Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Da har jeg litt nytt til dere folkens.

- Elkjøp vil ikke selge telefonen. Det er det som er opplyst nå i første omgang.

- Butikkene som får flest telefoner er: Bogstadveien, Karl Johan og Solsiden. De andre får demo- teleon og kanskje èn hver. (Dette er tall for Elkjøp Express).

- Angående Expert; det er èn butikk som får alle telefonene: Klingenberggaten. Ryktene sier at det pga den sjappa har gått så dårlig.

- Priser. Det er ikke offisielle priser fra apple som er utgitt. Det skal være uoffisielle priser fra Sverige på innkjøpspriser. Så regn med å legg til noen kroner ja.

Prisene er offisielt fra Apples pressekonferanse.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge E24 og andre er informasjonen hentet fra en pressemelding fra Apple. Og det ser jeg ikke noen grunn til å tvile på, hvert fall ikke tatt i betraktning at du ikke har noen kilde, i motsetning til denne nyheten som er lagt ut av alle landets aviser og nyhetsbyrå. Samtidig opplyser du feil om Experts fordeling av mobiler, noe som ikke gjør den andre påstanden mer troverdig.

Lenke til kommentar

Dette er opplysninger jeg har fra kjedelederern vår. Hvordan det er med Expert vet jeg ikke men har sa at volumet blir sendt til Klingenberggaten.

 

Kollegaen min var på telefon med Apple Norge til morgnen idag og fikk opplyst at de ikke har gått ut med offisielle priser.

 

Se på E24. De bruker ingen kilde.

Lenke til kommentar

Når både Macworld, Mac1 og flere andre nettsteder melder om dette finner jeg det mere troverdig enn at kjedelederen din sier noe annet.

Ikke umulig han tar feil, men kollegaen min snakket med en i Apple Norge til morgnen i dag og de sa at dette skulle være en ukjent kilde i Sverige som har sagt dette. Om jeg ikke tolket kollegaen min VELDIG feil.

Lenke til kommentar

Dette er opplysninger jeg har fra kjedelederern vår. Hvordan det er med Expert vet jeg ikke men har sa at volumet blir sendt til Klingenberggaten.

 

Kollegaen min var på telefon med Apple Norge til morgnen idag og fikk opplyst at de ikke har gått ut med offisielle priser.

 

Se på E24. De bruker ingen kilde.

Jeg har selv jobbet i Elkjøp i to år av mitt liv, og vet av erfaring at hva Elkjøp-ansatte alltid forteller, både ekstern og internt, ikke alltid kan tas helt for god fisk.

 

Angående prisene:

 

TV2 Nyhetene, E24, ITavisen og Din side samt en haug andre aviser og nyhetsnettsteder hevder dette, og alle henviser til en "pressemelding fra Apple" - riktignok uten å linke til pressemeldingen, men det er vel heller ikke normalt. Din side skriver sådan dette og med sitat fra Apples pressekontakt i Norge:

Den billigste iPhone 4 er modellen med 16 GB internminne. Denne vil få en anbefalt utsalspris på 4.890 kroner, inkludert mva.

 

32 GB-utgaven vil koste 5.790 kroner inkludert mva, ifølge den offisielle Apple-meldingen.

 

8 GB-utgaven av iPhone 3GS vil fortsatt bli å finne i butikkhyllene, og prisen på denne er satt til 3.990 kroner inkludert mva.

 

- Telefonene blir tilgjengelig uten binding gjennom autoriserte Apple-utsalgssteder, forteller Andreas Rødland, pressekontakt for Apple, til DinSide.

 

Angående Expert skriver Akam følgende, med informasjon fra Expert Norges kategoriassistent:

Expert har valgt en litt annen innfallsvinkel enn konkurrenten, og her vil kun et tjuetalls butikker ha Iphone 4 på fredag. Disse butikkene vil imidlertid ha langt fler enn 1 telefon hver, selv om vi ikke får vite noe konkret antall av Experts kategoriassistent.

 

Det vil også være lagt opp til at de største butikkene i hvert område vil bli prioritert. Bor man i Bergen er regner vi altså med at Expert i Åsane er sikreste stikk om man vil ha fatt i en Iphone 4 på lanseringsdatoen, selv om Rugnes sier at flere butikker i området vil ha telefoner.

 

Så sett ut ifra kildene er det nok noen i Elkjøp som har vært litt raske på labben, eller med mangel på informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...