Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Jotun skrev (10 minutter siden):

Det var kun en kommentar til din naive tro på hva som er drivkreftene i pengeklubben Manchester United..... 

Frekk i kjeften. Gidder ikke diskutere der dine premisser er at jeg er "naiv", som om jeg er for dum til å forstå at det allerede er en skjevfordelig i Premier League eller toppfotball generelt - eller innad i klubbene for den saksskyld. Det sportselige har forlengs forlatt United, men det gjør ikke dette forslaget til noe bedre. Jeg hadde regelrett ikke trodd de skulle i tillegg rotte seg sammen med de andre klubbene om total kontroll

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (46 minutter siden):

Skuffet over United (og Liverpool) her som legger opp til en "gutteklubben grei" der de kan kontrollere Premier League som en egen eksklusiv elite på 6 lag. Det er litt vantro må jeg innrømme, og ikke de verdiene jeg trodde United besatt :( 

Litt ironisk at den mer kapitalistisk USA utjevner makten lagene har mens europeiske ligaer bruker den rovdyr kapitalisme modellen.  

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Litt ironisk at den mer kapitalistisk USA utjevner makten lagene har mens europeiske ligaer bruker den rovdyr kapitalisme modellen.  

Litt annen diskusjon, men ja. Nå skal det sies at sport på klubbnivå i USA kan fort være minst like kynisk, da man fort kan bare flytte hele laget (franchise) til en annen by og lokasjon i landet 😳

Lenke til kommentar
bshagen skrev (5 minutter siden):

Litt annen diskusjon, men ja. Nå skal det sies at sport på klubbnivå i USA kan fort være minst like kynisk, da man fort kan bare flytte hele laget (franchise) til en annen by og lokasjon i landet 😳

Men det er ikke overraskende i USA at eierne kan flytte hele laget.  Det er overraskende at en arbeiderklass sport i Europa promoterer rovdyr kapitalisme 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (47 minutter siden):

@Snikpellik
Kom over denne: https://www.vg.no/sport/fotball/i/M3Ra8E/storklubbene-vil-ta-makten-gigantenes-ekstreme-frekkhet

Hva tenker du om dette? For om det er slik, så er det ikke mye demokratisk i alle fall

Forslaget kan fort bli stemt frem demokratisk hvis det EFL sier stemmer. Men det er i mine øyne ikke demokratisk, for fordelene EFL-klubbene får skjer gjennom en konsentrasjon av makt til de største klubbene, ergo er det en handel som på sikt vil ødelegge det vi har igjen av balanse.

EDIT: Og ja, som du sier vil det ikke være demokrati mellom klubbene lenger dersom dette blir stemt gjennom.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Ikke overraskende at Bolton støtter dette, en klubb som har slitt ekstremt økonomisk i lengre tid nå og holdt på å gå dukken i fjor da de ikke en gang klarte å stille med nok spillere til kamper. De hadde kun tre seniorspillere registrert i troppen ved forrige sesongstart...

De skriver i pressemeldingen at de støtter forslagene om å fordele inntektene jevnere nedover i systemet, men uklart om det betyr at de støtter hele Project Big Picture.

Lenke til kommentar

Treneren som vant VM - Jill Ellis intervjuer for jobben til Rooney's DC United laget i MLS.   Noe som er mulig i Premiere League?

 

Former U.S. women's national team manager Jill Ellis is on the list of candidates for the vacant managerial post at D.C. United, a league source confirmed to ESPN.

https://www.espn.com/soccer/dc-united/story/4206795/source-ex-uswnt-boss-jill-ellis-on-dc-united-coaching-candidate-list

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

De skriver i pressemeldingen at de støtter forslagene om å fordele inntektene jevnere nedover i systemet, men uklart om det betyr at de støtter hele Project Big Picture.

