Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Næ, hvis jeg først kjøper en iDevice så har jeg lyst på iPhone 4.

 

Elsker designet, og så er jeg veldig spent på retina display. Det som er viktigst for meg er hvordan kommunikasjonsmulighetene er. Har for tiden en n900, som har løst dette problemet veldig greit. All im og sms kommer i samme innboks. Det eneste er at n900'en min går som sirup avogtil. Dessuten er ikke brukergrensesnittet det beste. Kan være at det er noe galt med min enhet, men nå frister det litt med noe som "bare virker".

 

Kritiserte apple før for at de ikke hadde multitasking, men når jeg ser på bruksområdet mitt blir det veldig ofte til at jeg har masse programmer kjørende i bakgrunnen bare fordi jeg ikke har giddet å lukke dem. Dog, litt multitasking har jeg jo forsåvidt alltid brukt. Spotify i bakgrunnen, eller skype, mens jeg sjekker noe på nettet. Men dette skal være løst i iOS 4 hvis jeg har forstått det rett.

 

Skal ta å se på 3gs priser. Er ikke nevneverdige oppgradering i cpu i forhold til i4. Dog ingen retina display...

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Har nå samsung galaxy s, men så fort iphone 4 kommer i hvit, skal den kjøpes!

Savner iphone og ios jeg...

Hva er ditt inntrykk av SGS så langt? Jeg vurderte også den.

 

Nei, ingen sure miner her, men det kan jo være greit at vi får ordnet opp i feilaktige påstander?

Ikke "feilaktige påstander" men misforståelser som jeg ikke ser krever noen langvarig diskusjon hehe ;). Ikke helt uvanlig denne missforståelsen utfra hva jeg skjønner på andre som har trodd det samme.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Guuuud, legg deg fortjent flat og vær ferdig med det...

Her er det da ingen grunn til å legge seg flat for en markedsføringsrelatert misforståelse jeg tydeligvis ikke er alene om? Muligens mer forårsaket av en del slappe journalister som ikke har poengtert dette viktige punktet.

 

Dog er mitt inntrykk at denne tråden siste dager omtrent domineres av aktører som er ute etter den slags. Har vel notert meg 3-4 personer

bare på et par dager som virker å ha det som et stort behov.

 

Jeg har ingen problemer med å innrømme feil og gjør det hver en gang det skjer, også i dette forumet. ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Angående bilholder, hvis dere er ute etter en billig og grei løsning som funker med både iPhone 4, en haug med andre mobiltelefoner og diverse GPS-enheter, kan jeg anbefale "Flex GPS" fra "Celly", de selger den på Elkjøps nettbutikk for 199,-. Selv kjøpte jeg den hos min lokale Elkjøp-butikk (Hamar), mener jeg betalte 249,- for den der.

 

Tenker på denne holderen:

 

flexgps.jpg

 

Holderen tilbyr ingen lademuligheter i seg selv, så dette må man fikse på annet vis, men jeg synes den tilbyr det man trenger av justeringer for iPhone 4 inkl rotering (veksling mellom stående og liggende modus), og jeg synes den benytter ganske smarte løsninger, som f.eks. utløseren på sugekoppen som gjør det lett å få den av fra ruten igjen ved behov og at man kan "rotere" de to nederste gummierte "pinnene" for å kunne benytte både store og små enheter i holderen.

 

Har selv festet min holder i frontruten i bilen vha sugekoppen, men vurderer å flytte den til dashbordet for å få den litt nærmere da frontruten i bilen min skråner såpass mye at jeg må strekke meg en del for å nå telefonen slik den sitter nå.

 

Armen har et kuleledd med mulighet for å stramme til, slik at man kan justere litt vinkel etc på selve holderen (platen med pinnene) og likevel få den til å sitte bra fast. Etter at man har strammet til dette er det fortsatt mulig å rotere holderen for å veksle mellom liggende og stående modus på telefonen.

 

De gummierte "pinnene" som holder fast telefonen er litt i lengste laget i forhold til iPhone 4, slik at de stikker ut en del lenger enn selve telefonen. Dette gjør at man lett kommer borti dem når man skal betjene telefonen, men personlig synes jeg ikke dette utgjør noen særlig ulempe.

 

Festemetoden vha gummierte "pinner" på denne måten for å holde fast telefonen passer veldig bra til iPhone 4 synes jeg, fordi telefonen er såpass rettvinklet på sidene. Har prøvd 3GS i holderen også, og selv om det funker bra med den også må jeg være litt mer påpasselig med å sjekke at telefonen sitter skikkelig fast som følge av at de avrundene formene på telefonen lett fører til at jeg setter inn telefonen litt skjevt, noe som muligens kan føre til at telefonen glipper ut av holderen etterhvert.

 

Alt i alt synes jeg holderen fungerer veldig bra til iPhone 4, og den store fordelen i tillegg til at den er såpass billig er altså at den kan brukes til langt mer enn bare iPhone dersom behovet skulle melde seg.

 

En stor ulempe sammenliknet med noen av de mer skreddersydde alternativene blir vel at det er mer kronglete å ta telefonen ut og inn av holderen. Ellers kan det godt tenkes at noen vil kunne irritere seg over at de gimmierte "pinnene" stikker ut en del og at det ikke finnes noen integrert lademulighet.

