Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

 

Skal sant sies at jeg var imponert etter keynoten og allerede da lå bestillingen inne. Om jeg skal trekke frem den tlf som har imponert meg mest gjennom alle tider, så må det være Nokia 6210i.

 

Hadde valget mellom Galaxy, Desire eller iPhone 4 og jeg gikk etter magefølelsen samt det bekvemmelige. (hadde jo en iTunes backup fra 3gs, så jeg trengte ikke annet enn å lade den).

 

hehe.. samme her! problemet var bare at expertbutikken jeg satte meg som nr 1 på venteliste hos ikke fikk inn telefonen før idag. men det ordnet seg nå.. solgte 3gsen for 2 mnd siden og kjøpte meg en desire for å ha noe nytt å leke med mens jeg ventet.. men elendig batteritid, dårlig lyd og ræva kamera på den gjorde iPhone 4 enda litt bedre i mine øyne tror jeg :thumbup:

 

og artig at du nevner det: solgte faktisk min gamle gode 6310i for ikke så lenge siden.. utrolig stabil telefon med enorm standbytid! har ligget i skuffen leenge uten å bli brukt, men fikk god pris for den også.. må vel ha vært 4-5 år eller noe. vanvittig at bla mercedes leveres med opplegg til den ennå.. sier litt om tyskerne, men også mye om telefonen :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frarådet folk og kjøpe invisible shield til iPhone 4 har selv før hatt det på iPod touch og MacBook, men på iPhone 4 festet det seg ikkje skikkeleg, endte med at eg Idag bare reiv det av.... Klyppet til min lille taske som fulgte med ein e71. Dessuten ødelagte det heile telefonen med tanke på design, og bruken.

 

Mistenker at det er på grunn av det Apple har lagt utpå for og hindre fingermerker som gjer at det sitter så dårlig.

 

da har du garantert satt den på feil, jeg brukte snaut 2 timer på min, og den ble helt perfekt. Ingen bobler, trikset er å legge den i et spotlys i et par timer, så sitter det som f ;)

Lenke til kommentar

Når jeg satte opp iphonen min fikk jeg automatisk hentet ned alle gmail kontaktene mine, som nå er min nye "synce" plass for kontaktlisten min.

Delvis pga av min tidligere HTC som gjorde dette automatisk.

 

Nå har jeg imidlertid lagt til noen nye kontakter på telefonen som jeg gjerne skulle synkronisert andre veien, jeg finner ingen "sync now" knapp på en måte på telefonen. Så jeg misstenker synkroniseringen jeg gjorde første gangen var et engangs tilfelle.

 

Har jeg bare oversett noe, eller trenger jeg en applikasjon for å synkronisere kontakter nå ?

Lenke til kommentar

Når jeg satte opp iphonen min fikk jeg automatisk hentet ned alle gmail kontaktene mine, som nå er min nye "synce" plass for kontaktlisten min.

Delvis pga av min tidligere HTC som gjorde dette automatisk.

 

Nå har jeg imidlertid lagt til noen nye kontakter på telefonen som jeg gjerne skulle synkronisert andre veien, jeg finner ingen "sync now" knapp på en måte på telefonen. Så jeg misstenker synkroniseringen jeg gjorde første gangen var et engangs tilfelle.

 

Har jeg bare oversett noe, eller trenger jeg en applikasjon for å synkronisere kontakter nå ?

 

Du går inn på epost på iPhone 4, setter opp gmail som en exchange konto så er det i orden. Jeg valgte derfor å ikke hente kontakter i starten. Du får se om det blir dobbelt opp.

 

Se her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å bytte fra det Telenorabonnementet jeg kjøpte med telefonen, og gå over til Ludo, men da fortsette å betale månedsbeløpet til Telenor i 12 mnd., da dette skal være billgere enn å betale bruddgebyr.. Men jeg vil jo gjerne bruke samme nummer som før når jeg går over til Ludo, og dette nummeret står nå på nevnte Telenorabonnement, som jeg også må beholde. Og jeg antar at jeg ikke kan ha samme nummer på to forskjellige abonnementet, fra to forskjellige operatører. Eller? Hva skal jeg gjøre?

 

Altså, overføre nr. fra Telenorabb til Ludoabb, men ikke avslutte Telenorabb (bruddgebyr).

Lenke til kommentar

Når jeg satte opp iphonen min fikk jeg automatisk hentet ned alle gmail kontaktene mine, som nå er min nye "synce" plass for kontaktlisten min.

Delvis pga av min tidligere HTC som gjorde dette automatisk.

 

Nå har jeg imidlertid lagt til noen nye kontakter på telefonen som jeg gjerne skulle synkronisert andre veien, jeg finner ingen "sync now" knapp på en måte på telefonen. Så jeg misstenker synkroniseringen jeg gjorde første gangen var et engangs tilfelle.

 

Har jeg bare oversett noe, eller trenger jeg en applikasjon for å synkronisere kontakter nå ?

 

Du går inn på epost på iPhone 4, setter opp gmail som en exchange konto så er det i orden. Jeg valgte derfor å ikke hente kontakter i starten. Du får se om det blir dobbelt opp.

 

Se her.

 

 

Ahh... fantastisk! Dette var jeg virkelig ikke klar over var mulig og er en funksjon jeg kommer til å bli avhengig av. TAKK!

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å bytte fra det Telenorabonnementet jeg kjøpte med telefonen, og gå over til Ludo, men da fortsette å betale månedsbeløpet til Telenor i 12 mnd., da dette skal være billgere enn å betale bruddgebyr.. Men jeg vil jo gjerne bruke samme nummer som før når jeg går over til Ludo, og dette nummeret står nå på nevnte Telenorabonnement, som jeg også må beholde. Og jeg antar at jeg ikke kan ha samme nummer på to forskjellige abonnementet, fra to forskjellige operatører. Eller? Hva skal jeg gjøre?