Jeg vil regne med det betyr at de støtter hele Project Big Picture, hvis ikke er jo ikke forutsetningene møtt for at inntektene skal fordeles jevnere nedover i systemet. Vil også regne med de hadde vært klarere på det dersom det ikke var tilfellet at de støttet hele prosjektet. 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (På 13.10.2020 den 12.26):

Frekk i kjeften. Gidder ikke diskutere der dine premisser er at jeg er "naiv", som om jeg er for dum til å forstå at det allerede er en skjevfordelig i Premier League eller toppfotball generelt - eller innad i klubbene for den saksskyld. Det sportselige har forlengs forlatt United, men det gjør ikke dette forslaget til noe bedre. Jeg hadde regelrett ikke trodd de skulle i tillegg rotte seg sammen med de andre klubbene om total kontroll

Slapp av. Hverken sagt at du er naiv eller dum. 

Men kommentaren din var naiv. Litt sånn: "klubben i mitt hjerte er så god" 

Nei. Den er ikke noe bedre enn de andre. Dessverre. De viser det gang på gang vil eg si. Penga rår! 

Det får du nesten tåle at eg kommentere... 🤷‍♂️

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 13.10.2020 den 12.35):

Litt ironisk at den mer kapitalistisk USA utjevner makten lagene har mens europeiske ligaer bruker den rovdyr kapitalisme modellen.  

Amerikanske ligaer er "profit maximizing" i mye større grad enn de europeiske. Med det menes at man i USA har en tanke om at jo jevnere ligaen er, jo mer penger vil den generere.  Det er et ganske genialt konsept i grunn, men jeg synes det brukes litt feil i dette prosjektet til Utd og Liverpool. Man ser jo også at f.eks NFL henter spillere rett fra college, mens det i Europa er voksne menn som spiller 5. divisjonsfotball. Du som er amerikaner - hvordan er "breddeidretten" i USA?

Lenke til kommentar
Amoralsk skrev (3 timer siden):

Amerikanske ligaer er "profit maximizing" i mye større grad enn de europeiske. Med det menes at man i USA har en tanke om at jo jevnere ligaen er, jo mer penger vil den generere.  Det er et ganske genialt konsept i grunn, men jeg synes det brukes litt feil i dette prosjektet til Utd og Liverpool. Man ser jo også at f.eks NFL henter spillere rett fra college, mens det i Europa er voksne menn som spiller 5. divisjonsfotball. Du som er amerikaner - hvordan er "breddeidretten" i USA?

Jeg ville heller kaller europeiske fotball mer lik breddeidrett fordi hver sesong så vet man egentlig hva som skal skje, konkurransen ligger bare blant 4-5 lag.  Amerikanere ville mene det er kjedelig å vite at hvert år så har laget ditt lite sjanse å bli på toppen eller vinner mange kamper. 
 

 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (20 timer siden):

Jeg ville heller kaller europeiske fotball mer lik breddeidrett fordi hver sesong så vet man egentlig hva som skal skje, konkurransen ligger bare blant 4-5 lag.  Amerikanere ville mene det er kjedelig å vite at hvert år så har laget ditt lite sjanse å bli på toppen eller vinner mange kamper. 

Det er et godt poeng.

Men jeg liker fortsatt ikke tanken om at enkelte lag ikke kan rykke ned, slik jeg forstår at det er i en del amerikanske ligaer.

Lenke til kommentar
On 10/13/2020 at 11:45 AM, bshagen said:

Skuffet over United (og Liverpool) her som legger opp til en "gutteklubben grei" der de kan kontrollere Premier League som en egen eksklusiv elite på 6 lag. Det er litt vantro må jeg innrømme, og ikke de verdiene jeg trodde United besatt :( 

Gutteklubben grei har i praksis styrt PL og en tilsvarende elite blant de europeiske klubbene har styrt europeisk fotball i minst 30 år allerede.

On 10/13/2020 at 12:45 PM, jjkoggan said:

Men det er ikke overraskende i USA at eierne kan flytte hele laget.  Det er overraskende at en arbeiderklass sport i Europa promoterer rovdyr kapitalisme 

Dessverre er det ihvertfall 30 år siden vi kunne kalle fotball for en arbeiderklassesport, ihvertfall i england. Sporten vil ha kunder som betaler mer så det er vel heller en sport for middelklassen og de rike. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...