 

edit: skriveleif

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Den så veldig praktisk ut.

Men jeg er veldig skeptisk til disse som skal monteres med sugekoppvakum i vinduer.

 

Det er ofte div. krumminger i frontruten på personbiler som gjør at disse ikke får noe godt vakum. Jeg prøvde mye med en som ligner veldig på denne til en gammel nokia. Jeg fikk den kun til å sitte godt i sidevinduet mitt, som gjør at noe av hensikten blir borte.

 

Så jeg ser hovedsaklig etter slike som kan stikkes inn i vifteventilene på dashbordet. Men vil sugekoppen funger særlig godt på et dashbord? Tenker også ift. at solvarmen virker å løsne disse da luften utvider seg. Spesielt om man bruker AC når man kjører og alt blir oppvarmet når den står parkert.

 

Integrert lademulighet har jeg ingen behov for da jeg gjerne strekker en løs ledning fra sigarettenneruttaket. Det eneste jeg savner ift. "integrert kontakt" er at man da ofte får en lydutgang på undersiden for overføring til bilstereoen osv. fremfor å måtte trekke lydkabelen "ovenfra", men dette er småting og jeg ville hatt den mest liggende uansett tror jeg da jeg bruker mye bilnavigasjon.

 

Tusen takk for en veldig bra tilbakemelding :thumbup:

Det kan godt hende jeg kjøper denne for å teste. Gi beskjed om hvordan den sitter i dashbordet.

 

 

EDIT:

Hvis festemekanismen til denne fungerer godt på dashbordet synes jeg denne virker veldig gunstig. Den gir deg mye frihet til montering av annet utstyr som eks. FM sender i bunn (jeg har gammel/2004 integrert stereo), ekstern høyttaler osv.

 

Ta gjerne et bilde av hvordan det ser ut på dashbordet :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

En liten tilbakemelding på handbrake som jeg fikk tips om.

 

Det fungerer ypperlig til det aller meste, men på 8GB 1080p mkv filer har jeg slitt mye. Der får jeg ofte hakking i lyden etter å ha brukt eks. appletv profilen. Hvilke andre gode alternativer fantes?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

En liten tilbakemelding på handbrake som jeg fikk tips om.

 

Det fungerer ypperlig til det aller meste, men på 8GB 1080p mkv filer har jeg slitt mye. Der får jeg ofte hakking i lyden etter å ha brukt eks. appletv profilen. Hvilke andre gode alternativer fantes?

 

Videora iPhone Converter har jeg brukt til både Touch og iPhone i 3 år. Funker bra :)

Lenke til kommentar

Hewitt: Sannsynligheten for at han har micro-sim fra før av er vel så og si null..

 

Theo: Sugekoppfestene fungerer særdeles sjelden på dashbord, men du får kjøpt små runde plater som kan klistres på dashbordet og som vil gi godt feste for sugekopper. Elkjøp har/hadde det.

 

edit: http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/gps-tilbehor/TTDISCFOOT/tomtom-festeplater

Endret av genser
Lenke til kommentar

Hewitt: Sannsynligheten for at han har micro-sim fra før av er vel så og si null..

 

Theo: Sugekoppfestene fungerer særdeles sjelden på dashbord, men du får kjøpt små runde plater som kan klistres på dashbordet og som vil gi godt feste for sugekopper. Elkjøp har/hadde det.

 

edit: http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/gps-tilbehor/TTDISCFOOT/tomtom-festeplater

 

Det følger til og med en slik plate med denne holderen.

 

Jeg har lenge tenkt å montere en slik vinklet festebrakett som stikkes inn ved siden av spilleren/luftventilen. Der ville en slik sugekopplate passe fint.

Lenke til kommentar

Hewitt: Sannsynligheten for at han har micro-sim fra før av er vel så og si null..

Det er så klart sant, tenkte ikke på det nå ettersom det har blitt så vanlig, men rett skal være rett. Man må enten bestille et micro-sim eller ta sjansen på å klippe til det gamle kortet selv. Bestilte micro-SIM fra Netcom nylig, og det kom etter 5-6 dager klar til å aktiveres når brukeren selv ønsker det.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en kalender som viser uke-nummer? Eller om det er mulig og få opp i kalenderen som følger med?

Det er så og si det eneste jeg bruker kalenderen til

 

Ut fra egen grundige erfaring og info fra mange testere er det CalenGoo som er den klart beste kalenderen for iPhone. Det er en kalender som kan brukes av forretningsfolk og andre med mange avtaler og detaljer, etc. etc. Utolig mange opsjoner. Prima kvalitet.

Lenke til kommentar

Hva var den appen på App Store som noen hadde nevnt her før, som kunne spille AVI og MKV filer osv. uten konvertering? Selv om det høres meget urealistisk ut at Apple hadde hatt en slik app på App Store, men mener fortsatt at jeg leste det her some time.

OPlayer Lite (gratis): http://itunes.apple.com/no/app/oplayer-lite/id385907472?mt=8

xyplayer2 Lite (gratis): http://itunes.apple.com/no/app/yxplayer2-lite/id382986174?mt=8

Begge finnes også i betalversjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...