Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo egentlig logisk, av de 17 landene som får telefonen fredag, er det bare irland, new zealand og luxemburg som har mindre innbyggere en norge.

I tillegg troner jo Spania, italia, nederland, canada og australia som også har lansering på fredag med en del millioner flere innbyggere en norge.

 

Så kom det jo ny shipment til usa, uk, frankrike for en uke siden.

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar

Hva er egentlig grunnen til at det blir "svært få telefoner til lansering" osv? Vil ikke Apple selge? Begriper det ikke. Hvorfor ikke bare sende noen hundre telefoner (gjerne mer også) slik at flere får det de har ventet på i lang tid. De blir jo solgt på flekken uansett.

Tenk deg hvor stor etterspørsel det er etter iPad vs iPhone. Jeg vil tro iPhone 4 har større etterspørsel. Allikevel selger Apple en iPad hvert 3. sekund. Tenk deg hvor vanskelig det er å produsere en iPad hvert 3. sekund, få den transportert og videre ut til butikkene. Det er lange ventelister og jeg tror nesten at hvis Apple hadde klart å produsere en iPad i sekundet kunne de også klart å selge det like fort 3 måneder etter lansering med en worldwide launch på samme dag.

 

At du tror Apple gjør dette med vilje er jo ganske morsomt. De vil jo sende så mange som mulig, men klarer rett og slett ikke produsere nok. Så de prøver å finne den gylne middelvei mellom å ikke lansere for sent(sinte kunder, dyrt å ha mange på lager overalt, mister momentum med lang ventetid) og ikke for tidlig(ha mange nok på lager til lansering så kunder ikke blir sinte). Så når det kommer uventede problemer som nå (displayproblemet, antenneproblemet) så må de ta en avgjørelse: Hva blir kundene sintest for, en utsettelse eller litt få produkter på lansering? De valgte å ikke utsette. Sony med PS3 valgte å utsette Europalansering med et halvt år, og jeg liker mye bedre Apple sitt valg. :)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Norge er et lite drittland med få salg for Apple. Er ikke rart vi får lite nye enheter.

Tja, i antall enheter kanskje. Men Apple vet at Norge er et Apple-land(iPhone har mye større markedsandel i Norge enn de fleste andre land), så vi ble jo prioritert på andre lanseringsrunde! Det er ikke verst bare det. Vil tro alle får få med alle disse problemene.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Så for oss som ikke har netcom eller telenor fra før så må vi enten binde oss til netcom eller telenor for så å vente ett par uker på att eksisterende tlf nummer blir flyttet over, dvs sitte med en ubrukelig iphone i flere uker?

Ellers hvis man bryter bindingen kan man få brukt telefonen umiddelbart med andre operatører?

Lenke til kommentar

Så for oss som ikke har netcom eller telenor fra før så må vi enten binde oss til netcom eller telenor for så å vente ett par uker på att eksisterende tlf nummer blir flyttet over, dvs sitte med en ubrukelig iphone i flere uker?

Ellers hvis man bryter bindingen kan man få brukt telefonen umiddelbart med andre operatører?

Her har jeg vært føre var. Skiftet til iTalk Large for 2 uker siden, bestilte mikro-sim og satte mikro-simet i min vanlige telefon med en adapter. Når jeg får iPhonen trenger jeg bare skrive under kontrakt på at jeg binder meg i 12 mnd og sette i mitt nåværende mikroSIM så har jeg en fungerende iPhone 4 på 5 minutt :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har et kjapt spørsmål, og tenkte det var unødvendig å lage en helt ny tråd om det. Ble akkurat spurt av en venn om det var mulig for henne å kjøpe en iPhone i USA (hun skal til USA) og bruke den i Norge.

Det er en stund siden jeg selv importerte iPhone fra USA, og ble derfor litt usikker. Må de fremdeles jailbreakes, og er det en så stor prisforskjell at dette kan anbefales? Hun mister tross alt garanti osv ved å kjøpe den der borte, og iPhone 4 blir uansett lansert nå på fredag.

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar

Det er en stund siden jeg selv importerte iPhone fra USA, og ble derfor litt usikker. Må de fremdeles jailbreakes, og er det en så stor prisforskjell at dette kan anbefales? Hun mister tross alt garanti osv ved å kjøpe den der borte, og iPhone 4 blir uansett lansert nå på fredag.

Det viser seg at prisforskjellen er så liten at det nesten blir helt lik pris uten abonnement. Jeg ville ikke kjøpt i USA nå. Eneste grunnen måtte være om hun ikke vil vente på å kjøpe i Norge.

Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg funderer fortsatt veldig på hvilken taktikk jeg skal kjøre i morgen/fredag for å få tak i en telefon. Virker som om LATTERLIG mange har tenkt seg til byporten. Kanskje ikke det smarteste å dra dit. Hvilke andre alternativer ser dere på som de beste? Kan også få seg en smell mtp. totalpris om man har tenkt å bryte abb. osv.

Lenke til kommentar

Jeg sitter selv og undrer over hvilken taktikk jeg skal kjøre i morgen kveld/natt...

Lurer på hva sjansen egentlig er for å faktisk få tak i en telefon...

Hjalp endel nå som flere steder skal selge, og jeg tror ikke jeg satser på byporten nei...!

 

Men fin fon, har hatt lyst på iphone lenge, men den har tapt pga dårlig kamera, jeg er avhengig av brukbart kamera...Men endelig ser det ut til at kameraet er like bra eller bedre som på min SE x10 mini, så nå er jeg klar som et egg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...