738

 

Jepp ;)

 

Er vel bare jeg som er dårlig til å kjøre :p

Lenke til kommentar

Leeenge siden jeg har spilt nå, men har det akkurat kommet en oppdatering på 380 mb?

 

nvm, fant ut at det kom en liten en igår... http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-v1-10-brings-minor-tweaks-bug-fixes/

 

Det fikk meg til å sjekke ut GT5 igjen og der er en del positive ting å si om oppdaten. Utover mer fornuftige priser i OCD er de nye seasonals noe som får en til å spille igjen og igjen inntil man vinner. Bra! De er kanskje i overkant vanskelige, men skjønner det er vanskelig å finne rett vanskeligsgrad.

 

Etter 3 timer, var mitt beste resultat at komme 0.045 bak 1. plass i første løpet. Ble litt banning der..

Lenke til kommentar

Det fikk meg til å sjekke ut GT5 igjen og der er en del positive ting å si om oppdaten. Utover mer fornuftige priser i OCD er de nye seasonals noe som får en til å spille igjen og igjen inntil man vinner. Bra! De er kanskje i overkant vanskelige, men skjønner det er vanskelig å finne rett vanskeligsgrad.

 

Etter 3 timer, var mitt beste resultat at komme 0.045 bak 1. plass i første løpet. Ble litt banning der..

 

Klarer ikke bedre enn 2. plass jeg heller, gidder heller ikke prøve mer. Får helt noia av å kjøre noe som går så sakte..har ikke tålmodighet :roll:

Lenke til kommentar

Klarer ikke bedre enn 2. plass jeg heller, gidder heller ikke prøve mer. Får helt noia av å kjøre noe som går så sakte..har ikke tålmodighet :roll:

 

Greide 1. plassen igår med 0,8 sekunds margin og glad for at være ferdig med det.

 

Jobber nå med den neste, i en Lotus som er så jævli glad i å spinne ut ved den minste kontakt med noen av pedalerne. Greide etterhvert 4. plass, 4 sekunder etter og få altså finne nesten et sekund per lap.

Lenke til kommentar

Klarer ikke bedre enn 2. plass jeg heller, gidder heller ikke prøve mer. Får helt noia av å kjøre noe som går så sakte..har ikke tålmodighet :roll:

 

Greide 1. plassen igår med 0,8 sekunds margin og glad for at være ferdig med det.

 

Jobber nå med den neste, i en Lotus som er så jævli glad i å spinne ut ved den minste kontakt med noen av pedalerne. Greide etterhvert 4. plass, 4 sekunder etter og få altså finne nesten et sekund per lap.

Du må ikke gasse i svingene... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...