 

Altså, overføre nr. fra Telenorabb til Ludoabb, men ikke avslutte Telenorabb (bruddgebyr).

Det var en tabbe, desverre :/ Det er nummeret ditt som er bundet opp til 12 mnd binding, og skal du ha med nummeret til Ludo må da bindingen brytes.

 

Hvis du ikke har fått telefonen enda er det verdt et forsøk å høre med Telenor om du kan endre ordren til å være et nytt nummer, men har du fått telefonen skal det vanskelig gjøres å komme deg unna enten 12 mnd binding (på nummeret) eller bruddgebyr.

Lenke til kommentar

Noen som vet noe om hvordan det er å bruke iPhone med to forskjellige SIM-kort til forskjellige tider, altså switche litt mellom to SIM-kort? På "vanlige" telefoner er det jo bare til å bytte SIM-kort og kjøre på som vanlig, men fungerer det likt på iPhone med tanke på akvitering med SIM-kort osv., eller er man for eksempel bundet til ett SIM-kort?

 

Og er det noen som evt. vet om meldinger lagres på telefonen slik at meldingene forblir på telefonen til enhver tid hvis jeg bytter SIM-kort?

Lenke til kommentar

hmm... noen som har tenkt tanken på å selge telefonen sin på Finn.no for så og kjøpe den på ny om en mnd tid? 

 

Problem med en tann, så må til tannlegen en tur. Ikke helt planlagt, men kan no få telefonen billigere vist jeg kjøper den på nytt pluss at jeg får vel solgt den for litt mer enn jeg kjøpte den for. 

 

Vet ikke om jeg orker å gå tilbake til min kjedelige "gammle" HTC Magic da  :ermm:

 

 

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å bytte fra det Telenorabonnementet jeg kjøpte med telefonen, og gå over til Ludo, men da fortsette å betale månedsbeløpet til Telenor i 12 mnd., da dette skal være billgere enn å betale bruddgebyr.. Men jeg vil jo gjerne bruke samme nummer som før når jeg går over til Ludo, og dette nummeret står nå på nevnte Telenorabonnement, som jeg også må beholde. Og jeg antar at jeg ikke kan ha samme nummer på to forskjellige abonnementet, fra to forskjellige operatører. Eller? Hva skal jeg gjøre?

 

Altså, overføre nr. fra Telenorabb til Ludoabb, men ikke avslutte Telenorabb (bruddgebyr).

Det var en tabbe, desverre :/ Det er nummeret ditt som er bundet opp til 12 mnd binding, og skal du ha med nummeret til Ludo må da bindingen brytes.

 

Hvis du ikke har fått telefonen enda er det verdt et forsøk å høre med Telenor om du kan endre ordren til å være et nytt nummer, men har du fått telefonen skal det vanskelig gjøres å komme deg unna enten 12 mnd binding (på nummeret) eller bruddgebyr.

 

Har nok dessverre (ehm.. øh) fått telefonen, det ble så mye styr at jeg helt glemte å tenke.. Noen som vet hva bruddgebyret ved kjøp av iPhone 4 + FriHet er? Finner det ikke på Telenors sider..

Lenke til kommentar

var en som sa noe om at en software oppgradering hadde blitt sendt ut til testing for et par dager siden. var vel beta 3 eller noe i den dur. Var vel snakk om 4.1 da, men siden 4.0.2 kom no så blir det vel "lenge" til neste oppgradering kommer?

 

Er vel bare å fyre av JB da? Tenkte å vente til 4.1 kommer men savnet av JB begynner å bli stort :/

 

 

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å bytte fra det Telenorabonnementet jeg kjøpte med telefonen, og gå over til Ludo, men da fortsette å betale månedsbeløpet til Telenor i 12 mnd., da dette skal være billgere enn å betale bruddgebyr.. Men jeg vil jo gjerne bruke samme nummer som før når jeg går over til Ludo, og dette nummeret står nå på nevnte Telenorabonnement, som jeg også må beholde. Og jeg antar at jeg ikke kan ha samme nummer på to forskjellige abonnementet, fra to forskjellige operatører. Eller? Hva skal jeg gjøre?

 

Altså, overføre nr. fra Telenorabb til Ludoabb, men ikke avslutte Telenorabb (bruddgebyr).

Det var en tabbe, desverre :/ Det er nummeret ditt som er bundet opp til 12 mnd binding, og skal du ha med nummeret til Ludo må da bindingen brytes.

 

Hvis du ikke har fått telefonen enda er det verdt et forsøk å høre med Telenor om du kan endre ordren til å være et nytt nummer, men har du fått telefonen skal det vanskelig gjøres å komme deg unna enten 12 mnd binding (på nummeret) eller bruddgebyr.

 

Har nok dessverre (ehm.. øh) fått telefonen, det ble så mye styr at jeg helt glemte å tenke.. Noen som vet hva bruddgebyret ved kjøp av iPhone 4 + FriHet er? Finner det ikke på Telenors sider..

 

 

Bruddbegyr er ca 3500,-

Lenke til kommentar

1. En annen ting jeg savner på denne telefonen er muligheten til å sette spesifike wlans på forskjellige lokasjoner som "preferred" over tid så jeg slipper å velge ett av 30 tilgjengelige wlan på jobben til enhver tid.

 

Jeg ser jo at den har "glem dette nettverket" som anntyder at man også kan sette "bruk dette", men det virker som den glemmer "preferred" listen om jeg har deaktivert wifi lenge nok, eks over natten osv.

 

Skal se om den detter ut en gang til.

Jeg setter den alltid i flymodus med også wifi avslått om natten når jeg sover.

 

 

2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...