Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Her forlares det litt mer rundt denne problematikken.

 

It might not be a problem at all. Suppose the iPhone 4 was so good at plucking a signal out of the air that, even with a sweaty palm doing the Grippe of Deathe, it’s still as good as most other phones — and, bonus points!, with that hand removed it’s much better than other phones.

 

http://fscked.co.uk/post/751030001/more-on-the-iphone-4-signal-issue

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her forlares det litt mer rundt denne problematikken.

 

It might not be a problem at all. Suppose the iPhone 4 was so good at plucking a signal out of the air that, even with a sweaty palm doing the Grippe of Deathe, it’s still as good as most other phones — and, bonus points!, with that hand removed it’s much better than other phones.

Og aller først i artkkelen står det:

 

Previously, I did some simple testing of reception strength on my iPhone 4 and concluded that I couldn’t see any problems. I’ve now done some more thorough testing, however, and have reason to think I was wrong.

 

Og så anbefaler han folk å lese artikkelen fra AnandTech.

Lenke til kommentar

Total Cost of Ownership over 2 Years:

 

(900 ringeminutter og ubegrenset SMS/data)

AT&T iPhone 4: $2718.76 (data er begrenset til 2GB hos AT&T)

Sprint EVO 4G: $2598.76 after $100 MIR

Verizon HTC Droid Incredible: $2838.52

 

"Forferdeligt overpriset iPhone 4 er!!!"

 

Kilde/review

 

Så, myten om at iPhone er så mye dyrere enn konkurrentene er nå busted once and for all?

Endret av GSP<3
Lenke til kommentar

Denne artikkelen fra AnandTech går litt grundigere inn på temaet og kommer bl.a. med litt tallmateriale for å vise hvor stort signaltap man i verste fall kan ende opp med.

 

Forøvrig er det en generell "review" av iPhone 4; det er ikke bare antenner det snakkes om.

 

16 sider laaaaaaaaaaang.......... men det stopper ikke meg å lese gjennom hele.:p Det som slo meg mest var hvor dårlig strekene viser signalstyrke. Jeg lærte også om "field testing" som viser -62 til ca -85 iPhone 2g. Batteri levetiden som iPhone hatere liker å hakke ned ligger høyt oppe på listen.

 

Har det vert noen forbedringer på skjermen på 3g\3gs?

Lenke til kommentar

Kommer hvit versjon senere i Norge? I USA skal det jo komme i andre halvdel av juli. Kan vi da forvente at den kommer i hvit også til Norge samtidig med den sorte eller vente til august (++)?

 

En annen ting jeg stusser litt på er hvorfor Apple ikke bruker samme type ladekontakt som på Macbook'ene. Hadde jo vært genialt.

Endret av Gregory House
Lenke til kommentar

Apple får vel kalle inn alle mobilene og påføre de et lag med isolerende lakk på stål båndet :)

Har enda ikke sett en seriøs test der de mener det er problemer i den daglige bruken, men for Apple's del burde de vel kanskje gjort noe hvertfall. iPhone 4 har jo i følge tester potensiale til å bli en av de telefonene med best dekning på markedet i dag om de får bukt med problemene. Spennende for meg ettersom jeg skal bytte til Netcom som har litt problemer med dekning hjemme hos meg når jeg er i kjelleren.

 

Jeg planla uansett å bruke bumper, så jeg kommer nok ikke til å oppleve dette dekningstapet.

Lenke til kommentar

Kan dette problemet med brutte samtaler skyldes en svakhet i selve telefonen, nettverket, juks av brukere, eller kanskje en kombinasjon?

(Med juks tenker jeg at brukere kan oppsøke problemområder for å lage seg en video. Mange bor sikkert i slike områder da f.eks AT&T sitt nett sliter til tider. Jeg har selv hatt mye rart med Netcom her i Norge)

 

Hvis det er en svakhet i selve telefonen lurer jeg på om det er likt for alle, eller om det begrenser seg til telefoner fra bestemte partier.

 

Hvis det er en generell svakhet i telefonene vil jo alle og enhver kunne reprodusere feilen under samme fohold og/eller plassering.

 

Det spekuleres også i om f.eks simkortets jordingskrets kan komme i kontakt med metallet i simkortskuffen og dermed jorde kortet til UMTS/GSM antennen. Denne "tilleggsjordingen" kan antageligvis forstyrre antennen.

Her jeg redd jeg er på dypt vann allerede, så dette er bare litt tomgangstenking fra min side. Kanskje noen som vet mer om dette kunne forklare litt, eventuelt avkrefte/bekrefte om det er mulig? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...