Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

16 minutes ago, bshagen said:

Jeg veit faktisk ikke helt om jeg fortsetter å se på om vi blir Qatar. Veit ikke med deg, men det setter en alvorlig bismak all eventuell suksess vi skulle få, særlig om man kan vise til lignende linker slik du gjorde med de andre klubbene :( 

Da er du dessverre en av få som bryr seg. Får nok se ManU fans med Quatars flagg om de får kjøpt klubben. Ett bra spillerkjøp så er de fleste Quatarfans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reg2000 skrev (6 minutter siden):

Da er du dessverre en av få som bryr seg. Får nok se ManU fans med Quatars flagg om de får kjøpt klubben. Ett bra spillerkjøp så er de fleste Quatarfans.

Selvsagt, dette har vi jo sett i samtlige andre klubber. Det var jo bokstavligtalt fest i gatene når Saudi-Arabia kjøpte Newcastle :(

Lenke til kommentar

Det Boehly driver med er jo så sketchy at jeg ikke skjønner hvis PL ikke vil ta en nærmere titt på det. I teorien så kan jo PIF ha større eiendeler i hver eneste PL-klubb på den måten. 

Snikpellik skrev (7 timer siden):

Newcastle: Reguleringsinstansen konkluderte med at det statlige pensjonsfondet PIF ikke har noe med staten Saudi-Arabia å gjøre (!). Inngikk nylig gigantisk sponsoravtale med milliardselskap som ikke en gang eksisterte i vår.

Men samtidig så gjør dette at jeg tviler på at det kommer til å skje noe. Dumt at City ikke ble dømt for lenge siden, det kunne kanskje gjort det mindre attraktivt for disse statene å handle PL-klubber, men så lenge PL ikke gjør noe så frykter jeg at den strikken kommer til å bli tøyd mer og mer hvis Qatar kjøper United. Tvilsomt nok med stater som har koblinger til to toppklubber i Europa, men i samme liga? Det er jo ingenting som hindrer PIF å sende disse spillerne på lån til Newcastle for å unngå FFP for eksempel.

Utenom menneskerettighetsbrudd og overgrep så må jeg innrømme at jeg har vært naiv i forhold til hvordan et Qatarsk eierskap i PL vil påvirke ligaen, virker som om det bare vil bli verre og verre fremover så lenge PL står og ser på. Du hadde rett @Snikpellik. Utviklingen er skummel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir gjerne kvitt disse midtøsten eierne jeg. Vinn - vinn for meg og mange andre som heier på klubber med andre type eiere.

Hadde selvsagt blitt mer spennende.

Bare se på Real Madrid. Trenger ikke eiere fra  midtøsten for å kunne kjøpe alt en ønsker seg av spillere.

Lenke til kommentar
Cappo skrev (3 timer siden):

Bare se på Real Madrid. Trenger ikke eiere fra  midtøsten for å kunne kjøpe alt en ønsker seg av spillere.

Fikk de ikke masse hjelp av kommunen eller lignende ? Jeg minns noe sånt noe som at de solgte stadium eller treningsanlegg for enorme summer å kjøpte de tilbake med et syltetøyglass fullt av 10 øringer.

Lenke til kommentar

Det blir berre verre å verre på eigarsida i PL, ingen tvil om det. Så er spørsmålet om det går an å gjere noko med det eller om det blir for seint. En modell som begrenser slikt eigarskap. Hørt mykje bra om den tyske modellen, har den slike klausuler innebygd for å forhindre at f.eks Bayern blir kjøpt opp av Saudi? Kem om noken kan gjere noko med det om mulig? FA?

Men at det meste er pill råttent på administrasjonsnivå har det vore lenge, var det før Blatter også? Infantino kom vel med råd til alle "midtøsten-klubbane" om korleis dei kunne koke bøkene sine så dei unngikk FFP (footballeaks med Der Spiegel), før han etterpå blei president og no skulle det bli slutt på korrupsjon. Some jokes write themselves. 

Og at City får lov til å dure på så lenge etter alle lovbrudd er heilt utrulig. Og Chelsea med verdens mest tydelige kreative bokføring for FFP i desse dager også - men ingenting blir vel gjort der heller. Skjønner ikkje at en ikkje kan slå hardare ned på dette mykje mykje fortare. sigh.

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (17 timer siden):

Det var jo det samme som skjedde med Newcastle. Det eneste Premier League var opptatt av i forbindelse med oppkjøpet var å sperre for BeIN sports som sendte PL i saudi-arabia uten tillatelse. 

Ja når det ble snakk om BeIn så ble det kjapt stopp. Men når Newcastle's nye(og da er de splitter ny) sponsor er bunn og grunn eierne selv så tar pl ikke fingeren ut av jorda.

Lenke til kommentar
Cappo skrev (24 minutter siden):

Nå har andre klubber i PL visstnok klagd inn Chelsea og de mistenkelige overgangene til Saudi Arabia og vil at Premier League/FA etterforsker det. 

Har du en kilde på det? :) 

Uavhengig av om teorien stemmer, er det sterkt kritikkverdig og konkurransehemmende om én klubb selger mengder med spillere til ett selskap (PIF). Jeg kan egentlig ikke tenke meg at dette ikke bryter med noen lover eller regler i Storbritannia eller i FIFA.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (32 minutter siden):

Har du en kilde på det? :) 

Uavhengig av om teorien stemmer, er det sterkt kritikkverdig og konkurransehemmende om én klubb selger mengder med spillere til ett selskap (PIF). Jeg kan egentlig ikke tenke meg at dette ikke bryter med noen lover eller regler i Storbritannia eller i FIFA.

Står på VG.no, så da skulle en tro at det er en del sannhet i det. Dog VG siterer The Telegraph, så  I dunno...

På en annen side så gikk Kante gratis, så det er vel ikke noe spesielt akkurat der i og med at han ikke hadde noen kontrakt lenger.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Cappo skrev (1 time siden):

Står på VG.no, så da skulle en tro at det er en del sannhet i det. Dog VG siterer The Telegraph, så  I dunno...

Takk! Jeg klarte ikke finne noe. Telegraph er en seriøs kilde.

Det er ikke nevnt hvilke klubber som har krevd etterforskning, bare at det er «European rivals». Så jeg finner ikke helt dekning i Telegraph-artikkelen for at PL-klubber har klaget inn Chelsea eller krever etterforskning. Forhåpentligvis skjer det. Om 14+ av PL-klubbene krever etterforskning vil ting skje.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Gary Neville krever undersøking i alle fall.

 

– Premier League bør sette en sperre for alle overganger til Saudi-Arabia for å sikre spillets integritet. Det bør gjøres undersøkelser om transaksjonene er hensiktsmessige, sier han til BBC.

– Dersom det kan godkjennes etter at en slik prosess er gjort så kan en så klart fjerne en slik sperre, men jeg mener at det for øyeblikket bør settes en stopper før de har sett nærmere på eierstrukturen i Chelsea og at om dette er fordelaktige avtaler som er upassende, sier han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...