Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Giallorossi: Prisen på simkort varierer vel alt fra 0-250 kr. av det jeg har erfart. Sålenge du ikke kjøper noe i butikken eller liknende er det ikke sikkert du får det gratis. Ved å ringe til operatøren din derimot vil jeg tro du vil få tilsendt dette uten kostnad. Skal du handle iPhone i butikk vil du jo få microsim samtidig, da den ikke er brukenes uten. :)

Av det jeg har erfart så koster det penger å få det tilsendt til deg i posten, hvis du derimot aksepterer å hente Simkortet ved en senere anledning i butikken er det gratis.

 

Uansett, virker som MicroSim også er gratis. Så da er den saken grei :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til som vil ha priser på iPhone 4: Sjekk pris på abo med 3GS og legg til ca 1000,-. Det er det vi er blitt anbefalt, da innkjøpsprisen på 4'ern er ca 1000,- mer. Kommer nok til å være ekstra høyt priset nå i starten pga antall tilgjengelige/antall som vil kjøpe.

 

Det virker som kjedelederen vår tok feil eller at jeg tolket han feil. Tipper han mente at Klingenberg får inn det meste av partiet, mens andre får et mindre antall.

Lenke til kommentar

Til som vil ha priser på iPhone 4: Sjekk pris på abo med 3GS og legg til ca 1000,-. Det er det vi er blitt anbefalt, da innkjøpsprisen på 4'ern er ca 1000,- mer. Kommer nok til å være ekstra høyt priset nå i starten pga antall tilgjengelige/antall som vil kjøpe.

 

Det virker som kjedelederen vår tok feil eller at jeg tolket han feil. Tipper han mente at Klingenberg får inn det meste av partiet, mens andre får et mindre antall.

 

Så telefonen selges for 4890 uten abonnement, men med abonnement som leverandørene tjener MER på blir minste totalpris ca 6700?

 

Si meg, de ekstra kronene, er det noe vi skal betale fordi vi er så uheldige å ha med to av norges grådigste tjenesteleverandører å gjøre?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Til som vil ha priser på iPhone 4: Sjekk pris på abo med 3GS og legg til ca 1000,-. Det er det vi er blitt anbefalt, da innkjøpsprisen på 4'ern er ca 1000,- mer. Kommer nok til å være ekstra høyt priset nå i starten pga antall tilgjengelige/antall som vil kjøpe.

 

Det virker som kjedelederen vår tok feil eller at jeg tolket han feil. Tipper han mente at Klingenberg får inn det meste av partiet, mens andre får et mindre antall.

 

Så telefonen selges for 4890 uten abonnement, men med abonnement som leverandørene tjener MER på blir minste totalpris ca 6700?

 

Si meg, de ekstra kronene, er det noe vi skal betale fordi vi er så uheldige å ha med to av norges grådigste tjenesteleverandører å gjøre?

Nei nei.

 

16GB 3GS selges vel nå for ca 1000- lappen med iConnect (NetCom). Da vil du for ca 2000,- får iPhone 4 med samme abo.

Lenke til kommentar

Ser hva 3GS kostet hos Telenor når den kom ut, og det er nøyaktig det samme som den koster på Telenor sine nettsider nå. Så da synes jeg det er merkelig om man skal legge på 1 000 kroner, når Chess sier prisene vil være omtrent det samme som på 3GS.

 

Men det er klart, Chess kjører en litt annen modell på sin nettbutikk, så det kan jo stemme.

Lenke til kommentar

16GB 3GS selges vel nå for ca 1000- lappen med iConnect (NetCom). Da vil du for ca 2000,- får iPhone 4 med samme abo.

 

Men iphone 4 koster jo mindre uten abonnement enn 3GS, hvorfor skal den være dyrere med abonnement?

 

Ser hva 3GS kostet hos Telenor når den kom ut, og det er nøyaktig det samme som den koster på Telenor sine nettsider nå. Så da synes jeg det er merkelig om man skal legge på 1 000 kroner.

 

Jepp, akkurat poenget mitt. Tusen kroner ekstra tilsier en totalpris på rundt 6700 MOT en veilpris på 4890.

 

Dette er kynisk utnyttelse av markedet altså, omtrent som om telenor/netcom skulle gå sammen om å tvinge folk til å betale fem kroner minuttet for å ringe.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Vel, det er ca samme priser. iPhone 4 har en høyere innkjøpspris. Og ekstra dyrt er det nok nå i starten. Og dere må huske at den prisen dere nevner uten binding, er anbefalte priser. Jeg sjekket opp litt priser i stad, og selger vi den til 4890,- går vi i null.

