Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

GT5-sjefen har vært ute med snakketøyet igjen. Her er hva han lover for fremtiden:

http://www.andriasang.com/e/blog/2010/12/15/gt5_plans/

 

-The late December update will be a major one.

 

-Europe-based players can look forward to an online tournament called SLS Challenge where the winner will receive an actual Mercedes SLS AMG (!)

 

-Online races for B Spec mode.

 

-Among the standard cars are some historical classics, and we plan on remaking them as premium cars. There are currently some cars that have both standard and premium versions. Those are cases where the cars were remade.

 

-They'd like to make it so that you'll be able to use the courses you made in the game's course maker mode in online races. This is something that he hopes to implement soon.

 

Spesielt det siste hadde vært fantastisk om det kom snart. Jeg har et par baner som er veldig gøy å kjøre, og som jeg gjerne kunne tenke meg å kjørt online.

 

Online leaderboards så jeg ingenting om, dessverre...

 

 

En ting jeg virkelig savner online er å se rundetidene til de andre under free run, eller i det hele tatt hatt et skikkelig kvalifiseringssystem. Samt se hvor langt bak eller foran du er de andre ved hver split slik at man vet om man tar innpå eller mister tid. Kan gjøre det enklere for føreren å velge taktikk. Kjøre safe eller pushe for å ta igjen bilen foran for eksempel. Hadde og vært artig om det hadde kommet opp hvem som setter den beste rundetiden under løpene.

 

Skulle også ønske det gikk an å sette restriksjon på om bilene skulle vært rwd, 4wd eller forhjulstrekk, samt tidsperiode for bilene slik at man for eksempel kunne hatt et classics løp med biler eldre enn 1970 med bakhjulstrekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg virkelig savner online er å se rundetidene til de andre under free run, eller i det hele tatt hatt et skikkelig kvalifiseringssystem. Samt se hvor langt bak eller foran du er de andre ved hver split slik at man vet om man tar innpå eller mister tid. Kan gjøre det enklere for føreren å velge taktikk. Kjøre safe eller pushe for å ta igjen bilen foran for eksempel. Hadde og vært artig om det hadde kommet opp hvem som setter den beste rundetiden under løpene.

 

Skulle også ønske det gikk an å sette restriksjon på om bilene skulle vært rwd, 4wd eller forhjulstrekk, samt tidsperiode for bilene slik at man for eksempel kunne hatt et classics løp med biler eldre enn 1970 med bakhjulstrekk.

 

Gode forslag, kunne tenkt meg dette selv.

 

 

Og dæven, det var litt av en tid de har fått til på ringen med X1'en gitt.

Lenke til kommentar

Nordsløyfa på under 3 og halvt minutt :ohmy:

Skjønner ikke helt hva et fantasifoster som dette gjør i 'the real driving simulator'...'

Poenget var vel at alle biler i dag begrenses av en hel rekke regler som gjør at de blir mye treigere. Denne hypotetiske bilen var laget som et tankeeksperiment for å se hvor drøy en bil kunne blitt dersom man ikke hadde spart på noen midler og man ikke var begrenset av en eneste regel. Hvorvidt det hadde vært fysisk mulig å lage en bil som er SÅ bra blir vanskelig å si. Men det er ingen tvil om at det er fullt mulig å lage biler som kunne knust de bilene som kjører formel 1 og Le Mans nå, hvis man bare hadde brukt nok penger og ikke hadde begrensende regler.

Lenke til kommentar

Nordsløyfa på under 3 og halvt minutt :ohmy:

Skjønner ikke helt hva et fantasifoster som dette gjør i 'the real driving simulator'...'

Poenget var vel at alle biler i dag begrenses av en hel rekke regler som gjør at de blir mye treigere. Denne hypotetiske bilen var laget som et tankeeksperiment for å se hvor drøy en bil kunne blitt dersom man ikke hadde spart på noen midler og man ikke var begrenset av en eneste regel. Hvorvidt det hadde vært fysisk mulig å lage en bil som er SÅ bra blir vanskelig å si. Men det er ingen tvil om at det er fullt mulig å lage biler som kunne knust de bilene som kjører formel 1 og Le Mans nå, hvis man bare hadde brukt nok penger og ikke hadde begrensende regler.

 

Men man ville ikke opplevd slike tider uansett, med mindre man tillater annet utstyr for førerene. Tilbake i 2004 klaget mange F1-førere på at bilene var for raske til at de egentlig hadde full kontroll.

Lenke til kommentar

Nordsløyfa på under 3 og halvt minutt :ohmy:

Skjønner ikke helt hva et fantasifoster som dette gjør i 'the real driving simulator'...'

Poenget var vel at alle biler i dag begrenses av en hel rekke regler som gjør at de blir mye treigere. Denne hypotetiske bilen var laget som et tankeeksperiment for å se hvor drøy en bil kunne blitt dersom man ikke hadde spart på noen midler og man ikke var begrenset av en eneste regel. Hvorvidt det hadde vært fysisk mulig å lage en bil som er SÅ bra blir vanskelig å si. Men det er ingen tvil om at det er fullt mulig å lage biler som kunne knust de bilene som kjører formel 1 og Le Mans nå, hvis man bare hadde brukt nok penger og ikke hadde begrensende regler.

 

Men man ville ikke opplevd slike tider uansett, med mindre man tillater annet utstyr for førerene. Tilbake i 2004 klaget mange F1-førere på at bilene var for raske til at de egentlig hadde full kontroll.

X1 prototypen representerer visstnok hva som ville vært mulig med dagens teknologi. Men, med tanke på at den ville generere 4-6 g i svingene ville det vært vanskelig for vanlige dødelige å kjøre mange runder.

Uansett så er bilen helt grusom å kjøre, styreresponsen er allllt for drøy, samt at man venner seg ikke til å ta krappe svinger med full gass i 400 km/t.

Lenke til kommentar

Nordsløyfa på under 3 og halvt minutt :ohmy:

Skjønner ikke helt hva et fantasifoster som dette gjør i 'the real driving simulator'...'

Poenget var vel at alle biler i dag begrenses av en hel rekke regler som gjør at de blir mye treigere. Denne hypotetiske bilen var laget som et tankeeksperiment for å se hvor drøy en bil kunne blitt dersom man ikke hadde spart på noen midler og man ikke var begrenset av en eneste regel. Hvorvidt det hadde vært fysisk mulig å lage en bil som er SÅ bra blir vanskelig å si. Men det er ingen tvil om at det er fullt mulig å lage biler som kunne knust de bilene som kjører formel 1 og Le Mans nå, hvis man bare hadde brukt nok penger og ikke hadde begrensende regler.

 

Men man ville ikke opplevd slike tider uansett, med mindre man tillater annet utstyr for førerene. Tilbake i 2004 klaget mange F1-førere på at bilene var for raske til at de egentlig hadde full kontroll.

X1 prototypen representerer visstnok hva som ville vært mulig med dagens teknologi. Men, med tanke på at den ville generere 4-6 g i svingene ville det vært vanskelig for vanlige dødelige å kjøre mange runder.

Uansett så er bilen helt grusom å kjøre, styreresponsen er allllt for drøy, samt at man venner seg ikke til å ta krappe svinger med full gass i 400 km/t.

 

Kan tenke meg det er kjipt å kjøre en "vanlig" skyline med 700hk etter man ar vendt seg til X1. Når jeg får den kommer jeg bare til å teste den litt før jeg lar den støve i garasjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...