Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Så for oss som ikke har netcom eller telenor fra før så må vi enten binde oss til netcom eller telenor for så å vente ett par uker på att eksisterende tlf nummer blir flyttet over, dvs sitte med en ubrukelig iphone i flere uker?

Ellers hvis man bryter bindingen kan man få brukt telefonen umiddelbart med andre operatører?

Du kan kjøpe den direkte fra Apple (sannsynligvis Apple Store-nettbutikken) for 4890/5790,- (16/32GB), og da kjøpe en ulåst telefon uten SIM-kort og bindingstid, og da bare bruke det SIM-kortet (må bestille micro-SIM fra operatøren din da) og abonnement som du har nå når du får mobilen. Men du vil ikke få den på lanseringsdatoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den samme mobilen som kommer hit til Norge, så det samme problemet vil også være gjeldende her. Den store forskjellen er at Norge har et overlegent mobilnett i forhold til Statene, slik at man ved å holde the death grip i Norge antakeligvis bare vil gjøre at dekningen går fra veldig bra til bra.

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Det er den samme mobilen som kommer hit til Norge, så det samme problemet vil også være gjeldende her. Den store forskjellen er at Norge har et overlegent mobilnett i forhold til Statene, slik at man ved å holde the death grip i Norge antakeligvis bare vil gjøre at dekningen går fra veldig bra til bra.

Høres bra ut det, ser også at i Statene får de kjøpt slike deksler som skal gi bedre dekning.

Kanskje en liten fordel å kjøpe det til iPhone 4 også. I og med at man får "Veldig Bra" dekning :p

Lenke til kommentar

Hvordan er det med disse "antenne"-problemene?

En venn av meg påstår at mobilene som kommer til Norge ikke får disse problemene.

Umulig å vite før vi har fått testet det ut, men det er mest sannsynlig helt de samme telefonene som kommer til Norge. Men tilbakemeldinger fra brukere som har kjøpt fra USA, samt testen av amobil.no, sier at problemet er veldig lite og ikke merkbart i bruk. Jeg vil anbefale å rett og slett prøve, for så å levere inn eller overleve med en bumper hvis du ikke er fornøyd. Selv hadde jeg tørt å vedde 200 kroner på at du ikke kommer til å oppleve noe særlig problemer.

Lenke til kommentar

2-3 timer før nattåpent? haha, jeg kan love deg du bør være der minimum 8 timer før. Virker som folk er helt sykt opptatt av denne telefonen. Med tanke på at telenor sender ut TOTALT 1500 telefoner til alle sine forhandlere i hele norge, så er det nok veldig lite antall per butikk.

Heh, tror du virkelig at det kommer til å sitte 200 stk(100 fra telenor og 100 fra netcom) fra kl. 4 av?

Lenke til kommentar

jeg kaller det for en sykdom.

 

de som er lit pussig er at det gjelder ikke bare Iphone men andre ting som er helt nye også.

andre ganger skjer det fordi tingen er ekstrem billig ( og har et begrenset antall ti salg).

det samme skjer også når det er spesielle filmer på ino som har premierer

 

 

hvor for må man ha den så til de grader på rappen ?

 

- du må sitte å vente halve/hele dagen ( kanskje flere dager) uten å forlate plassen

- tingen koner mest sannsynlig å gå ned i pris

- du vet ikke om du får kjøp den eller om det er kø andre steder.

Lenke til kommentar

Nesten rart at prisene ikke presses opp når det er så få produkter tilgjengelig. De kunne jo sikkert omtrent doblet prisene og alikevel fått solgt alle eksemplarer på lanseringsdagen.

 

Så ville prisene heller normalisert seg ettersom man fikk normal tilførsel på lagre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det ville vært ekstremt urettferdig og dårlig gjort av Apple, og ville skapt massiv motstand og dårlig PR. Og ikke minst er det slik useriøse selskap driver, eller privatimport ala Vollvik, ikke et seriøst og blant verdens største firma. Tenker man kun penger er det smart, men i det langsiktige løp er det en dårlig forretningsidé for et seriøst firma.

 

Det er jo ikke unormalt at priser synker litt etterhvert som lagertilførsel går opp og etterspørsel går ned, men å skru opp prisene de første ukene for å tyne penger ut av de mest entusiastiske ville skapt drama.

Lenke til kommentar

Men hvordan fungerer det å kjøpe Iphone 4, tenker da på å kjøpe kun telefonen. Er det da bare å sette inn det simkortet jeg har fra min gamle telefon i Iphone og jeg kan bruke den som vanlig? Noen som kan forklare meg hvordan det der fungerer, det har jeg ikke helt fått med meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...