Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det noen som vil anbefale en bil til den cupen på Ekspert som er for biler fra før 1979?

Har 470 000 til å kjøpe bil for.

Bruk en Toyota 7. Den vinner du i et av løpene på Extreme B-spec (look it up).

Endret av Aurvan
Skrevet (endret)

Altså: Toyota Minolta = Like the wind A-spec, Toyota = Like the wind B-spec

 

Altså: Toyota Minolta = Like the wind A-spec, Toyota 7 = Like the wind B-spec

 

Edit: Dobbelpost inni en post :S

Endret av Zero-
Skrevet (endret)

Synes dette spillet virker for vanskelig til at det i det hele tatt er underholdende. På andre cup i 1. league kan jeg ikke kjøre fordi den krever forhjulstrekk. Bilen jeg kjøpte har bakhjulstrekk.

 

Det er ekstremt vanskelig å få gull på licenses? Jeg har prøvd B-5 evig mange ganger, og sett mange andre gjøre det på youtube. Alt for vanskelig spør du meg. Begynner å angre på at jeg kjøpte det.

 

Det er vanskelig med vanlig håndkontroll. Prøv med ratt og pedaler, mye bedre.

 

Amen!

 

Dette vil jeg tilbakevise, da jeg har gull på de aller fleste lisenser, kun ved bruk av håndkontrollen. Jeg har det utrolig moro uten ratt. Tull og tøys at man trenger dette hvis man skal kose seg med spillet. At det kan bidra til å gjøre spillet festligere er det ingen tvil om, men jeg mener man kan ha det minst like moro med en håndkontroll (dersom man aldri har prøvd ratt før).

 

Og hva mener du med at det er vanskelig å bruke en bil som har forhjulstrekk? Henger meg på de som mener spillet først blir moro etter at man har spilt det en stund. Lisensene er vanskelige, men ikke vanskeligere enn at du klarer de etter, i verste fall, ca 40 forsøk. Ikke gi opp enda, da går du glipp av mange timer moro.

 

PS: Drømte at Formula Gran Turismo ble tilgjengelig i bruktbilsjappa i natt!!! Hvor blir det av den hersens kjerra? :hmm:

Endret av rasmuse7
  • Liker 1
Skrevet

Til dags dato har jeg selv brukt en håndkontroll på GT5, til tross for at jeg har et ratt stående, men desverre har jeg ingen plass og montere det foran TV'n. kommer nok til å få det montert over juletider. men angående at man kan ha det morro uten ratt, selvsagt kan man det. Spillet er i seg selv brilliant.(dog til tider litt irriterende) Må riktignok si at man får en bedre kjøreopplevelse når man bruker ratt, og at jeg gleder meg til jeg får montert mitt.

Skrevet

Nøkkelen til suksess med håndkontroll er at man stort sett aldri bunner aksene, med sporadisk unntak av gassen. Hvor ofte gir du fullt rattutslag i en vanlig situasjon, eller tråkker bremsen helt flat? Det handler om balanse. Greia med ratt og pedaler er at det ideelt sett ikke er noen "utveksling" mellom kontrolleren og det som simuleres - en grad på G27-en tilsvarer en simulert grad på rattet i spillet. Litt mindre ideelt blir i det minste utvekslingen ikke så stor. Dualshocken har på sin side en drøy cm som skal svare til alle hjulets mulige retninger i spillet. Det er på samme måte med pedalene. Tunga rett i munnen!

Skrevet (endret)

Må si meg enig der, er dog imponert over hvor sensitiv de har klart og gjøre en spak og en knapp på dualshocken, kan jo faktisk regulere gassen ganske bra, med noe som essensielt er en Knapp som har omtrent en kvart centimeter "travel".

 

Edit; Dog må si meg litt slått på nascar daytona, balansere understyringa der med kontrollen blir litt i drøyeste laget.

Endret av Deviljoker
Skrevet

Er det egentlig noen på forumet her som har kommet, latterlig langt på dette spillet (lvl 35+ osv?) Selv er jeg lvl 24 A-spec og 26 B-spec(keep in mind, har håndkontroll) begynner og ta rimelig lang tid å levle opp egentlig.

