Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Danielzu skrev (1 time siden):

Saudi-arabisk liga får litt av en sesongpush. 

£47m er jo en ganske edruelig pris sammenlignet med mye annet i Saudi Arabisk fotball.

Dog, er ikke Neves litt ung til å lene seg på en arabisk payday? Er jo som regel aldrende spillere (32+) som går dit? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noe veldig muffens med Todd Boehly og Saudi-Arabia.

Det saudiske PIF eier nå majoritetsandeler i hver av disse saudiske klubbene og har også investert i Boehlys Clearlake Capital. Boehly besøkte Saudi-Arabia tidligere denne måneden, og nå selger Chelsea altså uønskede, høytlønnede spillere til disse lagene.

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Blir veldig mange gode lag denne sesongen og tror de tradisjonelle topp 6 klubbene skal få det tøft.

Brighton, Newcastle og Villa tror jeg ikke kommer til å dabbe av med det første.

Tror det er sunt for ligaen, kjedelig med de samme topp 6 lagene hver sesong.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 timer siden):

Det er noe veldig muffens med Todd Boehly og Saudi-Arabia.

Det saudiske PIF eier nå majoritetsandeler i hver av disse saudiske klubbene og har også investert i Boehlys Clearlake Capital. Boehly besøkte Saudi-Arabia tidligere denne måneden, og nå selger Chelsea altså uønskede, høytlønnede spillere til disse lagene.

 

Må jo bli reaksjoner fra PL og UEFA til slutt mot Chelsea og Newcastle (grunnet nye "sponsoravtalen" som bunn og grunn er eierne selv). Ikke bare city som er utsatt. 

Ta affære før det går for langt(ille nok nå, på vei til å bli horribelt)

Lenke til kommentar
31 minutes ago, hocanee said:

Blir veldig mange gode lag denne sesongen og tror de tradisjonelle topp 6 klubbene skal få det tøft.

Brighton, Newcastle og Villa tror jeg ikke kommer til å dabbe av med det første.

Tror det er sunt for ligaen, kjedelig med de samme topp 6 lagene hver sesong.

Tja Brighton selger mange spillere så spørs hva de blir igjen til neste sesong. Vil også si at det ikke akkurat er sunt for ligaen med klubber som Newcastle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (5 timer siden):

Tja Brighton selger mange spillere så spørs hva de blir igjen til neste sesong. Vil også si at det ikke akkurat er sunt for ligaen med klubber som Newcastle.

Hva er galt med Newcastle? Bare fordi eierne er fra tvilsomme land hva menneskerettigheter angår?

Til tross for at de har de rikeste eierne i ligaen, så bruker de ikke overstadig mye penger, men kjøper smart. 

Hva som ikke er sunt for ligaen er pengebruken til Chelsea.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (10 minutter siden):

De har også tvilsomme hensikter angående nevnte menneskerettigheter, det er en grunn til at vi kaller det sportsvasking. 

Poenget mitt var at det Newcastle har gjort, kunne de fint gjort uten at det var steinrike eiere fra land med frynsete menneskerettigheter. Riktignok ikke med forhenværende eier. 

Og at det Chelsea driver med heller ikke er noe bra for ligaen bare fordi det ikke er sportsvasking involvert. 

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Cappo skrev (6 minutter siden):

Poenget mitt var at det Newcastle har gjort, kunne de fint gjort uten at det var steinrike eiere fra land med frynsete menneskerettigheter. Riktignok ikke med forhenværende eier. 

Og at det Chelsea driver med heller ikke er noe bra for ligaen bare fordi det ikke er sportsvasking involvert. 

Det er tidlig ennå, jeg tror vi får ta en titt på det når silly season er over. Det er uansett ikke en eneste bra ting med disse banditt eierne, inkludert nufc sine. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Cappo said:

Poenget mitt var at det Newcastle har gjort, kunne de fint gjort uten at det var steinrike eiere fra land med frynsete menneskerettigheter. Riktignok ikke med forhenværende eier. 

Banditteierskapet av klubber i PL er ødeleggende for ligaen. Newcastle er ikke alene om det, men det gjør dem ikke noe mer tiltalende.

Så spørs det bare hvordan PL kommer til å reagere nå som Saudi- Arabia begynner å blåse av noen milliarder på å lokke til seg bedre spillere i håp om å lage en egen sportsvaskingsliga med de beste spillerne. Da får de kanskje valget om å gi bandittene fritt leide i PL, eller tape massive pengesummer til sportsvaskingsligaen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

City: 115 tiltalepunkter og vinner av en turnering de var kastet ut av.

Newcastle: Reguleringsinstansen konkluderte med at det statlige pensjonsfondet PIF ikke har noe med staten Saudi-Arabia å gjøre (!). Inngikk nylig gigantisk sponsoravtale med milliardselskap som ikke en gang eksisterte i vår.

Chelsea: Selger plutselig flere uønskede spillere til saudiske klubber kort tid etter deres eier Boehly var i landet og PIF investerte i hans selskap.

United: Drøssevis av «fans» i sosiale medier som drømmer om qatarsk eierskap fordi «da kan vi få Mbappe».

Engelsk toppfotball anno 2023 er en nitrist affære.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (8 timer siden):

Må jo bli reaksjoner fra PL og UEFA til slutt mot Chelsea og Newcastle (grunnet nye "sponsoravtalen" som bunn og grunn er eierne selv). Ikke bare city som er utsatt. 

Ta affære før det går for langt(ille nok nå, på vei til å bli 

Premier league tar grep mot Chelsea når det kom til ny hovedsponsor  Paramount +. Er kjapp ut når det går ut over revenue, sportsvasking og ymse avtaler er ikke så ille med 

 

https://www.90min.com/posts/premier-league-block-deal-new-chelsea-shirt-sponsor

Lenke til kommentar
3 hours ago, Danielzu said:

Premier league tar grep mot Chelsea når det kom til ny hovedsponsor  Paramount +. Er kjapp ut når det går ut over revenue, sportsvasking og ymse avtaler er ikke så ille med 

Det var jo det samme som skjedde med Newcastle. Det eneste Premier League var opptatt av i forbindelse med oppkjøpet var å sperre for BeIN sports som sendte PL i saudi-arabia uten tillatelse. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Engelsk toppfotball anno 2023 er en nitrist affære.

Jeg veit faktisk ikke helt om jeg fortsetter å se på om vi blir Qatar. Veit ikke med deg, men det setter en alvorlig bismak all eventuell suksess vi skulle få, særlig om man kan vise til lignende linker slik du gjorde med de andre klubbene :( 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...