 

Totalpris med iConnect: 1999,- (her og nå) + 348,- *12 = 6175. Dette er nok prisen å regne med på dette abo f.eks.

Lenke til kommentar

Vel, det er ca samme priser. iPhone 4 har en høyere innkjøpspris. Og ekstra dyrt er det nok nå i starten.

 

Iphone kommer neppe til å forandre innkjøpspris, så man må bare vente til alle tilbyderne kommer på banen for å få telefonen til "anbefalt utsalgspris", og dermed unngå at man havner i idiotkategorien sammen med alle de som kjøpte telefonen på finn.no

 

Eneste forskjellen er at de som kjøpte den der i det minste har fått telefonene sine.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Innkjøpspris er på som jeg sa 4890m,-. 3GS på vel på litt over 4000,-.

 

Men apple hevder at 4890 kroner er utsalgspris. Hvorfor skulle f'eks eplehuset som ikke er i lomma på teleselskapene kjøpe inn samt selge store partier noe de ikke tjener fem flate øre på over lang tid?

 

 

Jeg tror du trenger sjekke kildene dine. 4890 i innkjøp før logistiske kostnader, reklamasjonskostnader o.l er ikke et tall jeg finner realistisk satt opp mot apples pris på mobilen uten abonnement.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Jeg betalte 4100 kroner for 3GS når den kom (2500 + 129 * 12). Virker som prisen er høyere nå, ser i hvertfall at billigste 12mnd pris på Komplett er nesten 5000 kroner. Noen som vet hvorfor?

 

La også merke til at det stod 6000 kroner som pris på kvitteringen når jeg kjøpte 3GS, minus 3500 i rabatt pga Telenor abb. Så den prisen på 6000 er bare noe Telenor/Spaceworld har funnet opp? Lurte litt på hvordan Telenor kunne økonomisk forsvare å sponse folk med 1900 kroner i håp om å tjene det tilbake på 12mnd.

Lenke til kommentar

Så den prisen på 6000 er bare noe Telenor/Spaceworld har funnet opp? Lurte litt på hvordan Telenor kunne økonomisk forsvare å sponse folk med 1900 kroner i håp om å tjene det tilbake på 12mnd.

 

Du husker når det ble liv og leven over netcom som solgte HTC desire for 2500 kroner?

Netcom tapte neppe penger på dette.

 

Noe å tenke på.

Lenke til kommentar

Innkjøpspris er på som jeg sa 4890m,-. 3GS på vel på litt over 4000,-.

 

Men apple hevder at 4890 kroner er utsalgspris. Hvorfor skulle f'eks eplehuset som ikke er i lomma på teleselskapene kjøpe inn samt selge store partier noe de ikke tjener fem flate øre på over lang tid?

 

 

Jeg tror du trenger sjekke kildene dine. 4890 i innkjøp før logistiske kostnader, reklamasjonskostnader o.l er ikke et tall jeg finner realistisk satt opp mot apples pris på mobilen uten abonnement.

Det var iallefall innkjøpspris (inkl frakt) hos oss. Er ikke umulig at det er litt billigere på eplehuset.

Lenke til kommentar

Mer info:

"De 2 butikkene* som holder nattåpent vil få inn ca 30 telefoner hver. Det betyr at om du er en av de som vil være først ute med å anskaffe telefonen, så må du virkelig være først i køen. Andre Elkjøp Express butikker vil også ha et begrenset antall iPhone 4 på lanseringsdagen. Disse Elkjøp Express butikkene vil ha normal åpningstid.

 

MERK! Det vil kun være NetCom låste telefoner tilgjengelig i Elkjøp Express butikkene på lanseringsdagen.

 

Ettersom vi forventer at det vil være begrenset tilgang utover i August er det mulig å sette seg på reservasjonsliste i våre butikker, så vil vi kontakte deg så snart vi får inn flere telefoner. Ønsker du mer informasjon om tilgang til iPhone4 utover høsten og andre gode tilbud fra Elkjøp Express kan vi anbefale å melde seg inn i Elkjøp Express gruppen her på facebook http://www.facebook.com/group.php?gid=11347070863 eller besøke en av våre butikker."

* Karl Johan og Bogstadveien

Endret av Gregory House
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...