Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Da kan du heller si meg hvorfor Apple ikke har vist et bile tatt med iPhone 4 i full oppløsning da?. Jeg tror dem har gjort det av den årsak at dem ville ha tabbet seg helt ut om dem hadde vist et bilde tatt med iPhone 4 i full oppløsning.

Øh... gå inn på http://www.apple.com/iphone/features/camera.html og se, der finner du eksempelbilder i full oppløsning, dvs i en oppløsning på 2592 × 1936 (5 MP). :)

 

Fordi noen av bildene som var vist var så dårlige at dem faktisk så verre ut enn det 3-4 år gamle telefoner klarer å få frem på bilder i full oppløsning.

 

NOEN av bildene fra et gitt kamera, selv et knallbra kamera, vil alltid se dårlige eller til og med elendige ut. Det er alltid mulig å få til elendige bilder av diverse årsaker enten det er lysforholdene som er dårlige, om det er fordi bildet eksponeres på en uheldig del av bildet, fordi andre innstillinger er feilaktig stilt inn (blitz aktivert når det ikke lønner seg å bruke den eksempelvis eller motsatt) etc etc.

 

Skal man sammenlikne bildekvaliteten på to eller flere kameraer, må man ta bilde under nøyaktig samme forhold og med mest mulig like innstillinger, dvs optimalt sett bør man ta bilde av samme motiv under samme forhold med begge/alle kameraene man skal sammenlikne mot hverandre. Å f.eks. velge ut et av de bedre bildene fra ett kamera og sammenlikne mot et av de dårligere fra et annet kamera tatt av vidt forskjellige motiver under vidt forskjellige forhold av vidt forskjellige folk blir helt meningsløst.

 

Forøvrig, bildene produsentene selv legger ut, dvs "skrytebildene", er gjerne bilder tatt av en profesjonell fotograf som virkelig vet hva han driver med, og da tatt slik at man tar MANGE bilder hvor man så plukker ut de som ser aller mest imponerende ut. Når vanlige forbrukere tar bilder selv blir resultatet naturlig nok en del dårligere enn slike "skrytebilder", uten at det dermed betyr at det er noen som helst form for juksing/svindel inne i bildet når produsentene velger å vise frem skrytebildene sine slik de gjør. Apple har sagt at eksempelbildene ikke har gjennomgått etterbehandling, jeg regner med at det stemmer siden Apple ikke pleier å jukse med

 

Det er kun svindel hvis de etterbehandler bildene for å få de til å se bedre ut eller liknende. Sony Ericsson har jo selv vært involvert i juksing på en slik måte, eller faktisk enda verre, i form av en promo de hadde gående i forbindelse med K850i, hvor et eller flere av eksempelbildene var tatt med et helt annet kamera enn det som satt i K850i uten at Sony Ericsson informerte om det på noen som helst måte. Sjekk http://www.mobilen.no/wip4/tok-ikke-bilder-med-mobil-sony-ericsson-ber-om/d.epl?id=17313. Ikke bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som har rukket å skaffet seg iPhone 4 ennå?

 

Jeg prøvde en demomodell i to minutter før jobb torsdag, og fikk ikke den "wow-opplevelsen!" jeg hadde trodd jeg skulle få. Ja, den er sikkert tynnere osv., men jeg oppfattet den ikke som særlig mindre. Nå er det riktignok en stund siden jeg solgte 3Gs'en min, så det kan være minnet som spiller meg et puss, men i hånda opplevdes størrelsen som ganske lik forgjengeren. Og snakker man vulum, er det vel neppe mye som skiller?

Lenke til kommentar

Det jeg siktet til med pris er vel fordi jeg bare har sett banneret til Netcom der de selger iPhone 3GS billig. Var nok med iConnect ja. Jeg håper på at prisene blir de samme.

Kommer nok til å kjøpe iPhone 4 og til neste år når abb er over har nok Windows phone 7 dukket opp. Så får jeg ta en ny vurdering av iPhone 5 vs WM7 da. Akkurat i dag er det vel få som slår iPhone 4.

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall et ønske om å samle dem, slik at vi har litt kontroll på argumenter og får oppsummert saken litt bedre.

Da er det bedre å samle de i Er iPhone best-tråden, hvor de fleste "argumentene" allerede ligger, enn å ta over (ja, jeg bruker slike ord) denne.

 

Nok om det.

 

knutaj: Størrelsesmessig er iPhone 4 svært lik sine forgjengere, og det er heller ikke der de store forskjellene ligger. Forskjellene ligger for det meste på innsiden, i tillegg til ny form (den må du ha merket?) og en ny skjerm.

Lenke til kommentar

Å få priser på iPhone i Norge vil nok ta sin tid. De brukte lang tid sist gang også. Nå tror jeg personlig at prisene forblir de samme, med tanke på at Netcom har senket prisen på 3GS. Det eneste som de eventuelt forhandler om, må være om telefonen kan selges uten abb. og hva den i så tilfelle skal koste.

Sist gang måtte vi vente til 31. Juli før vi fikkiphone i Norge, må sikkert vente like lenge.

Syns det er rart hvor lite informerte folk er... Alle mobiler i Norge MÅ selges uten abonnement også. Det er ulovlig å ikke tilby det! Derfor har det siden første dag iPhone kom til Norge vært mulig å få den for rett over 4000,- UTEN abonnement...

Lenke til kommentar

Må ha Tele2 abb da jeg oppholder meg mye i Sverige. Er det noen der ute som har Iphone 4 med Tele2, og som kan bekrefte at dette funker bra? Får vel ikke mini-SIM fra Tele2, men må klippe? Ser at noen sliter med nummervisning.... gjelder det alle?

 

Send en mail til Tele2 og spør om de kan skaffe? Tar ikke lang tid å skrible ned et par setninger.

Lenke til kommentar

Syns det er rart hvor lite informerte folk er... Alle mobiler i Norge MÅ selges uten abonnement også. Det er ulovlig å ikke tilby det! Derfor har det siden første dag iPhone kom til Norge vært mulig å få den for rett over 4000,- UTEN abonnement...

 

Feil. Det står ingenting om dette i lovverket og du har ALDRI fått kjøpt iPhone 3G/3GS uten abonnement til rundt 4000 kroner fra de offisielle leverandørene av telefonen. Ja, du har kunnet kjøpe den med abonnement for så å si opp til en totalpris rundt 4000 kroner, men det er ikke å kjøpe den uten abonnement slik du feilaktig påstår.

 

For å komme med slike bombastiske påstander er det åpenbart du som er lite informert.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...