Skrevet

Hvis man bytter ut standardinnstillingene slik at gass og brems er på R2 og L2 kan man vel regulere mye enklere enn med trykk-knapp? (X og Firkant osv)

Skrevet

Nøkkelen til suksess med håndkontroll er at man stort sett aldri bunner aksene, med sporadisk unntak av gassen. Hvor ofte gir du fullt rattutslag i en vanlig situasjon, eller tråkker bremsen helt flat? Det handler om balanse. Greia med ratt og pedaler er at det ideelt sett ikke er noen "utveksling" mellom kontrolleren og det som simuleres - en grad på G27-en tilsvarer en simulert grad på rattet i spillet. Litt mindre ideelt blir i det minste utvekslingen ikke så stor. Dualshocken har på sin side en drøy cm som skal svare til alle hjulets mulige retninger i spillet. Det er på samme måte med pedalene. Tunga rett i munnen!

 

Det du sier her stemmer ikke med hva jeg har opplevd. Har ratt men bruker kontroller en del.

 

Om du kommer inn i en sving i fornuftig fart og drar stikka helt til høyre og holder den der, og vil ikke hjula på bilen svinge max til høyre, men de vil svinge så mye som veigrepet tilater dem å svinge uten å understyre for mye.

 

Men om du kjører drifting med kontroller, og du ligger i breisladd, da vil hjula svinge til rattutslag om du drar stikka til høyre. Dette gjelder ikke bare om du kjører drifing event, men også i vanelige løp om man velger å kjøre 'publikumsvennelig'

 

Så det virker som hjula svinger så mye som veigrepet tilater når du bruker kontroller.

 

Angående konreoller vs ratt så bruker jeg både ratt og kontroller.

 

Men over til en annen ting. Går det ann å få mere futt i Tesla roadsteren?

Utrolig behagelig bil å kjøre drifting med.

Skrevet

Er ikke enig med deg der, om jeg tolker det siste inlegget ditt riktig.

 

Ettersom kontrolleren er såpass god som den er, og at den tilater trinnløs regulering av både gass, brems og sving, så syntes jeg ikke det er så mye forskjell om jeg bruker ratt eller kontroller.

Skrevet

Synes dette spillet virker for vanskelig til at det i det hele tatt er underholdende. På andre cup i 1. league kan jeg ikke kjøre fordi den krever forhjulstrekk. Bilen jeg kjøpte har bakhjulstrekk.

 

Det er ekstremt vanskelig å få gull på licenses? Jeg har prøvd B-5 evig mange ganger, og sett mange andre gjøre det på youtube. Alt for vanskelig spør du meg. Begynner å angre på at jeg kjøpte det.

 

Det er vanskelig med vanlig håndkontroll. Prøv med ratt og pedaler, mye bedre.

 

Amen!

 

Dette vil jeg tilbakevise, da jeg har gull på de aller fleste lisenser, kun ved bruk av håndkontrollen. Jeg har det utrolig moro uten ratt. Tull og tøys at man trenger dette hvis man skal kose seg med spillet. At det kan bidra til å gjøre spillet festligere er det ingen tvil om, men jeg mener man kan ha det minst like moro med en håndkontroll (dersom man aldri har prøvd ratt før).

 

Og hva mener du med at det er vanskelig å bruke en bil som har forhjulstrekk? Henger meg på de som mener spillet først blir moro etter at man har spilt det en stund. Lisensene er vanskelige, men ikke vanskeligere enn at du klarer de etter, i verste fall, ca 40 forsøk. Ikke gi opp enda, da går du glipp av mange timer moro.

 

PS: Drømte at Formula Gran Turismo ble tilgjengelig i bruktbilsjappa i natt!!! Hvor blir det av den hersens kjerra? :hmm:

 

Er ikke umulig med håndkontroll nei. Var selv ferdig med de to første lisens gruppene etter den første eller andre kvelden med håndkontroll, da med flere gull. Men poenget var rett og slett at det blir mye artigere med ratt :)

Skrevet

Problemet med en kontroller i forhold til et skikkelig ratt er et du kan være langt mer presis med et ratt, siden du har mere travel på svinging, brems og gass. eneste som kan være et "problem" med ratt er at du ikke kan være like rask når du svinger hurtig fra feks venstre til høyre, men altså. Dette er jo en kjøresimulator, så tar egentlig ikke med den i beregningen.

Skrevet

Er det bare jeg som har tenkt på at det hadde vært gøy med en kjempestor by som man bare kunne kose seg og kjøre rundt i istedet for bare racing. :hmm:

Gran turismo 5 er bil simulator, og ikke arcade free ride spill...

Skal du ha free ride i stor by med eksklusive biler så ta en kikk på Test drive unlimited 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...